חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
משפחה במילכוד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תזונה כולסטרול חוות בריאות סוכרת

נושא המאמר: כיצד מתמודדים עם בעיית הכולסטרול?
מאת: שרון   שמור מאמר למועדפים

תחום המחקר הרפואי הוא תחום המתחדש באופן תדיר. חלק מן המחקרים בשנים האחרונות מתמקדים בתחום של פגיעתו הרעה של כולסטרול בבריאותם של חלקים נרחבים מן הציבור.
ראשית נבהיר מהו כולסטרול. אחר כך נבדוק למה עלול לגרום כולסטרול ולבסוף נראה כיצד ניתן להתמודד עם בעיית כולסטרול.

כולסטרול הוא שומן הקיים בגוף באופן טבעי. ניתן למצוא כולסטרול בתאי הגוף, בהם הוא מהווה מרכיב בקרום התא. בנוסף קיים כולסטרול בזרם הדם. כולסטרול משמש לבניית התאים כפי שהוזכר ולתהליכים שונים בגוף. עם זאת, כמות גדולה מדי של כולסטרול היא בעיה משמעותית ומהווה סכנה בריאותית. בגוף קיימים שני סוגי כולסטרול. ניתן לכנותם – כולסטרול טוב וכולסטרול רע, אך שמם האמיתי הוא שונה, כמובן. כולסטרול טוב, נקרא בשפה הרפואית HDL. סוג זה של כולסטרול מסייע להרחיק את העודפים של סוג השני של הכולסטרול, LDL, הלא הוא הכולסטרול הרע, מן הגוף.

הבעייתיות הכרוכה בכולסטרול הרע נובעת מכך שעודפים שלו מצטברים בעורקי הגוף, וגורמים לתהליך מצטבר הנקרא "טרשת עורקים". תהליך טרשת העורקים הוא תהליך בו, בעקבות עודף של שומנים בדם (כלומר כולסטרול ושומנים נוספים) מצטברים בעורקי הדם משקעים של כולסטרול, יחד עם חומרים נוספים. המשקעים הללו גורמים להצרה של העורקים ולצמצום כמות הדם העשויה לעבור דרכם. כאשר קיימת שכבת כולסטרול בעורקי הדם, עלול חלק מן השכבה להתפרק ולגרום לסתימה בעורקים. כאשר הסתימה היא בעורקים המובילים דם אל הלב – ילקה האדם בהתקף לב. כאשר הסתימה היא בעורקים המובילים דם אל המוח – תהיה התוצאה שבץ מוחי. כולסטרול הוא גם סוג של "רוצח שקט". האדם הסובל מבעיית כולסטרול אינו מודע לכך שבריאותו אינה תקינה. הוא ממשיך לנהל את חייו על מי מנוחות, עד שהוא נפגע, בלי התראה מוקדמת, מהתקף לב או שבץ מוחי. משום כך כה חשוב לאתר מראש בעיית כולסטרול באמצעות בדיקות בריאות תקופתיות.

מעבר לכולסטרול, קיימים גם גורמי סיכון נוספים, המועצמים על ידי בעיית כולסטרול. גורמי הסיכון הנוספים הם, בין השאר, עודף משקל, עישון, שתית אלכוהול, נטייה משפחתית למחלות לב, גיל מבוגר, בעיית יתר לחץ דם ועוד.
משום כך, טיפול בבעיית כולסטרול צריך לכלול גם טיפול בגורמי סיכון נוספים אלה.

קיימות מספר דרכים בהן ניתן להתמודד עם בעיית כולסטרול. הדרך הראשונה הוא שינוי של הרגלי התזונה. כולסטרול מגיע לגוף באמצעות המזונות שאנו אוכלים. הוא נמצא בעיקר במזונות מן החי, דוגמת בשר אדום, ביצים, מאכלי חלב עתירי שומן ועוד. משום כך, הדרך הראשונה להתמודד עם עודף כולסטרול היא פשוט למנוע ממנו להגיע לגוף, באמצעות פיקוח ומודעות להרכב המזון שאנו אוכלים. שינוי הרגלי התזונה יצמצם את כמותם של שומנים בדם וימנע מהם להצטבר בדפנות העורקים. שינוי הרגלי התזונה יקטין את כמותו של הכולסטרול המגיע לגוף ויאפשר לנו לצרוך מזונות מסוימים הידועים כמפחיתי כולסטרול, כמו קוואקר, למשל.

הדרך השנייה להתמודד עם בעיית כולסטרול היא באמצעות פעילות גופנית. פעילות גופנית מועילה לתחומי רבים חיים מאד. היא משפרת את חיינו הן מבחינה גופנית והן מבחינה נפשית. הפעילות הגופנית מחזקת את שריר הלב ומגבירה את יעילותו (זו הסיבה למשל, לכך שלספורטאים מקצועיים קצב פעימות לב נמוך במיוחד במנוחה. ליבם יעיל באופן המאפשר לו להזרים את כמות הדם הדרושה בפחות פעימות לב).

הדרך השלישית בה ניתן לנקוט בכדי להתמודד עם בעיית כולסטרול היא באמצעות טיפול תרופתי. קיימות כיום תרופות שונות המפחיתות את כמותו של הכולסטרול הרע בדם ומאטות בצורה משמעותית את הצטברותו. טיפול תרופתי יכול גם לסייע בבעיה של יתר לחץ דם.

הדרך הרביעית להתמודד עם בעיית כולסטרול היא באמצעות הפסקת עישון. עישון פוגע בכל מערכות הגוף ובין השאר גם מעלה בצורה משמעותית את הסיכון למחלות לב. מעשנים חשופים, על פי הסטטיסטיקה הרפואית, למחלות לב בשיעור העולה כפליים עד ארבע פעמים על השיעור השכיח בקרב אוכלוסיית הלא מעשנים.

על סמך כל שנאמר עד כה, ניתן להגיע למסקנה אחת – חשוב להקפיד על בדיקות כלליות תקופתיות בכדי לאתר מראש בעיית כולסטרול. במידה ומתברר לנו כי אנו בקבוצת הסיכון, יש לנקוט בכל הפעולות הדרושות בכדי לטפל בבעיה.

www.alummot.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שרון שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]