חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רילוקיישן





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שמן עץ התה עץ התה פטריה בציפורן הרפס

נושא המאמר: שמן עץ התה – הזהב האוסטרלי
מאת: דורי אנגל   שמור מאמר למועדפים

על קצה המזלג
אוסטרליה, האי הגדול בעולם, היא הקטנה והעתיקה ביבשות תבל. בידודה תרם להתפתחות אלפי סוגים של צמחיה ובעלי חיים שונים ומשונים. להמחשה קיימים באוסטרליה למעלה מאלף זנים מקומיים של משפחת ההדסים אליה משתייכים בין היתר – מלאלוקה, אקליפטוס, לפטוספרמום, באקוזיה, אנגפורה ורבים אחרים.
עץ התה בשמו העממי, או Melaleuca בשמו הבוטאני, היא קבוצה בת כ-200 זני עצים הגדלים באוסטרליה ומשתייכים להדסים, משפחת שיחים ועצים הכוללת כ- 150 מינים ו- 3300 זנים הנפוצים בעיקר באזורים הטרופיים של עולמנו. אחד ממאפייני המשפחה הוא עלים ירוקי-עד המכוסים בבלוטות כעין שקיות זעירות, המכילות את שמן התמצית האופייני לכל עץ או שיח.

שמן עץ התה - משקה או תרופה טבעית?
האזכור האוסטרלי המוקדם ביותר של עץ התה מופיע ביומן מסעו של רב החובל הנודע קפיטן קוק משנת 1777, שנה בה ערך את מסעו השני אותו כינה : "אל עבר הקוטב הדרומי". ביומנו מציין קפיטן קוק כי צוות מלחי הספינה השתמש בעלי עץ המלאלוקה לחליטת "תה פיקנטי ומרענן". מכאן מקור השם "עץ התה" שניתן לכל קבוצת עצי המלאלוקה. מבין כל עצי הקבוצה זיהו האבוריג'ינס - הילידים האוסטרלים, זן ייחודי בעל תכונות רפואיות מרשימות בשם Melaleuca Alternifolia. הם נהגו לחבוש פצעים, חתכים, כוויות ובעיות עור שונות בעלים של עץ התה, מאחר והבחינו כי לעלים סגולות ריפוי והרגעה חזקות ביותר. הם לא ידעו כמובן כי השמן האתרי המצוי בבלוטות הזעירות שעל גבי העלים הוא זה שהביא להם מזור. אם ניקח בידנו עלים מעץ האקליפטוס או עץ התה ונמולל אותם, נחוש מיד בריח האופייני של השמן הפורץ ומתנדף מן העלים.

העידן המודרני
עד שנת 1979 גדל עץ התה באופן טבעי ללא התערבות יד אדם והשמן הופק ממנו בשיטת האידוי. מספר טונות של ענפים הוכנסו לדוודים ענקיים מלאים במים. מתחת לדוודים היו מבעירים גזעים גדולים והחום הגבוה שנוצר בדוד עקב רתיחת המים, גרם לפתיחת שקיקי השמן שעל גבי העלים ולשחרורו. השמן שצף על גבי המים הוזרם בצינור אחד אל מחוץ לדוד והמים בצינור אחר. מכל טון של עלי עץ התה מתקבלים 10 ק"ג שמן בלבד, דהיינו אחוז אחד ! גם כיום ממוצה השמן מן העלים בשיטת האידוי אם כי הדבר נעשה במיכלי נירוסטה המחוממים על ידי חשמל.
בשנת 1979 כאשר קיבלה משפחת Dean האוסטרלית, חלוצת מטעי עצי התה המתורבתים, אישור לנטוע מטעים של עצי תה רפואיים, היה זה ביום חמישי ולכן החליטו בני המשפחה לקרוא לחברתם החדשה בשם: "מטע יום החמישי", Thursday Plantation.
החלה תקופת תור הזהב של שמן עץ התה. חוקרים רבים גילו עניין בשמן הרפואי ומחקרים החלו להתפרסם באוסטרליה ובעולם, מחקרים בתנאי מעבדה (in Vitro) ומחקרים קליניים בבני אדם ובעלי חיים (in Vivo).
כתוצאה מהתוצאות הטובות של מחקרים אלו הכשירו האוסטרלים עשרות אלפי דונמים של קרקע ונטעו עשרות מיליוני עצי תה מזן Alternifolia. שמן עץ התה החל להתפרסם בעולם כולו והפך לענף יצוא אוסטרלי גדול ורווחי.
המלאלוקה אלטרניפוליה הוא זן נדיר האופייני לאזור החוף של New South Wales ודרום Queensland ולכן רוב המטעים ניטעו באזורים אלו. השמן האיכותי ביותר מופק כיום ממטעי עצי התה שבעמק Bungawalbin במערכת נהר ריצ'מונד.

