חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ואם כולם יחשבו עליך משהו שלילי? מה יקרה אז?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צבע הילית עיצוב פנים עיצוב פנים מעצבת פנים

נושא המאמר: צבע השעה - הילית עיצוב פנים
מאת: הילית קרש   שמור מאמר למועדפים



מגרד לכם בקצה האצבעות, אני יודעת, עיסת הצבע כבר מוכנה. המברשת נוטפת טרפנטין, הרולר טבול בצבע, העיתונים מפוזרים על הרצפה, ואתם רק מחכים לרגע שתתחילו לצבוע, ממש כמו בפרסומת לטמבור. אז רגע לפני שאתם טובעים בצבע – אולי הגיע הזמן לשאול את עצמכם האם בחרתם באמת את הצבע הנכון?

אחת הדרכים המהירות והקלות ליצור שינוי דרמטי בבית היא באמצעות צבעים. לצבע כוח רב והוא משפיע על התחושות והתגובות שלנו כבר עם הכניסה לבית. צבעים יכולים להאיץ את הדופק, להאט את הנשימה, להשרות תחושה כבדה ועגמומית, או ליצור קלילות ונעימות.

בכלל ניתן לומר כי בין הצבעים ישנם כאלה הנחשבים למרגיעים, אחרים מדגישים או ממקדים, ויש אף שעשויים לשמח או להרגיז אותנו, וצבעים שפשוט יכניסו אותנו לדיכאון. לכל אחד מהצבעים השפעה שונה על מערכת החושים שלנו. צריך לקחת את זה בחשבון, כשאנחנו מתכננים את האווירה שאותה אנו רוצים ליצור בחלק המיועד של הבית.

כבר בעת העתיקה אמרו שכל מה שהדמיון יכול להעלות על הדעת, צבעים יכולים לעשות. כיום, כאשר יש אפשרויות אינסופיות של גוונים וצבעים, המשפט הזה אולי אפילו נכון יותר. בחירת הצבעים מלמדת אותנו רבות על אישיותנו ועל הסביבה בה אנו חשים בנוח. בחירת צבע היא אחת הדרכים המיידיות של האדם להטביע את חותמו על חלל הבית. לגווניי החלל בו אנו נמצאים, בין אם מדובר בחלל פרטי או ציבורי, יש השפעה ישירה על האווירה השוררת בו. ככל שנלמד להבין השפעה זו, נוכל להתאים את הגוונים שישפיעו עלינו לטובה וייצרו נינוחות והרמוניה.

מובן מאליו שהשימוש בצבע לא נועד "לדחוף החוצה" את התכנון הארכיטקטוני או להחליף אותו, אך שימוש נכון בצבע יכול לתרום רבות לקו העיצובי שהתווה האדריכל. "העברת מברשת" על חלקים חשובים במבנה או מוטיבים דומיננטיים יכולה לשמש להבלטה ולהדגשה, ולהוביל את עיני המבקר למרכיבים המיוחדים של עיצוב הבית. לחילופין, כפי שכל אישה יודעת, צבע יודע מצוין גם לטשטש, ולעיתים כדאי להשתמש בו דווקא להבלעת אלמנטים צורמים, ליצירת תחושת מרחב בתוך חדר קטן, וליצור הרגשה של פרופורציות שונות מאלה שמראה סרגל מדידה. בחירה נבונה של צבע וגוון יכולה גם לשמש להסוואת טעויות.

עיצוב בצבע לבן חלק, לכאורה ללא גוונים, יכול להוות אמירה עיצובית בעלת נוכחות. לגורם הצבע, בין אם הוא מקבל תפקיד דומיננטי יותר, ובין אם הוא משמש כגורם משלים לעיצוב, יש משמעות במערך העיצובי הכולל.

