חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה אל תעשה אם ברצונך להשיג משהו ?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השקעות בברזיל ישראלים בברזיל חבויות מס מס הכנסה

נושא המאמר: השקעותיהם של ישראלים בברזיל באמצעות חברות ברזילאיות
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


ברזיל היא המדינה החמישית בגודלה בעולם והגדולה ביותר בשטחה ובאוכלוסיותיה מכל יתר המדינות ביבשת דרום אמריקה. ברזיל מתברר, היא לא רק מעצמת כדורגל עולמית המייצרת כדורגלנים מובילים ברחבי הגלובוס, אלא גם מעצמה כלכלית בקנה מידה עולמי, המוצבת במקום העשירי בעולם מבחינת כוח קנייה.

משקיעים ישראליים רבים השכילו לנצל נתון חשוב זה והחלו להשקיע, באמצעות חברות ברזילאיות שהקימו, כספים רבים בכלכלתה הפורחת של ברזיל. פירות ההשקעה נקצרים על ידי המשקיעים הישראלים מלוא חופניים אך מכאן עולה שאלה חשובה, כמה מס עליהם לשלם בגין פירות רווחיהם?

מבחן התושבות לחברה ברזילאית לצורכי מס - מבחן התושבות בברזיל לצורכי מס הינו מבחן פרוצדוראלי, הבודק את מקום רישומה והתאגדותה של החברה. לפיכך, חברה שהוקמה בברזיל בהתאם לחוק החברות המקומי הינה חברה תושבת ברזיל החייבת במס חברות בגין כל הכנסה ללא קשר למקום הפקתה. מנגד, חברה שאינה תושבת ברזיל חייבת במס חברות בברזיל אך ורק בגין הכנסותיה שהופקו/נצמחו בברזיל.

מס החברות הברזילאי - באופן כללי, שיטת המס בברזיל מעמידה בפני החברות המקומיות שתי אלטרנטיבות על פיהן ימוסו רווחיהן. החברות יכולות לבחור אם להיות ממוסות עפ"י שיטת ה – actual profit או עפ"י שיטת “presumed profit”. שתי שיטות המס כפופות למס חברות בשיעור 15% בגין ההכנסה החייבת. כמו כן, הכנסה שנתית חייבת העוברת את הסך של 240,000$R (כ – 80,000$US) חייבת בתוספת מס בשיעור 10% (שיטת מס פרוגרסיבית).

ההבדל העיקרי בין שתי השיטות הוא באופן קביעת בסיס ההכנסה החייבת לצורך תשלום מס חברות:
1. שיטת ה - actual profit: שיטה זו קובעת את גובה הכנסתה של החברה לצורכי מס ע"י ניכויי ההוצאות שהוצאו ע"י החברה לשם יצור הכנסה ממחזור הכנסותיה.
2. שיטת ה - presumed profit: שיטה זו קובעת חזקות לצורך קביעת ההכנסה החייבת במס (לדוגמא: 8% מסך המכירות או 32% מסך). כלומר, רשויות המס מאפשרות לחברות להימנע מהפרוצדורה והבירוקרטיה הקיימת בשיטת ה - actual profit (הצורך בחישוב ההוצאות והעלויות הכרוכות בהפקת ההכנסה), ע"י יצירת חזקות הקובעות מראש כי אחוז מסוים מסך הכנסותיהן (תלוי בסוג העסק) מהווים הכנסה חייבת לצורך מס הכנסה.

מיסים נוספים המוטלים בברזיל - מס נוסף המוטל על החברות המקומיות בברזיל הינו ה - Social contributions - זהו מס בגובה 9% המוטל על רווחי הנטו של החברה. מס זה כפוף גם הוא לשיטת ה- actual profit או ה – presumed profit לפי בחירתה של החברה הנישומה. חברה תושבת ברזיל המפיקה רווח הון כפופה לשיעור מס חברות כמוסבר לעיל. דיבידנד המועבר מחברת בת ברזילאית לחברת אם ברזילאית פטור ממס.

מסים נוספים הקיימים בברזיל:
3. PIS/PASEP (social integration program)– מס בגובה 0.65%/ 1.65% (תלוי בשיטת המס בה הנישום בחר) מסך הכנסותיה של החברה.

4. COFINS (tax for social security financing)– מס בגובה 3%/ 7.6% (תלוי בשיטת המס בה הנישום בחר) מסך הכנסותיה של החברה.

5. חברה העוסקת ביבוא של סחורה או שירותים כפופה ל – PIS ו – COFINS בשיעור 9.25% (ביחד).

6. IPI – מע"מ המוטל ברמה הפדרלית ואשר משולם על יצור מקומי של מוצרים ועל יבוא של טובין מחו"ל. שעור המס משתנה בהתאם לטבעו של המוצר. כך לדוגמא, שעור המס הגבוה ביותר משולם בגין מותרות כגון סיגריות, קוסמטיקה ואלכוהול. בממוצע שיעור המס עומד על 20%.

7. ICMS – מע"מ המוטל ברמה המדינתית ואשר משולם על הפצה של טובין, הספקה של שירותי תחבורה, תקשורת וכד'. שעורי המס משתנים בין מדינה למדינה ונעים בין 25% ל – 7%.

8. Service tax (ISS) – מס המוטל ברמה המוניציפלית על אספקה של שירותים אשר אינם כפופים ל - ICMS, כאשר המס מוטל על מחיר השירות. שיעור המס נע בין 2% ל – 5%, תלוי בעיר ובסוג השירות.

דיבידנד המשולם ע"י חברה ברזילאית לבעל מניות זר אינו כפוף לניכוי מס במקור, קרי פטור ממס. ריבית המשולמת לתושבים זרים ממוסה במקור בשיעור של 15%, אלא אם קיימת אמנה למניעת כפל מס הקובעת שיעור ניכוי מס במקור שונה.

לסיום נציין, כי אין לראות באמור לעיל כתחליף לחוות דעת משפטית ו/או לייעוץ משפטי, משום שהאמור מעלה מכאן אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום.




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]



www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]