חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נקודות למחשבה בעיצוב הסלון





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גירושים דיני משפחה הסכם גירושים הסכם ממון

נושא המאמר: הטעויות הנפוצות ביותר בגירושין
מאת: אלי דורון, עו"ד – אתי סדיס-פרל, עו"ד [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד – אתי סדיס-פרל, עו"ד [email protected]


טעות נפוצה מס' 1 - כל תיקי הגירושין זהים:
הטענה שכל מקרי הגירושין זהים, כמוה כטענה שכל מקרי הנישואין זהים.
כל מקרה גירושין הוא סיפור נפרד, המורכב מאנשים שונים, מנסיבות שונות, ממטרות שונות, ומנושאים שונים המצויים במחלוקת .

בכדי לנצח בהליך הגירושין שלך, עליך לגבש אסטרטגיה שתתאים לנסיבות שלך, ותהיה מבוססת על נקודות התורפה והחוזק של הקשר הספציפי שלך עם בן זוגך ושל כל אחד מכם בנפרד, עליך לשאול את עצמך מה הן המטרות האישיות שאתה רוצה להשיג.

רבים מעורכי הדין, נופלים אף הם במלכודת של "ייצגת בתיק גירושין אחד, ייצגת בכולם", ופועלים על פי "שטנץ" קבוע של תביעות, תוך שהם משקיעים "מרץ רב" רק בשינוי שמם וכתובתם של הצדדים בטיוטת התביעה המוכנה. דרך פעולה זו היא שגויה ותוצאותיה הרות אסון.

כתבי הטענות המוגשים לבית משפט צריכים להיות תוצאה של תכנון מחושב ושל אסטרטגיה אשר תקדם את המטרות והאינטרסים הייחודיים שלך, תוך שימוש בכל הגורמים הרלוונטיים והמיוחדים לעניינך.

רווית ואביב (שמות בדויים) נשואים מזה 14 שנים, ולהם ילד אחד. רווית, שמעולם לא עבדה, נהגה להוציא כספים המגיעים לסך של 20,000 ש"ח על קוסמטיקה, בגדים, נעליים, בילויים וכד'. בני הזוג אשר לא צברו כל רכוש ממשי משותף, חיו בשכירות בדירה בשכונת היוקרה החיפאית, דניה.

יום אחד, התהפך כל עולמה של רווית, כאשר הבחינה בבעלה היקר ובחברתה הטובה ביותר מתגפפים בסמטה צדדית ברחוב, בדרך שאינה מותירה מקום רב לספקות באשר לטיב יחסיהם.
רווית הנסערת, ברחה, כל עוד נפשה בה, ונכנסה למשרד עורכי הדין הראשון בו נתקלה. אותו עורך דין קיבל את פניה של רווית בברכה, ומיד לאחר שנרגעה, החתים אותה על טפסים קבועים של תביעת גירושין שערך ללקוחה הקודמת שיצאה ממשרדו, תוך שהוא משנה את השמות.

רווית אכן התגרשה מבעלה ואולם התוצאה הייתה הפסד כספי כבד מבחינתה, שכן, אילו עורך הדין של רווית היה מברר עמה היטב את נסיבות גירושיה, היה מגלה כי למעשה במקרה הספציפי שלה, היה עדיף לרועת, להמתין תקופה ממושכת, לאסוף ראיות לרמת החיים שלה הורגלה, לאתר רכוש שבעלה רכש ללא ידיעתה ולהגיש תביעה למזונות אישה נשואה, אשר היו מקיימים אותה יפה לאורך זמן.

תחת זאת, כאמור, הגיש עורך הדין תביעת גירושין חפוזה אשר שללה מרוית את מזונותיה והותירה אותה ללא ראיה וחצי ראיה בדבר הרכוש הנוסף שהסתיר בעלה היקר ממנה.
הקפידו תמיד כי מקרה הגירושין שלכם ייבחן ויטופל על ידי עורך דינכם כמקרה אינדיבידואלי ומיוחד ולא כחלק מ"פס ייצור" קבוע.

טעות נפוצה מס' 2– הצדק ינצח:
יעל וגדי נישאו לפני עשר שנים, לאחרונה גילתה יעל כי בעלה בוגד בה מזה שנים רבות. כשגילתה יעל את דבר הבגידה הנוראית, מיהרה להגיש תביעת גירושין לבית הדין הרבני, במסגרתה תבעה גם כי ישולם לה סכום הכתובה בסך של חצי מיליון ש"ח, וכן מזונותיה ומזונות הקטינים.
יעל המסכנה שכל כך הייתה משוכנעת בצדקתה, לא טרחה לצרף לתביעתה כל ראיה המוכיחה את בגידתו של גדי או את גובה מזונות הקטינים.

יעל אומנם התגרשה מגדי, שממילא היה מעוניין בגירושין, ואולם בהעדר ראיות מספיקות לטענותיה, היא לא קיבלה אפילו חצי שקל מסכום הכתובה (שלא לדבר על חצי מיליון), ונאלצה להסתפק בסכום מזונות מינימלי ביותר למחיית שני ילדיה הקטינים.

עיניכם הרואות, לא די להיות צודק כדי לנצח בהליך הגירושין. ניצחון בהליך הגירושין דורש תכנון נכון של המהלכים המשפטיים ובקיאות בחוק ובכללי הראיות. זכרו, הצדק עיוור ואילו החכם עיניו בראשו.
המסקנה- היה חכם ומתוכנן גם כשאתה צודק (ובמיוחד כאשר אתה לא צודק).

