חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
‏מונחים בסיסיים באנטומיה - מתוך הרצאה מאת: קובי עזרא





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השקעות זרות יוני תיקונים רומניה

נושא המאמר: תיקון חקיקה ברומניה מעניק הטבות למשקיעים במדינה – חלק 1
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

בחודש יוני השנה נכנס לתוקפו חוק חדש ברומניה, שמטרתו להחליף את החוק המיושן בנושא השקעות זרות שהיה נהוג ברומניה במשך 7 השנים האחרונות.

החוק הישן היה מעורפל ולא ברור וכלל תיקונים רבים נקבעו באופן אקראי על ידי המחוקקים והיו בלתי ניתנים ליישום, כיוון שסתרו חקיקה של האיחוד האירופי, למשל בנוגע לסיוע למשקיעים.

לאור ההשקעה המאסיבית ברומניה על ידיד תושבי חוץ בשנים האחרונות, היה צורך בשינוי חקיקתי שיתאים למצב החדש שנוצר במדינה. רומניה מתפתחת בקצב מסחרר, הצמיחה השנתית ברומניה שוברת שיאים שוב ושוב ובשנת 2008 הגיע כבר ל- 9.3%. המדינה שרוצה לעודד את המשך הצמיחה על ידי הגברת כדאיות המשקיעים, הן הזרים והן המקומיים, הבינה שעליה לפעול על מנת לשמר ואף לשפר את המצב כיום.



החוק החדש, המכונה "Government Emergency Ordinance- (the “GEO”)", ביטל למעשה את החוק הישן ויצר תבנית ברורה של חוקים, במטרה לעודד השקעה במדינה. החוק מתמרץ השקעה בתחומים הנחוצים לרומניה, כגון חקלאות, חשמל, מקורות אנרגיה, איכות הסביבה ועוד.

עיקר השינוי בחוק הביא לביטול ההפליה שהייתה קיימת בין משקיעים מקומיים למשקיעים זרים, כאשר הוא מאפשר לחברות זרות להירשם באותה הפרוצדורה כמו חברה מקומית. כך הוגדרו מחדש הקריטריונים לקבלת תמריצים הניתנים על ידי הרשויות במטרה לתמוך בהשקעות.

ישנה בחוק הגדרת תמריצים לעידוד השקעה באזורים מסויימים. בהתאם לקטגוריה, יוענקו לפרוייקטים שיעמדו בדרישות החוק, הטבות מיסוי, אשראי לתשלום מס על חומרים, ציוד ויצירת עבודה וכן יוענקו הלוואות בריבית נמוכה. המשקיעים פטורים מהחזרת קרקעות לרומניה/ הפקעות, ותשלומי ריבית על הלוואות בהתאם לאמנות של רומניה עם מדינות המוצא של המשקיעים.

החוק החדש הרחיב את המושג "השקעה" כך שיחול על כל ההשקעות ולא רק על השקעות משמעותיות של למעלה ממיליון דולר, כפי שהיה נהוג בעבר. על פי ההגדרה החדשה, השקעה תיחשב:

1) ניכוס נכס (מוחשי ושאינו מוחשי) במטרה ליצור חברה חדשה, הרחבתה.

2) ייסודו של התחייבות/חברה חדשה.

3) ניכוס נכסים קבועים על ידי משקיע חיצוני שמקושר ישירות להחברה החדשה.

4) התחלה של מחקר או פרוייקט לפיתוח או המצאה חדשה.

5) יצירת מקומות עבודה חדשים או הכשרת עובדים.

6) יצירת מקור אנרגיה חלופית, ידידותית לסביבה

במאמרינו הבא בסדרה, נסקור את עקרונות הבסיס שנקבעו בחוק על מנת לעורר את ההשקעה במדינה ועידוד הצמיחה. כמו כן, בהמשך נסקור את הקריטריונים המוגדרים בחוק החדש על מנת לקבל את חבילת ההטבות והתמריצים המוצעת.

תיקון חקיקה ברומניה מעניק הטבות למשקיעים במדינה – חלק II

במאמרינו הראשון בסדרה, סקרנו את שינוי החקיקה ברומניה במטרה ליצור שוויון בין משקיעים זרים ומשקיעים מקומיים ברומניה. כמו כן, פירטנו את מגמת הצמיחה החדה במדינה ורצון הממשל לשמר מגמה זו.

כאמור, בכדי לתמרץ את המשקיעים להשקיע במדינה, בעיקר בהתאם לצרכי המדינה, הוחלט על מתן הטבות שונות לאותם משקיעים.

בחוק החדש, המכונה "Government Emergency Ordinance- (the “GEO”)" נקבעו ארבעה עקרונות בסיס על מנת לעורר את ההשקעה במדינה ועידוד הצמיחה:

1) משקיעים זרים ומקומיים יזכו לאותו היחס מהרשויות מבחינה פרוצדוראלית. בעבר, היו מספר הנחיות לפיהם משקיעים זרים יקבלו פטורים הנחות מסויימות במיסים ולעיתים אף פטור. הנחיה זו נועדה למשוך משקיעים זרים, אך בד בבד פגעה במשקיעים המקומיים שהופלו לרעה. החוק החדש ביטל את ההפליה הזו ונוצרה, כאמור, השוואה בתנאי המשקיעים הזרים והמקומיים.

2) הנהלים לקבלת התמריצים יהיו נגישים לכל. לפיכך, הוחלט לפרסם את הקריטריונים באינטרנט, לרבות באתר המשקיעים ברומניה http://www.arisinvest.ro/.

