חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מאמר שלישי לקראת ערב הזמר: "יוצרים כל כך אהבנו" - עוזי חיטמן.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פתרון לבעיית וירוס מחשבים הטלת אחריות על משתמשים אנטי וירוס וירוס מחשבים

נושא המאמר: וירוסים ברשת??? היו שלום!
מאת: שרית דינמז   שמור מאמר למועדפים

מי לא נדבק אף פעם בווירוס מחשב? מי אף פעם לא בזבז זמן בהסרת וירוס מן המחשב?(בהנחה שידע כיצד לעשות כן)?
מספר המשתמשים שיוכלו לענות על שאלה זו בשלילה מצומצם.

כולם סובלים מתחלואות האינטרנט וזאת כיוון שמחשבים מהווים כיום חלק בלתי נפרד מחיינו. מדובר בבעיה שמשפיעה על משתמשים רבים: חברות (לעיתים חברות שפגיעה בהן משפיעה על ציבור רחב של משתמשים), גופים גדולים, ממשלות ועוד.
סיבה נוספת לבעיה המצטיירת כאן, היא העובדה שמדובר באלמנטים מתוחכמים. הווירוסים מתפשטים בצורות רבות ושונות, מפתחיהם עקביים והם משתנים בהתאמה לפתרונות שמוצעים להם.

הדבקות בווירוס מביאה משתמשים תמימים למצב של חוסר אונים שכן היא גורמת לכך שהמחשב ממאן להיענות לדרישות המשתמש. המשתמשים,שרובם המכריע לא יודע כיצד לתקן את הנזק, נאלצים להזמין שירות תיקונים בתשלום, מאבדים זמן יקר, סובלים מאי נוחות וזאת רק ההתחלה..... וירוסים רבים מנצלים את המשתמשים לצרכיהם ע"י תרמיות. דוג' יפה תהא בקשה מהמשתמש לאישור התקנה. המשתמש מאמין שהוא מאשר בקשה שוטפת תמימה כשלמעשה הוא מאשר הדבקות בווירוס. ואל נשכח- מימדיה של בעיתיות זו גדלים משמעותית כאשר וירוסים מצליחים לעבור ברשת ולהדביק מחשבים אחרים...

כיצד נדבקים בווירוסי מחשב?
1. כמות ניכרת של הדבקות נעשות ע"י התחזות. המשתמש התמים מאמין שהוא מתקין תוכנה בטוחה במחשבו ונדבק. (סוס טרויאני).
2. תוכנת המסרים המיידים (ה-messenger). הווירוס מתחזה לאחד החברים של המשתמש ושולח לינק בשמו. המשתמש פותח את הלינק ונדבק.
3. דרך שלישית ועיקרית תעשה באמצעות הדואר האלקטרוני. וירוסים עוברים במצגות, משחקים ובפריטים המצורפים למייל.
4. הדבקות ע"י תוכנות ריגול המתבייתות על מחשב המשתמש ומדווחות על הרגלי גלישתו לגורם שלישי. (המעוניין במידע זה למטרות פרסום). הדבקה בתוכנת ריגול תעשה ע"י חלון פרסומת שקפץ ונפתח או ע"י הכוונה זדונית מהמחשב להתקין תוכנה הנגועה בווירוס.
5. הדבקה יכול שתעשה גם ע"י גלישה בלבד באתרים ספציפיים שנכנסנו אליהם ולא ידענו שמדובר בעמוד אינטרנט שנכתב במטרה להפיץ מזיקים....

כפי שניתן לראות, הדבקות בווירוסי מחשבים קלה מאוד. כל מחשב יכול להדבק מאחרים וכל משתמש, ההדיוט ואף המקצועי בתחום יכולים לסייע בהדבקה עצמית, במידה ואינם מכירים את הווירוס ודרכי פעולתו.
ולכן, ישנו פתרון אחד ויחיד המסוגל להביא להפחתה משמעותית בהדבקות בוירוסים. הגלישה במחשב צריכה להיות מבוקרת ע"י המדינה ואין לאפשרה למשתמש שלא התקין תוכנת הגנה במחשבו. מעבר לכך, יש להטיל אחריות על משתמשים "לא זהירים" כיוון שהם מסכנים משתמשים אחרים ברשת.
את האחריות ניתן להטיל על המשתמש עצמו או על ספקית האינטרנט. אחריות על הספקית תגרום לכך שחברה לא תוכל לספק שירותי אינטרנט, אם לא תתקין במחשבי לקוחותיה תוכנת הגנה.

