חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ביטול כתב אישום בשל טענת אפלייה - "צדק צריך לא רק להיעשות אלא גם להיראות כי נעשה"





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השמנה דיאטה בריאות שרירים

נושא המאמר: השמנה כיצד להתמודד עם המצב? \ קובי עזרא
מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140   שמור מאמר למועדפים

השמנה כיצד להתמודד עם המצב? \ קובי עזרא
מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי. מרצה ומלמד בתחומי התזונה, הרפואה והספורט בבית הספר למאמנים אוניברסיטת ת"א - וינגייט, במדרשה לתרבות הגוף - אמריקה ישראל, ובמכון מור (חברת בת של קופת חולים כללית). לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140


מה ההבדל בין השמנה (overweight) להשמנת יתר (obesity)? כיצד ניתן להתמודד עם המצב הנ"ל?


השמנה (overweight) הינה מצב גופני המאופיין בעודף משקל, עקב הצטברות שומן תת-עורי (המתמקם בין רקמת העור לרקמת השריר). לעומת זאת, השמנת-יתר (obesity) הינו מצב קיצוני של השמנה, במצב הנ"ל ההשמנה עשויה לגרום למחלות רבות ואף למוות.


השמנה או השמנת יתר ניתן למדוד במספר דרכים:


1. עליית משקל הגוף הכולל למעל 15% מטבלת המשקל המומלץ (על פי גיל ומין).
2. כשמסת הרקמות השומניות עולה על כ- 30% ממסת הגוף הכוללת לגבר ו-40% לאישה.
חשוב לציין, כי ניתן לבדוק את אחוזי השומן במספר דרכים, כגון: בעזרת קליפר (דיגיטאלי או מכאני), מכשירים אשר בודקים את ההולכה החשמלית של הגוף (כמו משקל אדם או 2 ידיות אחיזה), שקילה מתחת למים ובדיקת דקסה (dxa).

השמנת-יתר מהווה גורם סיכון במספר של מחלות, במיוחד במחלות לב. זאת בשל הכבדה על פעילות הלב וסתימת עורקים וורידים והקשחתם בשקיעת חומרים שומניים בדפנותיהם.


סיבות להשמנה:


בעיית ההשמנה יכולה להיגרם על ידי:

* אכילת יתר מול מחסור בפעילות גופנית.
* מצבים פסיכולוגיים כגון: בדידות, עצבות ודיכאון, שבהם יש לטפל בנפרד.
* שינויים והפרעות הורמונליות, במיוחד מול הורמון הלפטין המיוצר בתאי השומן אשר אמור לסמן למוח על שובע. כמו כן גם: רמות גבוהות של אינסולין וקורטיזול, רמות נמוכות של לפטין, הורמון הגדילה וכו'...
* גנטיקה - נמצא כי גנים מסוימים יכולים להפריע לקליטת הורמון הלפטין בהיפותלמוס. גנים פגומים כאלו יכולים לעבור בתורשה. כתוצאה מהסרת גידול מוחי הפוגמת בהיפותלמוס.
* מינוני הפרשות הורמון האינסולין בגוף האדם - האינסולין הוא הורמון אנבולי השומר באדיקות רבה גם על רקמת השומן בגוף ואינו מאפשר את ניצול השומן כאנרגיה. לפיכך, רמה גבוהה של אינסולין בדם מקשה על ירידה במשקל.
* הריון ולידה


הטיפול ומניעת ההשמנה:


ישנן מספר שיטות למניעת השמנה, כגון:
דיאטות מאוזנות ופעילות גופנית (הכי מומלץ).
ניתוח המהווה שיטה קיצונית למניעת השמנה.
אמצעים כאלו ככלל לא מומלצים לרוב האנשים.

