חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ביטחון עצמי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חובת דיווח מס הכנסה פקודת מס הכנסה עו"ד מיסים

נושא המאמר: חובת דיווח ותשלום מקדמות על ריווח הון, ע"פ פקודת מס הכנסה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

כידוע, בפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א-1961 (להלן: "הפקודה") מוטלות על נישומים חובות דיווח רבות ושונות לרשויות המס. דומה כי אחת מחובות הדיווח ששכיחות הפרתן היא הגבוהה ביותר היא החובה לדווח על ריווח הון, וזאת בעיקר מחמת העובדה שנישומים רבים לא מודעים כלל לחובת הדיווח המוטלת עליהם עניין זה. במאמר שלהן נדון בחובת הדיווח שחלה על נישום בגין ריווח הון שנצמח לו ממכירת נכס, נבהיר כיצד על הנישום לעשות כן וכן נתייחס לחובתו של הנישום לשלם מקדמות בגין ריווח ההון ובהשלכות הפרת החובות האמורים.

בהתאם להוראותיו של סעיף 91(ד)(1) לפקודה, קיימת חובת דיווח ותשלום מקדמות מס במכירת נכס הון. ודוק, בתיקון מס' 147 לפקודה נקבע, כי חובת הדיווח חלה בכל מקרה של מכירת נכס, לא רק במקרה שהפיק הנישום ריווח הון מהמכירה אלא גם אם נגרם לו הפסד ההון.

על הנישום לדווח על הפסד ההון או על רווח ההון בתוך 30 יום מיום המכירה, באמצעות טופס 1399. במסגרת הדיווח לפקיד השומה על הנישום למסור לפקיד השומה פרטים אודות המכירה, ריווח או הפסד ההון שנוצרו בעקבות המכירה ואופן חישובם.

במקרה שנצמח לנישום ריווח הון בעקבות המכירה, יחד עם הגשת הדו"ח לפקיד השומה על הנישום לשלם מקדמה בסכום המס החל על ריווח ההון שנצמח לו, לפי חישובו.
אי תשלום מקדמה במועד יגרור אחריו חיוב בהפרשי הצמדה וריבית בהתאם לפקודת המיסים (גביה) שחישובם יתחיל המל מהיום ה- 31 לאחר יום המכירה ויסתיים במועד תשלום המס בפועל. בנוסף, לאי דיווח ותשלום מקדמה במועדן עשויות להיות השלכות פליליות בהתאם להוראות הפקודה.

מקום בו לא הוגש דיווח מקום בו סבר פקיד השומה שאדם פלוני מכר נכס וחייב בתשלום מקדמה, או שהוגש דיווח בגין מכירה שפקיד השומה סבור שהמקדמה שיש לשלם בגינה עולה על סכום המקדמה שפורט בדו"ח, הסמיך המחוקק את פקיד השומה לקבוע, בין הייתר, את הריווח שנקבע לנישום, בכפוף לתנאים מסוימים, כשלנישום ניתנו זכות ערעור והשגה על הקביעות.

לסיום נציין, כי אין לראות באמור מעלה כתחליף לייעוץ משפטי או כתחליף לחוות דעת משפטית. שכן, האמור מעלה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום.




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]