חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הצעה למסלול רגלי בגולן - נחל עורבים





    קישורי טקסט (לפרטים)




גרפולוגיה משפטית השוואת זיוף חתימה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עבירות חמורות דן יחיד עונש מוות בתי משפט

נושא המאמר: בקרוב גם עבירות חמורות יידונו בפני דן יחיד - עונש מוות - דן יחיד - בתי משפט
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

בקרוב גם עבירות חמורות יידונו בפני דן יחיד - עונש מוות - דן יחיד - בתי משפט


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] העומס הרב המוטל על כתפי בית המשפט נוכח כמות התיקים הרבה, פוגע בתפקודו התקין, ביעילותו וכפועל יוצא פוגע לעיתים בנאשמים עקב הימשכות ההליכים. סעיף 37 לחוק בתי המשפט (נוסח משולב) התשמ"ד 1984 בנוסחו הנוכחי קובע כי בעבירות שעונשן מוות או מאסר למשך עשר שנים או יותר ידון בית המשפט המחוזי על ידי שלושה שופטי הרכב. יחד עם זאת, סעיף קטן (ב) מונה מספר עבירות אשר מתירות לבית המשפט המחוזי למנות דן יחיד בלבד. רשימה זו הוספה בשנת 1980 בעקבות המלצת ועדה בראשות השופט לנדוי, במטרה לצמצם כבר אז את העומס בבתי המשפט המחוזיים. בעקבות העומס הרב השורר גם כיום בבתי המשפט המחוזיים, הורה שר המשפטים, הפרופסור דניאל פרידמן, לשופטת בית המשפט העליון, מרים נאור, לבחון את ההסדרים הנוגעים לקביעת מותבים של שלושה שופטים בבתי המשפט המחוזיים. ועדה שהוקמה בראשותה של כבוד השופטת נאור הגיע לכלל מסקנה, כי למרות שתמיד תהא עדיפות לשמיעת משפט בהרכב של שלושה על שמיעתו על ידי דן יחיד, לעיתים הסכנה בגרימת עינוי דין עקב הימשכות ההליכים קשה יותר. לפיכך, קבעה הועדה בהמלצותיה שורה של עבירות נוספות, בהן יהא רשאי בית המשפט המחוזי לדון בפני דן יחיד בלבד. זאת במטרה להקל על העומס הרב שמצטבר מידי יום בבתי המשפט בהמתנה למינוי שלושה שופטי הרכב. לצורך כך, גיבשה הועדה רשימה של עבירות אשר יתווספו לרשימת העבירות הקיימת בסעיף 37(ב) לחוק בתי המשפט, אשר גם הן יוכלו להתדיין בפני דן יחיד בלבד ולא בפני שלושה שופטים. מוצע לכלול ברשימה גם עבירות שעונשן מאסר מעל עשר שנים, כאשר נראה כי הדיון בהן אינו מחייב דיון בפני הרכב. בין יתר העבירות אשר החליטה הועדה לאפשר בהן דיון בפני דן יחיד בלבד מנויות מחד עבירות קלות יחסית, כגון פגיעה ברכוש, או התפרעות. מאידך, מנתה הועדה גם עבירות חמורות ביותר, כגון ריגול, מימון טרור, מעשה מגונה בנסיבות מחמירות ועוד. נראה כי בעבירות חמורות מסוג אלו יתקשו בתי המשפט להוכיח כי הדיון בהן מאפשר מינוי דן יחיד בלבד ונראה כי הציבור לא יוכל לקבל החלטה מסוג זה. בכדי למתן את המלצות הועדה, נקבע כי לצדדים במשפט תוקנה הזכות לפנות לבית המשפט בבקשה להעברת התיק לדיון בפני הרכב שופטים, לרבות מתן אפשרות לטעון את טענותיהם בעניין זה. היינו, במקרים בהם סבור צד זה או אחר לעניין, כי בשל מורכבות הראיות, או חומרת המעשים יש צורך במינוי הרכב, בית המשפט יוכל להיעתר לבקשה זו ולמנות הרכב של שלושה שופטים, כפי שמקובל כיום, טרם שינוי החוק. יש לציין כי באם תאושר הצעת החוק, תחול היא רק על מקרים שבית המשפט טרם החל לדון בהם במועד תחילתו של החוק המוצע. מקרים בהם החל בית המשפט לדון על ידי הרכב של שלושה שופטים ימשיכו להתנהל בפני אותו הרכב, גם אם החוק החדש פוטר מקרים אלו מדיון באופן זה. נראה כי האיזון בין הוספת עבירות נוספות, גם אם קשות הן, לעבירות המנויות בסעיף 37(ב) לחוק לבין האפשרות לאישור מינוי הרכב לפי בקשת הצדדים ובהתאם לחומרת העבירות או מורכבות הראיות ראוי בהחלט. יחד עם זאת, ספק אם המלצות אלו יקלו בצורה משמעותית על העומס השורר בבתי המשפט המחוזיים, שכן עדיין מקרים רבים, גם בעבירות שיכנסו לרשימה האמורה, יחייבו דיון בפני הרכב, כפי שנהוג כיום. רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל) טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449 חיפה: שדרות המגינים 58 טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976 שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל: [email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]