חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ליווי משלחות מסין





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חברה זרה ישראל מידע

נושא המאמר: פעילות חברה זרה בישראל באמצעות יועץ תיאום אינה חייבת במס
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

בהחלטת מיסוי ** 117/06 נקבע כי פעילותה של חברה זרה בישראל באמצעות יועץ לתיאום עם מפיצים מקומיים, אינה יוצרת מוסד קבע בישראל ובשל כך הכנסות החברה כתוצאה מפעילותה בישראל אינה חייבת במס בישראל.

באותה החלטה התבקש המוסד למתן החלטות מקדמיות לקבוע, האם פעילותה של חברה תושבת מדינת אמנה הפועלת באמצעות מפיצים ישראלים בישראל, חייבת במס על הכנסותיה מפעילות יועץ מטעמה הפועל לצורך תיאום מול המפיצים המקומיים ולצורך איסוף מידע.

החברה הזרה הינה תאגיד רב לאומי הפועל בתחומי הפצה ומכירת טובין. פעילות החברה בישראל מבוצעת אך ורק באמצעות מפיצים ישראלים מקומיים שאינם צדדים הקשורים לחברה, הרוכשים את מוצריה של החברה והינם המורשים היחידים למוכרם בישראל.

לחברה יועץ, תושב ישראל, התווך בינה לבין המפיצים הישראלים בכל הנוגע להבנת תנאי השוק בישראל ולצורך גישור על פערי השפה והמנטאליות. אומנם היועץ פועל למען החברה, אוסף מידע על השוק בישראל עבורה וסוקר את מוצריה ואת מוצרי החברות המתחרות בשוק, אך אינו רשאי לנהל משא ומתן בשם החברה והוא נטול סמכויות לחלוטין, אף כלפי המפיצים. היועץ אינו כפוף למפיץ הישראלי המקומי והלה אינו כפוף לו בשום צורה.

לצורך פעילותו, שכר היועץ משרד בתוך משרדיו של אחד המפיצים, שם העסיק 2-4 עובדים. היועץ מקבל מהחברה שכר קבוע, בתוספת תשלום עבור הוצאותיו, ללא זכות לתגמול בהתאם לביצועיו.

יש לציין, כי בנוסף לפעילותיו האמורות של היועץ, מלווה הוא נציגים ומהנדסים בכירים של החברה בהגיעם לישראל, אך אלו הסתכמו ל-7 ביקורים בשנה לכל היותר.

החברה ביקשה לקבוע האם פעילותה זו בישראל יוצרת "מוסד קבע" בישראל. תשובה חיובית על שאלה זו יוצרת לחברה, הלכה למעשה, חבות במס בישראל.

על מנת לבחון את החלטת הועדה, אנסה לסקור בקצרה את הגדרת המונח "מוסד קבע" כפי שעולה מאמנת המודל של ה- OECD (אמנה זו מהווה בסיס לאמנות כפל מס בין מדינות המבקשות להסדיר באופן הדדי את היחסים הפיסקליים ביניהן לעניין חיוב עסקאות שבין תושביהן). האמנה קובעת כי מוסד קבע הינו מקום קבוע של עסק בו מתבצעת פעילותו באופן מלא או חלקי. האמנה מפרטת מספר גורמים המצביעים על היווצרותו של מוסד קבע:
1. מקום ניהול העסק
2. הימצאותו של סניף או שלוחה של העסק
3. משרד
4. מפעל
5. חנות
6.מקום היווצרות משאבים טבעיים

יתר על כן, ניתן יהיה להצביע על מוסד קבע כאשר גורם אשר פועל בישראל מוסמך על ידי החברה הזרה לחתום על חוזים ומסמכים שונים בשמה, כך שחתימתו על ההסכמים, חוזים דנן מחייבת אותה לכל דבר ועניין.

במקרה המתואר קבעה הועדה, כי פעילות היועץ בישראל אינה יוצרת מוסד קבע בישראל ולכן החברה אינה חבה במס על הכנסותיה כתוצאה מפעילותה בישראל. הובהר, כי החלטת הועדה תקפה למצב בו פעילות היועץ נפרדת לחלוטין וכי בעת ביקורי עובדי החברה בישראל, הם אינם שוהים במשרדי היועץ.

יחד עם זאת, הובהר כי בניגוד להעדר מוסד קבע כתוצאה מפעילותו של היועץ, יתכן ופעילות נציגי החברה ועובדיה בישראל ופעילות המפיצים יוצרת מוסד קבע בישראל, אך שאלה זו לא נידונה במסגרת הדיון דנן. בד בבד, במידה ולחברה הזרה יווספו פעילויות נוספות בישראל, או אז יהיה צורך לבחון את השלכות המס בגינן.

מכל מקום, וכעולה מהחלטת המיסוי שלעיל, יש לבחון כל מקרה לגופו. יתכן כי שינוי ולו הקל ביותר במבנה החברה, במספר הנציגים בישראל, שינוי בסמכויותיו של היועץ ואף שינוי בגודל המשרד וכד' היו תופסות את פעילות החברה הזרה בישראל ברשת ההגדרות של מוסד הקבע בישראל ובכך לחייב את החברה בתשלום מס.

לפיכך, ולאור העובדה כי מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ואינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגייה העולה על כל היבטיה.




--------------------------------------------------------------------------------


**פרה רולינג- ( pre rulling ) – מוסד למתן החלטות מיסוי מקדמיות, בהתאם לבקשת הנישום, שקיימת לגביהן אי בהירות בדבר אופן המיסוי לגביהן וגובה המס. מטרת המוסד הינה לבאר את היבטי המס לגבי מקרים ייחודיים, לעיתים עוד בטרם ביצוע הפעולה יוצרת אירוע המס. בצורה זו יכול הנישום להבין את עמדת רשויות המס בנושא.







רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]