חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ביטוח לרכב





    קישורי טקסט (לפרטים)




מלון באילת
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נישואין נישואים טיפול זוגי יעוץ זוגי טיפול משפחתי

נושא המאמר: טיפול זוגי
מאת: ד"ר שרה ברסלרמן- מטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית   שמור מאמר למועדפים

טיפול זוגי- מאת ד"ר שרה ברסלרמן

מהו טיפול זוגי?
טיפול זוגי הינו פסיכותרפיה הנערכת בין מטפל ובני זוג ,והמיועדת לשקם ולשפר את היחסים הזוגיים. הטיפול הזוגי בודק דפוסי תקשורת, מאבקי כוח, חלוקת תפקידים ואת מה שקרוי "החוזה הזוגי" בין בני הזוג.
הטיפול הזוגי רואה את הזוגיות כמטרת הטיפול, כאשר בני הזוג יוצאים נשכרים גם הם מהשינויים שהם נדרשים לערוך בעצמם או ביחסיהם.
לעיתים הטיפול הזוגי בא לעזור לבני הזוג לבחון האם להישאר יחד או להיפרד, ולעיתים בני הזוג באים מתוך החלטה על פרידה וגירושין, והם מעוניינים בליווי מקצועי להקלת המהלך.
טיפול זוגי מיועד לזוגות שאינם נשואים, לזוגות במהלך חיי הנישואין, לזוגות לפני פרידה ולזוגות חד מיניים.

מתי נדע שאנו זקוקים לטיפול זוגי?
האם אתם מרבים לריב? האם המריבות שלכם סובבות סביב נושאים מסוימים, ויש להן דפוס קבוע? האם אתם מרבים לשתוק ולא מנהלים תקשורת פתוחה סביב הקונפליקטים שלכם? האם קיים מאבק כוחות ביניכם? האם קיים ביחסיכם אלמנט של הענשה גלויה או סמויה? האם התגלתה בגידה? האם אינכם חשים יותר הנאה או חברות זה בחברת זו? האם אתם חשים שהזוגיות או האהבה שלכם מתו? האם אנשים אחרים או עיסוקים אחרים חשובים לכם יותר מאשר בני הזוג שלכם?
במידה ועניתם בחיוב על אחת השאלות הללו- רצוי לפנות לייעוץ זוגי. מחקרים הראו כי ככל שבני זוג מקדימים לפנות לייעוץ מקצועי- כך גדלים סיכויי הצלחתו!

האם הפגישות נערכות ביחד או לחוד?
רצוי שבפגישה הראשונה יהיו נוכחים שני בני הזוג, מאחר ובפגישה זו נערכת ההיכרות הראשונית ונוצר "החוזה הטיפולי" בין הזוג והמטפל. לאחר פגישה זו, יתכנו פגישות אישיות או זוגיות, בהתאם לסוג הבעיה, דפוסי היחסים בין בני הזוג ושיקול הדעת של המטפל לגבי טובת התהליך הטיפולי,

מה קורה בפגישה הראשונה?
הפגישה הראשונה נועדה להציג אתכם בפני המטפל, להעלות את הנושאים בהם אתם רוצים לטפל, ולספר על המגבלות והיתרונות שיש לכם כזוג, וכל אחד בנפרד. הפגישה הראשונה נועדה לתת גם לבני הזוג הזדמנות להתרשם מהמטפל, ולהחליט אם הם מוכנים להפקיד בידיו את האחריות לטיפול. האם הוא נראה להם מקצועי דיו, בעל ניסיון, בעל יכולת הקשבה והכלה, והאם יש בכלל "כימיה" איתו.
פגישה זו נראית לי כמעין פאזל שמגיע ארוז בקופסא, ומתחילים להפוך את חלקיו, וכבר מתקבלת הבנה כלשהי לגבי התמונה שנוכל להרכיב ממנו...