טעות נפוצה מס' 3 – כל עוד החוק לצידי הניצחון בכיסי:
מתגרשים רבים, אשר שמעו על סעיף חוק כזה או אחר הנוגע לעניינם, והמצדיק את עמדתם, משוכנעים כי ינצחו במאבק הגירושין "בעיניים עצומות". מדובר בגישה מוטעית, אשר תוצאותיה עלולות להיות הרסניות.

תחום דיני המשפחה המהווה שעטנז של הדין האזרחי והדין הדתי הנו מורכב ומסובך, ועמוס לעייפה בפלפולים ומשחקי לשון שעלולים להטעות ולהכשיל גם מומחים בלשון העברית.
לא תמיד ניתן לפרש חוק או פסק דין על פי לשונו הפשטנית, שכן מאחורי כל מושג משפטי בדיני המשפחה קיימת היסטוריה בת אלפי שנים של דקויות, סייגים ופרשנויות, שנותנות לאותו מושג פירושים שלא חלמתם עליהם כלל.
גרוע מכך, קיימים הבדלים מהותיים בין בתי המשפט האזרחיים לבין בתי הדין הדתיים לעניין הפרשנות המעשית של מושגים שונים, ואפילו בין השופטים עצמם קיימות מחלוקות לעניין אופן הפרשנות והיישום של סעיפי חוק והלכה שונים.

במציאות משפטית מורכבת זו, יתכן גם יתכן מצב שבו חוק מסוים מנוסח לטובתכם, אך תכנון משפטי לקוי יביא לתבוסתכם.
עידן הגיש תביעת גירושין ותביעה לפירוק שיתוף כנגד כרמית, אשתו, וזאת לאחר שהחליט להתחתן עם הסטודנטית צעירה ונאה למראה שעמה ניהל מערכת יחסים ארוכת שנים מאחורי גבה של אשתו המסורה.

מכיוון שעידן קיבל את הדירה היוקרתית בה התגוררו הצדדים בירושה, עידן היה בטוח כי צפוי לו ניצחון אדיר, וכי כרמית תצא מהנישואין כ"שרק תחתוניה בידה", שכן, חוק יחסי ממון קובע כי נכסים שהתקבלו בירושה, לא יתחלקו בין בני הזוג במועד איזון המשאבים.

ואולם עורך דינה של כרמית תכנן אסטרטגיה שתסייע לה לצאת מהמאבק הרכושי עם מירב הנכסים והזכויות בידה. הוא הגיש בשמה בקשה לשינוי בסיס האיזון ברכוש המשותף של בני הזוג, כך שתקבל את כל הרכוש המשותף, בעוד שלעידן יישארו רק הנכסים שקיבל בירושה, ותמך הבקשה בנימוק שלא יהא זה הוגן וצודק שבעלה יצא, ממערכת הנישואין ארוכת השנים, עם רכוש כה רב בידו- הדירה, ומחצית מהרכוש המשותף בעוד שהיא תצא עם חצי מהרכוש המשותף בלבד. במקביל, הטילה כרמית עיקול על הדירה של עידן להבטחת כתובתה, שכן, "עידן זנח את נישואיהם לטובת בחורה צעירה יותר וללא כל צידוק".

כשכרמית זכתה בכתובתה, אשר שולמה באמצעות מימוש הדירה, ובשני שליש מהרכוש המשותף של הצדדים, הסטודנטית הצעירה כבר לא התעניינה בעידן והחלה לצאת עם סטודנט למשפטים...
לכן, הקפידו לוודא כי עורך דינכם מכיר היטב את נבכי דיני המשפחה ואת מורכבות החוקים וההלכות, וכי הוא יודע כיצד לתמרן ולהטות את הסוגיות המשפטיות בעניינכם בדרך הטובה ביותר עבורכם.

טעות נפוצה מס' 4- כל עורכי הדין זהים:
כשם שכל אדם שונה מחברו באישיותו וביכולותיו, כך גם כל עורך דין נבדל מחברו, בכשרון, בידע, בהשכלה, ביכולות, בשיטותיו המקצועיות, במסירות לתפקידו, ביחסי האנוש ובאלף ואחת קטגוריות נוספות.

שרי ויוסי פתחו בהליכי גירושין. יוסי, שתמיד היה "החסכן", מה שאגב, הייתה אחת הסיבות שהביאו לגירושי הצדדים, פנה לעורך הדין שנתן את ההצעה הזולה ביותר, לייצג אותו בהליכי הגירושין. יוסי לא בדק את בקיאותו של עורך הדין ואת איכות עבודתו והסתפק בכך ששכרו של עורך הדין "מתאים לכיסו".

שרי, לעומתו, בחרה בעורך הדין אשר קיים עמה פגישה יסודית ומקיפה, בירר אחת לאחת את נסיבות גירושיה ואת הגורמים הרלוונטיים לסכסוך הגירושין שלה, וביצע יחד עמה תרשים מטרות לצורך גיבוש אסטרטגיה שתוביל לניצחונה.
במהלך הדיונים בבית המשפט ספג יוסי מכה אחר מכה, שכן עורך דינו לא הכיר היטב את הפרטים הקטנים בעניינו, ולא היה מסוגל להתמודד עם המישנה הסדורה והמתוכננת שהציג עורך הדין של שרי.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד – אתי סדיס-פרל, עו"ד [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]