חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
גולמט - חומרי בידוד לשימושים שונים: צמר זכוכית, צמר סלעים - דגשים וטיפים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חברון שמעון בר גיורא המרד ברומאים קנאים

נושא המאמר: הפינוי בחברון בית המריבה - שמעון בר גיורא - המרד ברומאים - חברון
מאת: גרשון אקשטיין   שמור מאמר למועדפים

"מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו". ישנם קווי דמיון לא מעטים של פעילות הקיצוניים הקנאים בחברון כיום, לקנאים בתקופת המרד הרומאי בשנים 66-73 לספירה.העתיד לבוא לא טומן בחובו בשורות טובות. מאת:גרשון אקשטיין הפינוי המוצלח של בית המריבה בחברון הפיח אתמול מידה זהירה של אופטימיות כי הממשלה החליטה בכל זאת להעדיף את שלטון החוק על כניעה לקנאים קיצוניים או לשדלניהם מטעם מועצת יש"ע.קיצוניים קנאים אלה שלגביהם כבר התבטאו שרים וחברי כנסת "שאין בליבם אלוהים והם אינם נשמעים לאף גורם" מעוררים מחשבות נוגות באשר לעתיד. לא קשה למצוא קווי דמיון רבים לתקופת המרד הגדול ברומאים ולשמעון בר גיורא ממנהיגי מלחמת היהודים ברומאים בשנים 66-73 לספירת הנוצרים, למרות חלקו הרב בהגנת העיר העליונה של ירושלים מפני התקפת הרומאים הוא היה מפקדם של הקנאים לוחמי החופש הקיצוניים ביותר וקרוב לסיקריקים הידועים לשמצה.הוא נלחם בקנאות ובאכזריות רבה בחוגים המתונים בארץ ובקבוצות קנאים אחרות.תקופה זו הייתה תקופה של שלטון אימה בה המתונים או שנחשדו למתונים נרצחו. אין ספק, שמלחמות היהודים זה בזה, החלישו את הנהגת הישוב היהודי וגרמו לחורבן הבית השני. התוצאה, המרד נכשל כישלון חרוץ, מנהיגיו נהרגו או נלקחו בשבי. הגליל וירושלים חרבו, מאות אלפי יהודים נהרגו ונפלו בשבי, הוגלו או נמכרו לעבדות,בית המקדש,מרכזו הרוחני והדתי של העם היהודי חרב. למרות הפינוי המוצלח יחסית בחברון, מדינת ישראל הגיעה השבוע לנקודת "אל-חזור" שתקבע מי שולט במדינה:ממשלה שנבחרה באמצעים דמוקרטיים ומערכת אכיפת החוק (אף על שהיא כיום בכורח הנסיבות ממשלת מעבר) או הטרור היהודי. אם הממשלה לא תוציא ותעצור לתקופה ממושכת,בהקדם ובלי חשש מאלימות,את הגרעין המתפרע מחברון שהתנתק מהמדינה ומוסדותיה ומסכן את הציבור,יושת דם קורבנות הקנאות הדתית המוצתת עתה בשטחים על ראשה.לא פחות גרוע מכך, זה יהיה איתות לפורעים כי ניצחו והוכחה מייאשת לרוב הדומם בישראל, כי עתיד מדינת היהודים הציונית אכן שבוי בידי מי שמפללים להריסתה.שום טיעון מוסרי, אפילו לא התביעה הצודקת של העם היהודי לבית לאומי משלו לא יעמוד, מבית ומחוץ, כנגד כניעה כזאת לטרור. לכן, לא בכדי פורסם על כי בכירים במשרד ראש הממשלה אומרים כך: "שהקיצוניים הללו הם מסוכנים לא פחות ממחבלים הערבים, יכול להיות שהגיע הזמן להתייחס אליהם בהתאם, ולהשתמש נגדם באותם האמצעים שבהם משתמש השב"כ נגד מחבלים פליסתינאים.מבחינת סיכונים, אין הבדל ואם יש הוא לטובת הערבים, כי המחבלים הקיצוניים שלנו באמת רוצים להבעיר כאן הכול ולמנוע כל הסכם בעתיד ,הם רוצים, אין להם כל מניעה לבצע טבח נוסף במערת המכפלה לפגוע בהר הבית, במסגדים ולהבעיר את כל השטח - אחריהם המבול" הובטח לנו על ידי תושבי חברון פעולות תגמול כך "הסיבוב הזה אולי נגמר, אבל יהיה הסיבוב הבא. בכל מקרה נחזור לבית השלום.אנחנו ננצח".הללו משוכנעים, שככל שיתפרעו יותר, יגרמו נזק כבד יותר,יפגעו ביותר פלשתינאים ואולי גם בחיילים וברכוש צה"לי, יקטן הסיכוי שמישהו ירצה להתעסק אתם בעתיד.לדאבוננו .כרגע אין בנמצא מי שישכנע אותם,שטעות בידם. הדפוס האלים וההזוי לעתים שלבש המאבק על בית המריבה, הרחיק מהמקום את הזרם המרכזי של המתנחלים וזה כבר פתח לתקווה. הכותב:סא"ל (בדימוס) גרשון אקשטיין,רעננה


הפינוי בחברון בית המריבה - שמעון בר גיורא -  המרד ברומאים - חברון




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גרשון אקשטיין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]