מהם שלבי הטיפול?
כל מטפל נוקט בגישה טיפולית המתאימה לאישיותו ולתפיסת עולמו, ובהתאמה לכך יהיו גם שלבי הטיפול והתקדמותו.
אני רואה בפונים אלי אנשים היודעים טוב יותר מכל אחד אחר, גם ממני, מה רצונם ומה ציפיותיהם לגבי הזוגיות שלהם.
לפיכך, אני נוהגת לבקש מבני הזוג בפגישה השנייה, בדרך כלל, לבוא עם "רשימת ציפיות" - מה הם מעוניינים ומקווים להשיג באמצעות הטיפול מעצמם, מבן הזוג וממני. רשימה זו הינה עבורנו ה"מסגרת הטיפולית" של התהליך אותו נעבור יחד. בני הזוג מביעים את ציפיותיהם ושאיפותיהם מהטיפול- ואני, מצידי, מתחייבת לעשות כמיטב יכולתי כדי לצייד אותם בכלים וביכולת להגיע אל מטרות אלו.
לאחר פגישות אחדות, אנו חוזרים אל אותה רשימת ציפיות, ובודקים אחת לאחת מה השגנו ומה לא השגנו (ולמה!).
כפי שניתן לשים לב, אני נוקטת בשלב זה בלשון רבים, שכן אני חשה שהחל מהפגישה השנייה, בה החלטנו להתחיל את המסע המשותף הזה, אני כבר שותפה לבני הזוג במסעם.

כיצד נדע אם המטפל מתאים לנו?
קשה מאוד לדעת מראש איזה מטפל יתאים לכם. בדרך כלל גם לא תקבלו המלצות מחברים (למרות שיתכן והם מרוצים מאוד מהמטפל שלהם) מאחר ועדיין ישנה נטייה לא לחשוף את הפנייה לטיפול. בצר להם, מגיעים אנשים רבים למטפלים דרך דפי זהב או האינטרנט. וגם כאן- רב הבלבול: אפילו לאחר כמה שיחות טלפון עם מספר מטפלים, קשה לדעת במי לבחור....
אין לי דרך או עצה כיצד לפשט את התהליך עצמו. אני רק יכולה להמליץ בחום לבוא לפגישה ראשונה עם המטפל מתוך הבנה שיש כאן עדיין סוג של בחינה והערכה הדדיים: אתם שואלים את עצמכם אם זה האדם בו אתם נותנים אמון שיוכל לפתור את בעיותיכם, והמטפל יבחן את עצמו אם הוא סבור שאכן יוכל לעזור לכם (או להפנותכם למישהו אחר, מומחה בתחום שהעלתם). בכל מקרה, אני מציעה לא להישאר לאורך זמן בפגישות רק כי "לא נעים" או "כבר התחלנו" או "בלאו הכי כולם דומים"...

מתי ואיך יודעים שהטיפול הסתיים?
טיפול מסתיים כאשר:
א. הושגו רוב המטרות הטיפוליות שהוצבו בתחילת הטיפול (אין צורך בהשגת כל היעדים, די בכך שיש שינוי אמיתי בגישות, בהתנהגות ובאווירה הזוגית-משפחתית).
ב. הטיפול "נתקע" ללא יכולת התקדמות.
ג. בני הזוג הגיעו למסקנה שאינם רוצים יותר לעבוד על תיקון הזוגיות.
לעיתים המטפל חש כי בני הזוג הגיעו לסוף הדרך הטיפולית, והם עצמם אינם חשים די בטחון ביכולתם לשמר את הישגיהם ללא ליווי של המטפל. סיום הטיפול יערך בהדרגה, כאשר המרחק בין פגישה לפגישה הולך וגדל, עד לפגישת הפרידה. יחד עם זאת, בני הזוג יודעים כי בכל מקרה שיצטרכו בכך, יוכלו לשוב ולחזור לפגישה אחת או יותר אצל המטפל.
_______________________________________
יועצת פרטנית, זוגית ומשפחתית (Ph.D.)ד"ר שרה ברסלרמן
חוף השנהב 61, חיפה 34980
טל. 04-8262412, 0544-338333
www.family.co.il E-mail:[email protected]


www.family.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר שרה ברסלרמן- מטפלת פרטנית, זוגית ומשפחתית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]