3) התמריצים שיוצעו לא ינתנו להשקעות שפוגעות בסביבה או בקהילה, אלא רק להשקעות שמקדמות את הכלכלה. כמו כן, יתבצע פיקוח שההטבות שינתנו ישמשו לטובת הכלכלה ברומניה.

4) ישמר חיסיון מלא על כל הליך מתן ההטבות, זאת בכדי למנוע פגיעה אפשרית במשקיעים.

החוק החדש מעניק תמריצים רבים. אם בעבר ניתנו הטבות בצורת הקלות במיסוי, כיום חלק מההטבות הינן הענקת מענקים או תרומות כספיות מהמדינה. במידה וישתמשו בהטבות לשם רכישת נכסים, לא יהיה צורך להשיבן. כמו כן, ינתנו הטבות כספיות מהמדינה על כל מקום עבודה חדש שייוצר. בנוסף תינתן הטבה בצורת ריבית נמוכה על ביצוע עסקאות באשראי.

במאמרינו הבא בסדרה, נסקור את הקריטריונים שמגדיר החוק החדש, אותם המשקיע ברומניה צריך לקיים על מנת לקבל את חבילת ההטבות והתמריצים המוצעת.

תיקון חקיקה ברומניה מעניק הטבות למשקיעים במדינה – חלק III

במאמרינו הקודמים בסדרה, סקרנו את שינוי החקיקה ברומניה במטרה ליצור שוויון בין משקיעים זרים ומשקיעים מקומיים ברומניה. כמו כן, פירטנו את מגמת הצמיחה החדה במדינה ורצון הממשל לשמר מגמה זו.

כאמור, בכדי לתמרץ את המשקיעים להשקיע במדינה, בעיקר בהתאם לצרכי המדינה, הוחלט על מתן הטבות שונות לאותם משקיעים.

בחוק החדש, המכונה "Government Emergency Ordinance- (the “GEO”)" נקבעו מספר תנאים אותם יש לקיים בכדי ליהנות מההטבות הניתנות.

החוק מגדיר אזורים בהם ניתן להשקיע ולקבל את ההטבות; יכול שההשקעה תתבצע באזורים בהם יש צורך בפיתוח הכלכלה, אזורים בהם האבטלה גבוהה יחסית וכדומה. תנאי אחר שמאפשר את קבלת ההטבה הינו- מטרת הפרוייקט, למשל בניית מבנה מודרני, השקעה במחקר או יצירת חידושים, פיתוח היי-טק, יצירת מקומות עבודה חדשים או הכשרת העובדים הקיימים בשוק.

משקיע המעוניין להשקיע ברומניה תחת החוק החדש וליהנות מההטבות שגלומות בו, חייב להציג את הפרוייקט שלו יחד עם הבקשה לתמריצים לרשות המקומית המוסמכת. על הבקשה להיות מוגשת טרם התחלת העבודה על הפרוייקט עצמו.

הרשות בודקת האם המשקיע עונה על הקריטריונים לקבלת ההטבות ובהתאם לכך מחליטה בעניינו.

כאשר משקיע מבקש הטבות שאינן בגדר החוק החדש, ניתן לבקש אישור מיוחד מהועדה האירופאית, רק היא יכולה לאשר סיוע ממשלתי.

במידה ולמשקיע יש חובות למדינה, לא יוכל הוא ליהנות מההטבות המוצעות. כמו כן, רק מי שלא קיבל בעבר הטבות במסגרת הלוואה אחרת של המדינה, יהא זכאי להטבות. אסור שהמשקיע יהיה נתון בחובות או בסכנות לפשיטת רגל ואסור שיהיה נתון לתכנית כלשהי של הבראה לחברה שמיועדת "להחלים" בעזרת הסיוע.

במסגרת החוק, הוחלט על הקמת הסוכנות להשקעה ברומניה שמטרתה לתאם ולגשר בין המשקיע לרשויות ובכך לייעל את המערכת. הסוכנות מייצגת הן את המשקיעים והן את הרשויות המקומיות וכמו כן, עוזרת למשקיעים בייעוץ והכוונה במטרה לקבל את התמריצים שמוצעים למשקיעים.

שיתוף הפעולה בין המשקיעים לסוכנות יכולה להועלות על הכתב, לפי בקשת המשקיע, בכדי להוות תמיכה לבקשתו לאישור הפרוייקט. במידה ומוחלט כי הפרוייקט אינו עומד בקריטריונים לפי התכנית, עדיין יכולה הרשות המוסמכת לאשר מתן הטבות מחוץ לתוכנית.

יש לציין, כי עדיין נשארה הוראה אחת מהחוק הישן, לפיה חברות שקיבלו הטבות, אשר השקיעו מעל מליון דולר אשר יודיעו על פירוק מרצון בתקופה של 10 שנים, יחוייבו לשלם את כל המיסים בהם היו מחוייבים בכל התקופה בה התקיימה החברה. כמו כן, החברה תחוב בקנסות על כל המיסים והחובות שהיו צריכים להשתלם אילו לא היו מקבלים את ההטבות האמורות. לשם גביית חובות אלו תינתן עדיפות בעת פירוק החברה.
לסיכום, החוק החדש ביטל כמעט לגמרי את החקיקה הישנה והמסרבלת שהיתה נהוגה ברומניה בעבר. כעת, למשקיעים מקומיים וזרים מובטחות זכויות שוות ויחס שווה מהשלטונות. החוק החדש אמור להוביל את הכלכלה הרומנית לעידן של השקעות והזדמנויות רבות שיועילו לכלכלה ויספקו עניין רב למחקר, פיתוח, חדשנות וצמיחה גבוהה גם בעתיד.





רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]