חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
החמרת מצב- עילה לתשלום נוסף - משרד הבטחון - דיון מחדש - החמרת מצב - נזיקין





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מעסה רפואי עיסוי רפואי מעסה עיוור עיסוי מקצועי

נושא המאמר: לסובלים מכאבי גב- היזהרו מחודש אוגוסט
מאת: אביעד עוקב   שמור מאמר למועדפים

מזה שנים רבות שאנשים מתלוננים על כאבי פרקים וכאבי שרירים והם נשבעים שהכאבים קשורים לשינויים במזג אוויר. יש אפילו שטוענים שהם יכולים לחזות את מזג האוויר ע"פ הכאבים שלהם. אמנם את האמירה האחרונה ניתן להעמיד בספק רב, אך מזג האוויר משפיע מאוד על הגוף שלנו.
במשך השנים שמתי לב שבחודש אוגוסט הפניות אלי הן רבות יותר ובייחוד פונים אלי מטופלים עם כאבים ישנים בגב התחתון שפתאום קפצו לבקר באוגוסט. ובכן, ישנן כמה סיבות לכאבים הפתאומיים בגב התחתון דווקא בחודש אוגוסט. אספר לכם כאן על מקור הבעיה וכיצד ניתן להימנע מהכאבים.

חום אוגוסט
חודש אוגוסט מאופיין באקלים חם ולח במיוחד ובתדירות רבה יותר של שרבים. כמו כן, עד כמה שזה נשמע לנו מוקדם, אוגוסט מסמן את פתיחתה של עונת המעבר אל הסתיו.
ע"פ גישתה של הרפואה הסינית, עונת מעבר באה לידי ביטוי במזג אוויר מתחלף של קור וחום, יובש ולחות, מה שעושה "בלגן" בגוף שלנו ולכן בעונות מעבר הגוף שלנו רגיש יותר.
גם אתם לא ממש מתחברים לנקודת המבט הסינית, עדיין איך שלא נסתכל על חודש אוגוסט, בין אם דרך עיניים מערביות ובין אם דרך עיניים מלוכסנות, כולנו נסכים שבאוגוסט חם לנו. החום הזה מוליד מספר התנהגויות אשר פוגעות בעיקר בגב התחתון של קהל רגיש - אנשים אשר סבלו בעבר מפציעה בגב התחתון, מדלקת או פריצות.

אם כן, אמנה בפניכם את אותן סיבות לכאבים דווקא באוגוסט וכיצד ניתן להימנע ולטפל בהם.

1. רק בגלל הרוח?


בשל עומסי החום, הפעולה האוטומטית שאנו עושים כשאנחנו נכנסים הביתה או לעבודה היא להדליק את המזגן. ולא רק להדליק את המזגן אלא גם לעמוד מול המזגן ואם אין אף אחד בסביבה גם להרים קצת את החולצה מול המזגן...ואיך אפשר בלי "הקירור האולטימטיבי"- לצאת מהמקלחת ישר למזגן.גם מי אשר לא שפר עליו מזלו עם מזגן בסביבה, מיישם את אותם העקרונות עם המאוורר הקרוב ביותר. הקירור העצמי הזה הוא אמנם מאוד טבעי, הרי חם לנו... אבל הוא משפיע לרעה על הגב התחתון שלנו ובייחוד על אלה מאיתנו שרגישים באזור זה.
עמידה ממושכת מול המזגן או המאוורר ובמיוחד אחרי מקלחת כשאנחנו רטובים היא מתכון בטוח להעיר את כל כאבי הגב התחתון הישנים. תשתדלו לבלות כמה שפחות זמן איכות פרונטאלי מול המזגן, זה יכאב אח"כ. אסיים את הסעיף הזה עם משפט פולני מפורסם בשינוי קל- "לא לצאת למזגן עם שיער רטוב".

2. דילוגים בין חום וקור

בגלל שכמעט בכל מקום מקורה יש מזגן (גם באוטו) נוצרת בעייתיות מסוימת כאשר אנו יוצאים החוצה אל החום ואז חזרה לקור וחוזר חלילה. הקפיצות התכופות האלה בין החום לקור משפיעות לרעה בכלל על השרירים שלנו ובייחוד על הגב התחתון שלנו. לכן, אם אתם יודעים שלפניכם עומד להיות מסע דילוגים בין חום וקור, תנסו לא להדליק ישר את המזגן או המאוורר כשאתם נכנסים לחדר. כמו כן, ביום כזה כדאי ללבוש גופיה מתחת לחולצה. זאת מכיוון שכאשר אנו מזיעים והגוף שלנו חם, במפגש הראשון עם משב רוח, השריר הרטוב שלנו מתקרר. השינוי הקיצוני בטמפרטורה של השריר מוביל לכיווצו (גם אם מרגישים זאת רק מאוחר יותר).



