חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כתיבת מאמרים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ריבית משכנתא משכנתא ריבית משכנתאות הלוואת משכנתא

נושא המאמר: המלצות ללקיחת סוגי משכנתא בריבית מועדפת - ריבית משכנתא - משכנתא - ריבית משכנתאות - הלוואת משכנתא
מאת: יהודה שוורץ   שמור מאמר למועדפים

רוב האנשים המעוניינים לקנות דירה, עושים זאת באמצעות משכנתא הפרוסה למשך מספר שנים. כאשר בוחרים משכנתא, יש לבחור את סוג המשכנתא, כמו גם את אופן החישוב של ריבית משכנתא וזאת משום שהחלטה זו משפיעה על ההחזר החודשי לעשרות שנים. באופן כללי רצוי לבחור , ריבית משכנתא לפי תנאי הריבית במשק ולפי רמת הסיכון העתידי בה אנו מוכנים להסתכן.



כיום, ניתן למצוא בארץ סוגי משכנתאות רבות, כמו גם בנקים המאפשרים מסלולים מגוונים לצורך לקיחת משכנתא. ברוב הפעמים, ניתן להבחין בין שני סוג משכנתאות- כאלו הצמודות למדד וכאלו שאינן צמודות למדד. בנוסף, ניתן לבחור בין משכנתא בריבית קבועה ובין משכנתא בריבית משתנה - שתי אפשרויות המעניקות הסדר תשלומים שונה לצרכן.



הסוג הראשון של משכנתאות הוא משכנתאות הצמודות למדד המחירים לצרכן. מדד המחירים לצרכן הוא נתון הבוחן את המוצרים השונים שצורכים אזרחי ישראל ואת השינוי במחיריהם של מוצרים אלה. מוצרים אלו כמו, חשמל, מים, אוכל, מכשירי בית וכדומה, מתארים את רמת המחירים במשק. כאשר עולים מחירי המשק (אינפלציה) עולה גם המדד הנקבע על-ידי בנק ישראל מדי חודש בחודשו. ריבית משכנתא הצמודה למדד, מתאימה את גובה ההחזר החודשי למדד המחירים לצרכן. החיסרון במצב זה הוא שאם לא קיבלנו תוספת לשכר, בעקבות עליית המדד, סביר להניח שיהיה לנו קשה יותר להחזיר ריבית משכנתא הצמודה למדד. היתרון במשכנתא צמודת מדד הוא שמירה על משכנתא מאוזנת ביחס לרמות ההוצאה הכספית שלנו (כלומר רמות המחירים בשוק) אולם, בתקופה של עליית מחירים (אינפלציה) התשלום החודשי עשוי לעלות בצורה משמעותית.


משכנתא שאינה צמודת מדד, היא משכנתא המבוססת על ריבית פריים. ריבית פריים היא ריבית המתפרסמת על-ידי בנק ישראל ומהווה את נקודת הייחוס לפיה קובעים הבנקים את הריבית עבורנו. אמנם, ריבית משכנתא המבוססת על ריבית פריים לא מושפעת משינויים במדד, אולם היא חשופה לתנודות בריבית הפריים. למעשה, ריבית פריים היא הריבית שקובע בנק ישראל, בתוספת אחוז וחצי. במילים אחרות, אם הריבית של בנק ישראל היא חמישה אחוזים, ריבית הפריים תעמוד על שישה וחצי אחוזים. כך, למשל, אם הבנק מציע לנו ריבית משכנתא של פריים מינוס חצי, הכוונה היא לריבית של שישה אחוז. החיסרון המשמעותי של ריבית משכנתא שהיא לא צמודת מדד, טמון בעובדה שאם המדד נשאר יציב כנראה שנשלם יותר ממי שלקח את סוג המשכנתא הראשון (זו הצמודה למדד).



פרט להתחשבות בנושא המדד, רצוי לבחון את נושא המשכנתא מול הריבית - האם היא משתנה או שאינה משתנה. משכנתא בריבית משתנה היא משכנתא בה הריבית עולה או יורדת, בהתאם לתנועות הריבית במשק. ריבית משכנתא מסוג זה לא משתנה כל חודש, אלא על-פי תחנות קבועות מראש מול הבנק. בניגוד לכך, ריבית משכנתא קבועה, היא ריבית הנשארת זהה במהלך כל תקופת ההחזרים לבנק. אמנם התשלומים עשויים להשתנות בעקבות שינויים במדד, אך אם, למשל, קיימת בשוק ריבית נמוכה, כדאי לקבע את שער הריבית באמצעות אפשרות זו.



ריבית משכנתא חשובה גם בסוגים אחרים של הסדרים הקיימים בשוק. לדוגמא, קיימת אפשרות לקחת משכנתא משתנה צמודה לדולר או כזו הצמודה לאירו. אולם כמו בכל סוגי המשכנתאות, יש לשים לב לרמת הסיכון שאנו מוכנים לקחת. בנוסף, חשוב לראות מה התנאים הקיימים במשק, מה מציעים לנו בנקים אחרים והגורם החשוב ביותר הוא להתייעץ עם מומחה בתחום. יש לשים לב שבנקים רבים, מציעים מסלולים משולבים למשכנתא (על-פי הסכם קבוע מראש), אך דבר זה מחייב היכרות מעמיקה, ניתוח צפי הכנסות וחיזוי מגמות עתידיות בשוק.



www.bankleumi.co.il/vgnprod/balmash/mortgagecalc/mortgage_calc.asp?id=chelp


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יהודה שוורץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]