חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ד"ר אורי עצמון- סקירה של יסודות הדמוקרטיה - עקרונות, פיקוח וסכנות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הסכמי ממון הסכם ממון נוטריון עריכת הסכמי ממון

נושא המאמר: 5 עובדות שלא ידעתם על הסכמי ממון
מאת: עו"ד ונוטריון רוני הראלי   שמור מאמר למועדפים


מאמר זה פונה גם למי שעדיין לא חתם על הסכם ממון וגם למי שכבר חתם- ישנן כמה עובדות שכדאי לכם לדעת אודות הסכמי ממון. כמה עובדות שלא כל אחד יודע, ותופתעו כיצד הן יכולות להשפיע על חייכם המשותפים עם בן או בת הזוג.

1. הסכם ממון – אפשר לחתום גם לאחר הנישואין

בניגוד למה שרבים חושבים - אפשר לערוך הסכם ממון גם לאחר הנישואין.
הסכם זה עוזר למנוע גירושין קשים ומלאים בעגמת נפש. הסכם ממון בפרק ב' נועד להבטיח את הרכוש שצבר כל אחד מבני הזוג, ולהבטיח דרך חיים משותפת.

2. ניתן לבטל הסכם ממון

ניתן לבטל הסכם ממון כשם שאפשר לבטל כל הסכם אחר שניתן לו תוקף של פסק דין.

בתי המשפט מכירים בזכותו של צד להסכם, לבקש את ביטולו של הסכם ממון, בשל פגם בהסכם, בתהליך אישור ההסכם או במהלך כריתתו.
העילות לביטול הסכם ממון, ככל הסכם אחר שניתן לו תוקף של פסק דין, הן:

א. טעות. במקרה של טעות מדובר בשני מצבים אפשריים.

• מצב א': החוק קובע שמי שהתקשר בהסכם עקב טעות וניתן להניח שלולא הטעות לא היה מתקשר בהסכם והצד השני ידע או היה עליו לדעת על כך, רשאי הוא לבטל את ההסכם ממון.

• מצב ב': מי שהתקשר בהסכם ממון עקב טעות וניתן להניח שלולא הטעות לא היה מתקשר בהסכם, והצד השני לא ידע ולא היה עליו לדעת על כך, רשאי בית המשפט לפי בקשת הצד שטעה, לבטל את ההסכם, אם ראה שמן הצדק לעשות זאת. במידה ובית המשפט ביטל את ההסכם, רשאי בית המשפט לחייב את הצד שטעה בפיצויים בעד הנזק שנגרם לצד השני עקב כריתת ההסכם ממון.

ב. הטעיה. החוק מאפשר ביטול הסכם ממון בשל הטעיה. החוק קובע שכאשר מי שמתקשר בהסכם עקב טעות שהינה תוצאת ההטעיה שהטעהו הצד השני או אחר מטעמו, רשאי לבטל את ההסכם. "הטעייה" כוללת אי גילויי של עובדות שלפי הדין, נוהג או נסיבות – היה על הצד השני לגלותן.

ג. עושק. החוק מאפר ביטול הסכם ממון בשל עושק. מי שמתקשר בהסכם עקב ניצול שניצל הצד השני או אחר מטעמו את מצוקתו של הצד הראשון, חולשתו השכלית או הגופנית, או חוסר ניסיונו ותנאי ההסכם גרועים במידה בלתי סבירה מן המקובל, רשאי לבטל את ההסכם.
כדאי לציין כי החוק דורש 3 שלושה תנאים מצטברים כדי לטעון לעושק:

א. יש להוכיח את מצבו של העשוק (כמו ניצול אי ידיעת שפה, קשיש מנוצל, חירש, עיוור וכו').
ב. יש להוכיח את התנהגותו של העושק (הצד ידע אודות חולשת העשוק וניצל זאת לטובתו).
ג. יש להוכיח היעדר איזון סביר בין ההסכם לבין המקובל בנסיבות.

ד. כפיה. חוק החוזים מאפר לבטל הסכם (גם הסכם ממון) בשל כפיה שכפה צד אחד על השני.


3. שינוי או ביטול הסכם ממון בהסכמת שני בני הוזג

לעיתים הסכם ממון שנערך בין בני זוג בטרם הנישואין, אינו רלוונטי כבר, בעיקר לאחר שנים רבות של נישואין. הדבר יתכן בשל שינוי במצב הכלכלי, צבירת נכסים וכו'.

ביטול או שינוי הסכם ממון בהתאם לרצונם המשותף של בני הזוג חייב להיעשות תחת ביקורת משפטית, כדי למנוע הפעלת לחץ או פעולת מחטף ע"י אחד מבני הזוג.
החוק קובע כי שינויו או ביטולו של הסכם ממון אפשריים, אולם רק בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. בית המשפט או בית הדין מוודאים שבני הזוג עורכים את השינוי או מבטלים את ההסכם ממון בהסכמה חופשית ובהבינם את התוצאות וההשלכות.

4. ידועים בציבור? יודעים שגם אתם יכולים לחתום על הסכם ממון?

לא חייבים להגיע לרבנות. בית המשפט העליון פסק בערעור שהוגש בפניו שניתן לערוך הסכם ממון בין ידועים בציבור.

חוק בית המשפט למשפחה וחוק יחסי ממון משלימים זה את זה ובני זוג החיים במשותף יכולים להסכים ביניהם על משטר ממוני, המסדיר את הסוגיות הרכושיות שקשורות בחיים בצוותא, ובכך הם מקדמים את אותה התכלית.

5. הסכם ממון בין בני זוג הומוסקסואליים

בתי המשפט היום מאשרים הסכמי רכוש בין בני זוג הומוסקסואליים המנהלים חיים משותפים וכפי שבית המשפט לענייני משפחה הסביר:"בן זוג" מוגדר גם כבן זוג מאותו מין.


לסיכום, בין אם כבר חתמתם על הסכם ממון ובין אם לאו, בין אתם נשואים או ידועים בציבור, בין אם אתם הומוסקסואליים או לא, יש לכם זכויות. המשפט הידוע (ויש שאומרים ידוע לשמצה)- "עד שהמוות יפריד בינינו", לא עומד במבחן החוקי של בתי המשפט כיום. הסכם ממון הוא הסכם לכל דבר- ניתן לבטלו וניתן לחתום עליו או לשנותו גם לאחר הנישואין.

www.notary-services.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד ונוטריון רוני הראלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]