חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
גירושין - בגידה והשלכותיה המשפטיות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שירה בציבור תרבות פנאי בידור מאמרים אירועים

נושא המאמר: אודות "הפרברים והדודאים".
מאת: מוטי דביר   שמור מאמר למועדפים

ביום שישי 28.11.08, נקיים במועדון הזמר שלנו שבאוניברסיטת תל אביב, ערב זמר משירי "צמד הפרברים וצמד הדודאים". אספר לכם במעט אודות שני הצמדים הנפלאים הללו שתרמו הרבה מאוד לזמר הישראלי.

צמד הפרברים
צמד שפעילותו בולטת מאוד בכל מה שקשור בזמר העברי, מבחינת משך הזמן ואיכותו הקולית והמוזיקלית. הצמד ניחן באיכות קולית משובחת ובמיומנות נגינה שהפכו אותם לפנינה אמנותית ותרבותית. טובי הכותבים בזמר העברי כתבו במיוחד עבורם, והופעתם בכל מקום משאירה בפי הקהל טעם של עוד.
הגלגול הראשון של צמד הפרברים החל בשנת 1960 כאשר נפגשו יוסי חורי וניסים מנחם במסיבה. פגישתם הוכיחה שיש ביניהם כימיה ושילוב הקולות ביניהם הוא בסיס טוב להמשכיות, וכך הם הפכו לצמד שזכה לפופולאריות מהרגע הראשון.
בשנת 1964 יצא תקליטם הראשון ובו נכלל השיר "את ואני והרוח", כשהגימיק שבו היה שריקה בין בית לבית (זה היה השיר הראשון שפרסם יורם טהרלב למנגינת נחום הימן). בתקליט גם נכלל שירה של רחל "זמר נוגה" (המוכר יותר בשם "התשמע קולי"). יוסי חורי ערך את העיבודים לתקליט.
באותה תקופה רווחו הרכבים של שלישיות, בפרט בגלל פריחת הרכבי השלישיות בדרום אמריקה, ומאחר ש"הפרברים" הרבו לבצע שירים דרום-אמריקניים, החליטו לצרף חבר נוסף לצמד, ג'ימי סימן טוב, וכך נוצרה שלישייה. באחת ההופעות בחו"ל הכיר ג'ימי צעירה והחליט להישאר עמה ולא לחזור ארצה וכך חזרו ה"הפרברים" להיות צמד. הצמד זכה לפריחה שהתבטאה בהשמעה מרובה וקבועה בשידורי הרדיו וכן בטלוויזיה .לא הייתה כמעט תוכנית זמר שאליה לא הוזמן הצמד והם הרבו בהופעות ברחבי הארץ ובעולם.
בשנת 1977 עברו "הפרברים" שינוי משמעותי יותר כאשר ניסים מנחם החליט לחזור בתשובה.
את מקומו תפס אורי הרפז שהוא, נגן גיטרה מעולה, יוצא צוות ההווי של הצנחנים, לאחר שקודם לכן היה המלווה של "נגן הנשמה" נגן הקלרינט גיורא פיידמן.
אורי הרפז השתלב יפה במסגרת הצמד וכגיטריסט גם שילב קטעי נגינה סולו בגיטרה שהדהימה את אוזן שומעה.
באותה שנה, במסגרת סדרת תוכניות רדיו ב"קול ישראל" בשם "דו רה ומי עוד", הוקדשה תוכנית לשירים ברזילאיים בגרסאות עבריות של אהוד מנור. לצורך כתיבתן פנה מנור להרפז (שגדל בילדותו בברזיל), כדי שיתרגם לו מילולית מפורטוגזית. בתמורה הציע הרפז שהפרברים ישתתפו בתוכנית, וכך היה. בעקבות תוכנית זו נוצר קשר מוזיקלי בין "הפרברים" למתי כספי, שעיבד את השירים לתוכנית. כספי הפיק ועיבד את שירי אלבומם "פרברים טרופיקל", שירים ברזילאים בגרסאות עבריות של יעקב שבתאי, שממנו בלט במיוחד השיר "מתוק התפוח". השלושה המשיכו לשתף פעולה בשנת 1983 במופע שירים מדרום אמריקה בשם "שיר אהבה רחוק". המופע הוקלט לאלבום שמתוכו מוכרים במיוחד השירים "סילבריו" ו"אני אשתגע".