3. המזגן של אחרי

כפי שהזהרתי אתכם בסעיף הקודם אודות זיעה. אותו עקרון תקף גם במקרים של פעילות ספורטיבית. אחרי פעילות ספורטיבית, אחרי שאנחנו מזיעים כל כך ומפנטזים על בריזה קרירה שקצת תקל עלינו, רבים מאיתנו רצים למזגן/למאוורר. למי שעדיין לא יודע אז הנוסחה של זיעה+קור נותנת תוצאה שלילית. בייחוד על השרירים והגב שלנו. אחרי פעילות ספורטיבית, תשתדלו להתגבר על הדחף ותשמרו על חום הגוף שלכם. אל תרוצו למזגן. המזגן הוא לא חבר שלכם אחרי ספורט.


4. אולמות קולנוע- בחזרה לעידן הקרח

לא ברור מדוע, אבל מפעילי אולמות הקולנוע בוחרים להקפיא את האולם ואותנו בתוכו. תופעת ה"קולנוע הקפוא" היא תופעה חוצת תרבויות ומדינות והקור הוא כה עז עד כדי כך שאפילו הגברים חסיני הקור מוצאים עצמם רועדים, מקופלים בכיסא בתנוחה עוברית ומנסים להתחמם עם השיער של בת זוגתם. השעתיים הללו שאנו מבלים במקפיא פוגעות מאוד בגב שלנו ומכניסות אותו לסרט משלו...לכן רצוי לתכנן קדימה ולהביא ז'קט או פריט לבוש אחר שיכסה אותנו (השיער של החברה לא נחשב).


5. גלי חום- לא רק באוגוסט, גם בגיל המעבר

נשים רבות בגיל המעבר סובלות מגלי חום פתאומיים אשר מזניקים אותם לעבר מקור הקור הקרוב ביותר. גלי חום הם אכן תופעה מאוד לא נעימה (בלשון המעטה) אך אלו מכן אשר סובלות מכאבי שרירים או גב, רצוי כמה שיותר לדחות את הבילוי מול המזגן. כדאי לשמור על טמפרטורת חדר לא נמוכה מדי ובכל אופן אל תעמדו מול המזגן – עבור נשים אשר סובלות מכאבי גב, גלי הקור לא בהכרח עדיפים על פני גלי החום...


6. קיבעון בעבודה שמוביל לקיפאון

אני רוצה לומר לאלה שמרגישים שהתמזל מזלם מפני שהם יושבים בדיוק מתחת למזגן והם זוכים ליהנות ראשונים- אני מבין מאיפה אתם באים, אחרי הכל מזגן מעלה את השווי של הנכס...אבל לשבת מתחת למזגן זה לא דבר חיובי. במיוחד באוגוסט כשהמזגן עובד כל הזמן. הרי רבים מאיתנו יושבים בדיוק באותו מקום ולרוב גם באותה תנוחה. הקיבעון הזה הוא באופן כללי לא טוב לשרירים שלנו אבל זה הופך להיות חמור במיוחד כשאנחנו מתחת למזגן. המקום בו רוח המזגן פוגשת את הגוף שלכם הוא המקום שיכאב לכם בסוף היום או בסוף שבוע העבודה.

לסיכום, למרות החום והקשיים אני ממליץ להימנע מכל ההתנהגויות שמניתי עד כה.
בואו לא נישא את חודש אוגוסט על הגב שלנו...


אין באמור במאמר זה כדי להוות יעוץ רפואי ו/או תחליף להתייעצות עם רופא.

אביעד עוקב , בוגר מכון וינגייט במגמת עיסוי רפואי ובמגמת טווינה, בוגר מכללת תמורות במגמת שיאצו ובעל תעודת מעסה בכיר מטעם מכון וינגייט.
חבר באיגוד המעסים הישראלי, מעסה רפואי מוסמך , מטפל בבעיות שלד ושרירים, כאבים ודלקות פרקים, בעזרת שמנים.

www.aviadokev.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אביעד עוקב שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]