חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מהי ההגדרה להטרדת עד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תוכניות סיוע ממשלתיות עסקים קטנים ביצועים

נושא המאמר: האם תוכניות סיוע ממשלתיות אכן מסייעות לעסקים קטנים?
מאת: ד"ר רמי סחייק   שמור מאמר למועדפים

תקציבי ממשלה מופנים לתוכניות סיוע שונות אשר מטרתם לעודד פעילות כלכלית בעסקים קטנים. תדיר נשאלת השאלה, האם אכן מקיימות תוכניות אלה את ייעודן או שמא תקציבים אלה יורדים לטמיון?
מחקר ראשון מסוגו שנערך בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון ומשרד התעשייה, מסחר ותעסוקה (תמ"ת) שופך אור על סוגיה זו. החוקרים ד"ר רמי סחייק ופרופ' דב דביר פיתחו מודל חדשני שמודד את השפעת תוכניות סיוע ממשלתיות על עסקים קטנים, מזהה אילו מרכיבים של תוכנית הסיוע הנם המשמעותיים ביותר ועל אילו פעולות ניהוליות, תפעוליות והתנהגותיות יש להתמקד על מנת לשפר את ביצועי העסק. המחקר כלל 135 עסקים קטנים אשר לקחו חלק בפרויקט "חונכות רגילה" של משרד התמ"ת. פרויקט זה הנו אחד מכמה פרויקטים של "חונכות עסקית" המתקיימים במשרד התמ"ת והוא מיועד לעסקים קטנים ובינוניים שבהם 5 – 100 עובדים. לעסק שבו 5 עד 10 עובדים מוקצות עד 100 שעות חונכות. לעסק שבו 11 עד 100 עובדים מוקצות עד 150 שעות. פרויקט החונכות מממן 75% מעלות החונכות, 25% ממומן על ידי העסק עצמו.

התוצאות מצביעות כי יש תמורה לכספי משלם המיסים!
הממצאים מעידים כי מעורבות של תוכניות סיוע ממשלתיות משפיעה באופן חיובי על ביצועי העסק הקטן. ממודל המחקר הבסיסי, בו נבחנה השפעה ישירה בלבד של תוכנית הסיוע על ביצועי העסק הקטן, עולה, כי ככול שינתנו יותר תכנים כמותיים (שעות ייעוץ; סמיכות בין מפגשי הייעוץ; טיפול במספר נושאים במסגרת הייעוץ) וככל שרמת התכנים האיכותיים תעלה (רמת הידע המקצועי של היועץ בתחומי הייעוץ; רמת הארגון והתכנון של הליך הייעוץ; מידת האמון, המחויבות וההסכמה ההדדית בין היועץ לבעל העסק הקטן) כך תעלה רמת הביצועים של העסק הקטן. כאשר מוסיפים למודל בדיקה של השפעות עקיפות, נמצא כי תוכניות הסיוע משפיעות על ביצועי העסק הקטן בעיקר באמצעות ההשפעה של היועץ על בעל העסק הקטן אשר באה לידי ביטוי בהנעתו של זה לנקיטת פעולות, כמו במתן תשומת לב רבה יותר לשירות הניתן לאחר מכירה, הבנת שינויים בהעדפות הלקוח ובסביבת הפעילות של העסק הקטן, ובצורך למדוד ולנתח את שביעות רצון הלקוחות ולהגיב לתלונות לקוחות על שביעות רצונם משירות או מוצר המסופק על ידי העסק הקטן. כמו כן, היועץ משפיע על בעל העסק מבחינת היכולת לדעת לנצל הזדמנויות עסקיות תוך ניצול חולשות של מתחרים והבנה כיצד העסק הקטן כמכלול יכול לתרום ללקוח. הייעוץ מעלה את מודעות בעל העסק לצורך לחדש, לקחת סיכונים ולגלות פעילות מוגברת הן בביצוע שינויים בשירותים או מוצרים אותם הוא מספק והן בהתנהלות למול המתחרים. למעשה, תהליך הייעוץ מביא את בעל העסק הקטן לנקוט בפעולות שמעלות את רמת האוריינטציה השיווקית והיזמות וכפועל יוצא גורמות לעלייה ברמת ביצועי העסק הקטן.

כיצד ניתן לקבל תמורה גבוהה יותר?
על בסיס תוצאות המחקר של עבודת הדוקטורט של ד"ר סחייק בהנחיית פרופ' דביר, ניתן להמליץ על מספר נושאים שיכולים להעצים את ההשפעה של תוכניות סיוע על ביצועי העסק הקטן. למשל, חשוב שהיועץ ידגיש בפני הלקוח שהצלחת תהליך הסיוע ושיפור ביצועי העסק הקטן תלויה במידה לא מבוטלת במסירת מידע אמין ומלא ליועץ ובמוכנותו של בעל העסק לבצע שינויים בהתאם להחלטות אליהן הגיע בשיתוף עם היועץ. על פי המודל שנחקר, הלקוח הנו חלק אינטגרלי חשוב בתוכנית הסיוע וככול שיהיה מעורב ופעיל בתהליך החונכות כך תגבר ההשפעה החיובית של תוכנית הסיוע על ביצועי העסק הקטן.
כמו כן, המחקר מצביע שעל היועץ להשקיע מאמצים בשיפור היכולת של הלקוח לגייס מימון. הסבר על אפשרויות המימון הקיימות והכנת הלקוח לאופן בו כדאי לפנות ולהציג את דרישות העסק הקטן בפני גורמים מממנים אפשריים (בנקים, חברות אשראי) ישפרו את יכולת גיוס ההון אשר על פי המודל מהווה גורם התורם לשיפור רמת הביצועים.

www.small-medium-enterprise.blogspot.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר רמי סחייק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]