פתרון זה מוצדק ממספר סיבות:
נתחיל מכך, שאי התקנת תוכנות הגנה במחשב מנוגדת לחוק המחשבים שנחקק ב-1995. ס' 6(ב) לחוק קובע שכל אדם שמעביר/מחדיר למחשב של אחר תוכנה על מנת לגרום נזק או שיבוש, דינו מאסר 5 שנים. החוק הותאם לנזקים היסטוריים, קרי למזיקים אקטיביים. למרות השינוי בזמן, לא ניתן להתעלם ממהות החוק המבקשת לעצור כל מי שגורם נזק או שיבוש למחשבו של אחר. בענייננו, המשתמש "הלא זהיר" שלא התקין את תוכנת ההגנה אינו גרם להדבקה אקטיבית אך יש בידו למנוע את הנזק ולכן יש מקום להענישו. עניין נוסף הוא הפגיעה בקניין ובפרטיות. ווירוסים שחודרים למחשב המשתמש פוגעים בקנינו הפרטי. כמו כן נפגעי תוכנות הריגול בוודאי יוכלו לטעון שהווירוסים פגעו בפרטיות שלהם.
הטלת אחריות על משתמשים שלא התקינו במחשבם אמצעי זהירות מוצדקת גם בשל פשטות התקנת התוכנות. כיום, תוכנות אנטי וירוס ניתנות להורדה (לעיתים קרובות בחינם) באתרים רבים והן נגישות לכל משתמש.
סיבה נוספת היא הפטרנליזם. במ"י מקובל להתערב בחייו של הפרט על מנת לגונן עליו מפני עצמו. כך, כל נהג ברכב מחויב לחגור חגורת בטיחות שתגן עליו. רוכב אופנוע מחויב בקסדה וגם חוק הפנסיה (מינואר 2008) קובע שכל עובד זכאי בתום תשעה חודשים לביטוח פנסיה במקום עבודתו כאשר המעביד מפריש סכום מסוים וכך גם העובד- גם אם מציאות זו איננה תואמת את העדפתו. נימוק נוסף והוא העיקרי ביותר- הוא שהמדינה נוהגת, כדרך קבע, להגן על הציבור הכולל מפני פרטים שמזיקים לו. כך חובה על כל אחד מאיתנו לעבור תיאוריה ולהתמקצע בנהיגה לפני שניתנת לנו האסמכתא לנהוג על הכביש, כדי שלא נפגע באחרים. המדינה אוסרת לעשן במקומות ציבוריים במטרה להגן על אוכלוסיית הלא-מעשנים. המדינה גם קבעה רמה מסוימת של עוצמת מוסיקה שמותר להשמיע באולמי שמחות במטרה להגן על האורחים ותושבי הסביבה. המגמה מקובלת ולכן גם בעניין הרשת-יש להגן על משתמשים זהירים מפני אלו שאינם זהירים, רשלנים ואדישים.
סיבה נוספת ואחרונה עוסקת בעובדה שמדובר בפגיעה שעלולה להיות גלובלית. הרשת מקשרת בין אנשים שונים באותה מדינה ובין אנשים ממדינות שונות. כך, משתמש בישראל יכול להדביק בוירוסים משתמש מערב הסעודית. מצב שעלול לייצר למ"י בעיות שאינן נוגעות לתחום המחשוב כגון בעיות פוליטיות, ביטחוניות וכדומה.

כפי שניתן לראות הסיבות להטלת אחריות רבות ומגוונות. לפיכך, יש לחייב כל משתמש ברשת להתקין תוכנת הגנה לפני גלישתו ברשת וזאת גם אם אינו מעוניין בכך! הנזקים האופציונאליים רבים וכולנו סובלים וסבלנו מהם די והותר! הגיעה העת לומר שלום גם לווירוסים וגם למשתמשים עצלים שבגללם כולנו משלמים מחיר כבד.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שרית דינמז שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]