חשוב להבין כי בעשיית דיאטות קיצוניות הגוף נכנס למשטר חירום ומוריד את קצב חילוף החומרים (מטבוליזם) שלו. הדבר מוביל לכך שלאחר הדיאטה, ינוצלו פחות קלוריות לתפוקת אנרגיה ויותר אנרגיה תאגר בצורת שומן. לכן מומלץ על הורדה מתונה באכילת מזון מהיר וסוכרים פשוטים ופיזור האנרגיה על מספר רב של ארוחות, עם שילוב של פעילות גופנית אירובית הדרגתית והעלאת מסת השרירים - כך גם עולה הפעילות המטבולית.


טיפים להאיץ את קצב המטבוליזם (חילוף החומרים):



* יש להמנע מצריכת אנרגיה מיותרת!
* פזרו את הארוחות על פני היום! (6 ארוחות ליום)
* בצעו פעילות גופנית!
* צרו רקמת שרירים!
* דאגו לשון טוב! (חוסר שינה גוררת לעלייה בתיאבון).
* הגבירו את צריכת החלבונים! (היות והם מגבירים פעילות טרמוגנית).
* הרבו בצריכת מים!

הטיפים הנ"ל מזכירים לי אודות מספר מטופלים שלי אשר היו דוגמניות למחייתן, וכשציינתי להם את הטיפים הן נבהלו ושאלו: "אני אוכלת ארוחה אחת ליום, אני לא אשמין אם אוכל שש כאלה?" אוקיי אז באופן תאורתי היא צודקת! אך בפועל הדברים מורכבים יותר! הסברתי לה כי היא שוקלת 50 ק"ג על גובהה 170 ס"מ - עקב תהליך קטבולי (פירוק) שהיא גורמת לשרירים שלה. והפלא אכן קרה כאשר חלפו להן כחודשיים שלושה, היא איבדה את השומן הבעייתי מ"חגורת" המותניים שלה! ויחד עם זאת נשארה עם אותו המשקל 50 ק"ג!

ע. שאלה אותי הכיצד הדבר יתכן? היות והיא אכלה יותר, כלומר צרכה יותר קלוריות ולא השמינה? ובעת ובעונה אחת היא השילה את השומן מהמותניים ואיבדה כ- 6% שומן?

הסברתי לדוגמנית ע. כי צריכת קלוריות מוגברת אך מאוזנת אינה גורמת להשמנה! אלה להיפך הוא הנכון! הצריכה הקלורית גורמת לתגובה טרמוגנית (עליית טמפרטורת הגוף) ולשריפת קלוריות מוגברת והאצת חילוף החומרים התאי. ע"י כך הגוף שלה איבד כ- 6% שומן (שומן אשר הצטבר אצלה בעיקר בחגורת המותניים).

משקל הגוף שלה נשאר כ- 50 ק"ג היות ומסת השרירים הגופה עלה! וכך גם במטבוליזם הבסיסי!!! כלומר שהגוף שלה ישרוף יותר קלוריות בעת מנוחה מוחלטת ! ! ! הסברתי לה כי הדבר הנ"ל מהווה גם "תעודת ביטוח - ורודה" לעתיד ורוד יותר !!! כלומר שבאפשרותה לצרוך כיום יותר קלוריות - מקורות אנרגיה ולא להשמין, היות ומסת השרירים בגופה גדולה יותר - וריקמה זאת צרכנית אנרגיה מרובה.


מדוע מפתחי גוף אוכלים הרבה ואינם משמינים באותה פרופורציה?


היות וקצב חילוף החומרים במנוחה (rmr), כלומר הקצב שבו אנו שורפים קלוריות במצב מנוחה, מהווה כ-60%-70% מצריכת הקלוריות היומית ויש לה קשר הדוק למסת השרירים בגוף. שרירים צורכים הרבה יותר קלוריות מאשר שומן. ככל שמסת השרירים בגוף תהיה גדולה יותר, כך נשרוף יותר קלוריות במצב מנוחה, אפילו במהלך השינה. הסיבה לכך היא שהשרירים דורשים כמות רבה של אנרגיה על מנת להתקיים.




יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:

1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.

2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.

3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות ו
ארגון הבריאות והכושר הישראלי -
www.healthnfit.org

אתר הדיאטות http://www.dietme.co.il/



www.dietme.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140 שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]