בתוכנית ההוקרה שנערכה בטלוויזיה לבני אמדורסקי לפני מותו סיפר בהומור, שמאחר ו"הדודאים" צמד שפעל במקביל "לפרברים" לא יכלו לנצח את יריביהם,ולכן הם החליטו להצטרף אליהם.
ואכן בסוף שנות ה-80 החלו מופעים משותפים של שני הצמדים שזכו להצלחה אדירה והשילוב בניהם היה מושלם. השירים "שי", "תלבשי לבן" ו"צל ומי באר","מרש הדייגים" ועוד.. שאותם ביצע ההרכב, הפכו להיות חלק מהקלאסיקה של הזמר העברי, ותועדו באלבום משותף בהפקת קובי אושרת שיצא בשנת 1985 ונקרא "הדודאים-הפרברים".
לאחר פטירתו של בני אמדורסקי ב-1994, צמד הפרברים הצטרף לחברו המיותם ישראל גוריון וחנן יובל לרביעייה בשם "החברים של בני", שמופיעה מדי פעם באירועים שונים ומשמרת בדרך זו את זכרו של הזמר והשחקן.
צמד הדודאים
בני אמדורסקי וישראל גוריון, אשר בין השנים 1958-1993 היה אחד מהצמדים המובילים בזמר העברי (כאמור,הצמד הבולט האחר היה "הפרברים").
כאשר נפגשו השניים בשנת 1957 במסיבה והחלו לשיר יחד בלווי הגיטרה של ישראל גוריון, נתגלה שילוב הקולות המיוחד ביניהם - שילוב שהטביע את חותמו בזמר העברי משך למעלה משלושים שנה.
להיטם הראשון שצבר הצלחה אדירה עד לעצם היום הזה היה- "ערב של שושנים".
השניים השתתפו תוך כדי פעילותם כ"דודאים" גם בהרכבים אחרים. ישראל גוריון היה חלק מהגלגול השני של שלישיית גשר הירקון (יחד עם אמדורסקי ואריק איינשטיין). הצירוף "הטוב הרע והנערה" כלל את "הדודאים" ואת הזמרת ג'וזי כץ. הרכב זה העלה מופע מצליח של שירי קברט כשגוריון ואמדורסקי מגלים כשרון בלתי מבוטל של משחק נוסף על כשרון השירה שלהם.
בשנת 1968, לכבוד ציון פעילותם המשותפת במשך עשור, העלו הדודאים מופע בהיכל התרבות בתל אביב. שירי המופע שגם הוקלטו,יצאו לאחר מכן כתקליט. את המופע הנחה דן בן אמוץ, והתארחו בו בשירה נעמי שמר, רבקה מיכאלי, חנה מרון וכן צמד זמרי עם איריים. את המופע חתמו שני שירים שהיוו איחוד היסטורי לשלישיית גשר הירקון, לשיר "יבוא שלום" ולשם כך,התאחדו שני הרכבי השלישייה(הדודאים עם אריק איינשטיין ויהורם גאון).
בשנת 1973 חברו צמד הדודאים לצמד נשי- סוזן ופרן, שהביאו עמן מקנדה את סגנון הפולק. יחד הוציאה הרביעייה אלבום בשם "קשת בענן" ויצאו יחד לסיבוב הופעות ברחבי הארץ.
בשנת 1978 הוציאו "הדודאים" אלבום שלם בהפקת מתי כספי, שהיה באותה העת המוזיקאי המבוקש ביותר בארץ. האלבום שנקרא "הם רוכבים ושרים" כלל 11 שירים מהרפורטואר העשיר של הצמד אותם עיבד כספי לצליל עדכני תוך שמירת הרוח האופיינית לצמד "הדודאים". הופעת האלבום לוותה במופע, בו ציינו השניים עשרים שנות פעילות.
כאמור, לאחר פטירתו של בני אמדורסקי, הצטרף ישראל גוריון לחנן יובל וצמד "הפרברים", לרביעיית "החברים של בני" .
אנחנו ניפגש, בערב זמר "משירי הפרברים והדודאים" ביום שישי 28.11.08. תודה ובברכה
מוטי דביר-"צמד הווי ובידור"
http://www.havayvebidur.com



www.havayvebidur.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מוטי דביר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]