אז על איזה צבע תלכו? במה תבחרו? קודם כל, הבחירה חייבת להתבסס על העדפה אישית. יש שמאוהבים בצבע הבורדו, לדוגמא, ויש כאלה שלא יכולים לסבול אפילו עיטור קטן בצבע זה. צבע, הוא גם סוג של אופנה לא מתחלפת. אם מאסת לדוגמה בחולצה האדומה עם ההדפס הירוק והחלטת לייבש אותה בארון, הרי את לא יכולה לעשות את אותו דבר לקיר בחדר השינה שלך, רק בגלל שנזכרת שאת מתעבת את הצבע הירוק בקבוק.

צריך להתחשב גם במרכיבים אחרים בבחירת הצבע הנכון: גוון מסוים המתאים לרצפה, למשל, עלול להיראות לנו מאוד לא במקומו כשהוא נמצא על התקרה. שיקול נוסף הוא ייעודו של האזור הספציפי. למשל צבעים רועשים או שילובים נועזים אינם מתאימים לחדר עבודה או חדר השינה, בהם מתבקשת אווירה רגועה. לעומת זאת צבעים או שילובים אלו יכולים להתאים לחדר משפחה או חדר טלביזיה, שם האווירה היא קלילה ובלתי מחייבת.

מרכיב חשוב נוסף הוא התאורה: אחת הטעויות הנפוצות ביותר בקרב מי שאינם אנשי מקצוע בתחום עיצוב הפנים היא לבחור גוונים תוך התעלמות מהשפעת התאורה בדירה על מראה הצבע. כפי שחקלאי יודע שמכירת העגבניות בחנות הירקות תלויה ישירות לסוג ולגוון התאורה המוטלת על הסחורה, גם בעיצוב הדירה יש להתחשב באופי התאורה המתוכננת או זו המוצבת בחדר. התאורה יכולה "להחיות" או "להחוויר" צבעים.

והנה טיפ קטן מהילית קרש מ "הילית עיצוב פנים": אם בחרתם לשלב מספר גוונים זה לצד זה, חשוב להציב אותם זה לצד זה בכדי לדעת כיצד הם יראו בסופו של דבר. כמו כן חשוב לבדוק את הגוון הנבחר באור שמש ובתאורת חשמל, שכן הצבע מושפע מאוד מעוצמת התאורה ומכיוונה. כלל אצבע חשוב הוא שכל תאורה פרט לקרני שמש, דהיינו – כל תאורה מלאכותית גורמת לשינויי גוון. גם מידת ההחזר של האור משפיעה על הדרך בה העין תתרגם עבורנו את הגוונים הנקלטים. משטח צבעוני מותיר אור ביחס ישיר למידת "הכהות" שלו. לבן מחזיר אור בצורה מקסימאלית, ושחור אינו מחזיר אור כלל ( עובדה המנוצלת היטב על ידי שכננו הבדואים יושבי המדבר)

הצבע יכול לשמש כאמצעי הבלטה או להעניק רקע. חשוב לזכור בעת בחירתו להתחשב גם באלמנטים הגודשים חללים מסוימים, דוגמת המטבח והסלון, שהינם בעלי צורות וגוונים שונים, ועמוסים בכלים, אביזרים, פרטי ריהוט, מפות טכסטיל ועוד. מומלץ לוודא שהגוונים הנבחרים יהיו בהתאמה להם ולא יצרמו ולא יעמיסו על החלל.

לסיכום, אין ספק שהצבע בכלל הוא נושא מורכב ביותר. בכל זאת כדאי ואף רצוי לעצור לרגע, לפני שלוקחים את מברשת הצבע הנוטפת ליד, ובטרם טבלתם את הרולר בתערובת, לשאול כמה שאלות בסיסיות ומהותיות, לגבי המטרות והאווירה אותן אנו רוצים להשיג. כשנסלק את העיתונים והניילונים מהרצפה, ונאוורר את הריח הייחודי של הצבע, נצטרך גם לחיות בסביבת הגוונים שבחרנו יום יום.

מידע נוסף תמצאו באתר הבית של הילית עיצוב פנים www.hilit.net

צביעה נעימה...


www.hilit.net


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הילית קרש שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]