תכונות שמן עץ התה
לשמן תמצית עץ התה המופק מזן המלאלוקה אלטרניפוליה תכונות רבות המייחדות אותו מרוב שמני התמצית המוכרים.
בין החשובות ניתן למנות את הבאות:
1) מחטא וקוטל חיידקים רבים בטווח רחב ביותר (Broad spectrum antimicrobial activity)
2) קוטל פטריות (Antifungal)
3) משכך כאבים מקומי (Topical analgesic activity)
4) בעל חדירות גבוהה של העור ורקמות ריריות (ולכן אסור לשימוש בזמן הריון וההנקה !)
5) אינו מגרה או גורם אלרגיה לעור (*)
6) מותר למריחה בריכוז של 100% על העור (**)
7) טבעי לחלוטין

שימושי שמן עץ התה
השימוש העיקרי בשמן עץ התה כתרופה טבעית הוא כחומר אנטיספטי קוטל חיידקים. מאחר והוא פעיל ברמות ריכוז נמוכות ביותר (וזאת לפי סוג המיקרואורגניזם), גם בריכוז של 0.2%, אין צורך למרוח אותו בריכוז מלא ולכן החלה חברת Thursday Plantation (ואחריה חברות נוספות) לפתח ולייצר בשנות ה 80 של המאה שעברה, מוצרים קוסמטיים המכילים את שמן עץ התה. כיום נמכרים ברחבי העולם סבונים, שמפו ומרכך שיער, דאודורנטים, קרמים וג'לים, משחות שיניים, שמן מסג' להרגעת כאבים ועוד רבים אחרים.
שימוש נפוץ חשוב נוסף הוא כנגד פטריות שונות כגון פטרת הצפרניים, פטריות בין אצבעות כף הרגל, הפרשות אינטימיות ועוד. מאחר והשמן משכך כאבים מקומי, הוא מצוין להרגעת כוויות קלות, צריבת מדוזות, שפשופי עור וחתכים.
עקב הבטיחות הגבוהה בשימוש בשמן ניתן למשל להשתמש בו להרגעת כאבי צמיחת שיניים בתינוקות.(**)
לשמן שימושים נוספים ורבים, שלא כולם נחקרו מדעית אך דווחו על ידי משתמשים רבים, כגון: טיפול באפטות, סבוריאה, פסוריאזיס, סינוסיטיס, הצטננות, כאבים ראומטיים, כאבי ורידים ועוד.
יש להדגיש כי בישראל וברוב ארצות העולם מותר השמן לשימוש חיצוני בלבד.

שמן עץ התה בשרות החקלאות
תכונות שמן עץ התה גרמו ליזמים שונים לנסות ולרתום אותו לשימושים בתחומים אחרים כגון להדברת חיידקים ופטריות בחקלאות. בעיית חומרי ההדברה הישנים והמסוכנים כגון נחושת וגופרית, גורמת כאבי ראש למשרדי החקלאות בעולם שנים רבות. מדבירים אלו חודרים לקרקע ומזהמים אותה, עלולים להישאר על הירקות והפרות וברורה לכן הסכנה שבשימוש בהם לאורך זמן.
בשנת 2002 נוסדה בקצרין שברמת הגולן חברת הזנק בשם ביומור במימון המדען הראשי, אשר פיתחה מוצרי הדברה "ירוקים" על בסיס שמן עץ התה. היתרון בשימוש בהם הוא קטילת פטריות וחיידקים על ידי חומר שאינו שאריתי ולכן אינו מזיק לבני האדם האוכלים פרות וירקות שטופלו על ידו. חומרי הדברה חדשניים אלו יקרים עקב מחירו הגבוה של השמן ולכן השימוש העיקרי בהם, נכון לזמן כתיבת מאמר זה, הוא כחומרי הדברה בחקלאות האורגנית.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
(*) חשוב לציין כי כמו לכל חומר, טבעי או לא, תמיד ימצאו אנשים שיפתחו רגישות לשמן עץ התה אך האחוזים זניחים. אלרגיה תיתכן כאשר הוא אינו טרי, התחמצן או לחליפין דולל או לא עומד בסטנדרטים הבינלאומיים. בשנים האחרונות, עקב הצלחת שמן עץ התה, החלו לגדל את העץ בארצות נוספות כגון סין.
(**) השימוש בשמן בזמן הריון והנקה אסור עקב החדירות הגבוהה שלו לעור. כמו כן לפני השימוש בשמן בילדים מתחת לגיל 14, או אנשים בעלי עור רגיש, חובה לבצע בדיקת רגישות. הבדיקה תתבצע על ידי מריחת מינימום חומר מעל המרפק והמתנה של 3-5 דקות.אם מופיע סימן אדום על העור (נדיר ביותר) אסור להשתמש בשמן.

אין להתייחס למאמר זה כהמלצה לטיפול רפואי או להפסקת לקיחת תרופות שניתנו על ידי רופא

דורי אנגל משמש כמנכ"ל חברת אפרידור בע"מ, יבואנית שמן עץ התה לישראל ומשווקת סדרת
מוצרים קוסמטית-טיפולית על בסיס שמן זה. בעבר עבד 10 שנים ככלכלן ומנהל יצוא בחברת טבע.

שאלות ניתן לשלוח לאימייל : [email protected] אתר : http://www.teatree.co.il

www.teatree.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דורי אנגל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]