חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בארץ קיים חוק ההיפנוזה אשר חוקק ב1994, לפיו רק לאנשי מקצוע- רופאים או רופאי שיניים ופסיכולוגים, אשר ...





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צוואות סוגי צוואות ירושה צו ירושה

נושא המאמר: סוגי צוואות
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


עקרון העל הניצב בבסיס דיני הירושה הינו קיום רצון המצווה. העיקרון של כיבוד רצון המת הוא חלק ממורשת ישראל, וההנחה הגלומה בצוואה הינה כי היא מבטאת את רצונו האמיתי והמלא לאשר ייעשה בנכסיו לאחר מותו.

הצוואה משקפת אפוא את האוטונומיה של המצווה כפרט ואת זכותו החוקתית בקניינו. כיבוד רצונו של המת להורות מה ייעשה ברכושו הינו חלק מכבוד האדם שלו. כאשר אדם מחליט בצוואה את אופן חלוקת עזבונו לאחר מותו, הוא למעשה עושה את אחת ההחלטות החשובות והמשפיעות עבורו ועבור קרוביו ויורשיו. כל סוג של צוואה המנוסחת בצורה ברורה ומשפטית ואשר מביעה בצורה הטובה ביותר את רצונו האמיתי של המצווה, עשויה לחסוך ליורשים אי הבנות, מחלוקות, עגמת נפש, סכסוכים והוצאות משפטיות מיותרות.
חוק הירושה, תשכ"ה-1965 מכיר בארבעה סוגי צוואות, אולם ניתן לראות את "הצוואות ההדדיות" שהינן הסדר יחסית חדש בחוק, כסוג חמישי של צוואה.

צוואה בכתב יד – על פי סעיף 19 לחוק הירושה, זוהי צוואה הנערכת אך ורק בכתב ידו של המצווה נושאת תאריך בכתב ידו ואת חתימתו.
צוואה בעדים – על פי סעיף 20 לחוק הירושה, זוהי צוואה שניתן לעורכה בהדפסה, בנוכחות שני עדים, אשר אינם נהנים ומוטבים במסגרת הצוואה, ואשר יאשרו בחתימת ידם על גבי הצוואה כי המצווה הצהיר בפניהם שזו צוואתו וכי חתם עליה מרצונו החופשי. חשוב להקפיד כי הצוואה תאושר בחתימת עו"ד שיוודא את זהות המצווה והעדים.

צוואה בפני רשות – על פי סעיף 22 לחוק הירושה, יכול מצווה להגיש צוואה לגופים מסוימים המוגדרים בחוק כ"רשות" או לבוא ולומר בעל פה את צוואתו בפני אותה רשות. על פי החוק צוואה בפני רשות ניתן לערוך בפני שופט , רשם של בית משפט או רשם לענייני ירושה, בפני חבר בית-דין דתי או בפני נוטריון .

דברי צוואה כפי שנרשמו על-ידי אחד "מרשויות" אלו ייקראו בפני המצווה, הוא יצהיר שזו צוואתו, ו"הרשות" תאשר על פני הצוואה שהיא נקראה ושהמצווה הצהיר כאמור. במידה ונכתבה צוואה בלשון שהמצווה אינו שומע, תיקרא בפניו בתרגום ללשון שהוא שומע, והמתרגם יאשר זאת על פני הצוואה .

צוואה שנעשתה בפני רשות ניתן להפקידה אצל רשם לענייני ירושה . צוואה בפני רשות תהיה ראיה לכאורה שהאדם הנקוב בה כמצווה עשה את הצוואה ושנעשתה ביום ובמקום הנקובים בה כיום העשייה ומקומה.

צוואה בעל פה (צוואת שכיב מרה) – על פי סעיף 23 לחוק הירושה, אדם חולה הנוטה למות וכן מי שראה את עצמו בנסיבות המצדיקות זאת מול פני המוות רשאי לצוות את רצונו בפני שני עדים השומעים אותו אשר יכתבו את דבריו "בזיכרון דברים" ויפקידו אותו אצל רשם הירושות. יובהר כי צוואה מסוג זה בטלה תוך 30 יום משחלפו נסיבות האיום על חיי המצווה, אם זה נשאר בחיים.

צוואות הדדיות – באוגוסט 2005 תוקן חוק הירושה והתווסף לו סעיף 8א, המסדיר את עניין הצוואות ההדדיות. צוואות הדדיות בין בני זוג מטרתן לאפשר תכנון רכושי-הסכמי במשפחה לאחר המוות. צוואה הדדית היא צוואה משותפת של שני מצווים שהם בני זוג, המורישים לאחד מהם או לצד שלישי מוסכם את רכושם, כאשר ההסדרים שקובעים המצווים בצוואותיהם הם משותפים ו/או מסתמכים הדדית, האחד על ההסדרים שקבע השני, בין בשני מסמכים שנערכו באותה עת או בעתות נפרדות ובין במסמך אחד.

מטרת התיקון בחוק היא להבטיח כי גם במצב שבן זוג מעוניין לבטל את המוסכם בין בני הזוג לגבי חלוקת רכושם המשותף לאחר מותם, יהיה עליו להודיע מראש, עוד בחייו לבן זוגו, כי הוא מפר את המובטח ביניהם. המחוקק הגביל את אפשרות אחד מבני הזוג לבטל צוואה הדדית (עקב עיקרון ההסתמכות כאמור), וקבע תנאים ברורים לביטול צוואה הדדית. המצב המשפטי היום הנו כי בני זוג שכתבו צוואותיהם לפני התיקון בחוק, לא יהיו מוגבלים בדבר שינוי צוואתם, בעוד שבני זוג שערכו צוואות הדדיות לאחר תיקון החוק ומבקשים לשחרר זה את זה מקיום הצוואה ההדדית, מחויבים להודיע על כל שינוי חד צדדי, אחד לשני.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]



www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]