חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נשים, אכילה ודימוי גוף





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חישוב מס ראיית חשבון מיסוי מיסים

נושא המאמר: כמה מס תשלם שחר פאר ?
מאת: אברהם אלתר ושות'   שמור מאמר למועדפים

לאחרונה הצטרפה הטניסאית שחר פאר למועדון מכובד, אך מצומצם, של ספורטאים ישראלים שהצליחו לפלס דרכם לפסגת הספורט העולמית.

כמו במקרים דומים אחרים, ההישג האישי המרשים מתורגם מהר מאוד גם להצלחה לאומית, ומדינתנו שבדרך כלל מגמגמת בכל הקשור למימון ותמיכה בדרך הארוכה והמפרכת לצמרת, מתייצבת בגאון על הפודיום (אף במובן הפיסי – ראו מקרה גל פרידמן), מבקשת להתקשט באבק כוכבים ולחלוק יחד את גודל ההישג.

ואולם, המדינה אינה מסתפקת בהטבות ערטילאיות, אלא דורשת גם לנגוס בפירות הגשמיים של ההצלחה (כידוע, פירות ה"ספורט הלבן" עשויים לעלות לכדי סכומים לא מבוטלים) בדרך של מיסוי ההטבות הכלכליות המתקבלות כפרסים בתחרויות הספורט השונות, הכנסות מפרסום ועוד. ברשימה זו נבקש להרחיב את היריעה בסוגיה זו.

בהנחה ששחר פאר נחשבת לתושבת ישראל (סוגיה זו תידון בהמשך), היא מחויבת במס על בסיס פרסונלי. הווה אומר שכעקרון, פאר חייבת במס בישראל על הכנסותיה ממשלח ידה כספורטאית בין אם הן מופקות/נצמחות בישראל ובין אם הן מופקות/נצמחות בחו"ל. שיעור המס החל בישראל על הכנסות ממשלח יד עשוי להגיע עד למדרגה של 49% (ירד בהדרגה עד ל- 44% בשנת 2010).

בשל העובדה שמקום הפקת הכנסה ממשלח יד הוא מקום ביצוע השירות (ובמקרה של שחר פאר "השירות" ניתן רובו ככולו בחו"ל), מעורבים בשאלת המיסוי גם אלמנטים זרים – דינים פנימיים של מדינות זרות והוראות אמנות המס, אם קיימות, בין המדינות.

ככלל, על-פי רוב אמנות המס שישראל צד להן, זכות המיסוי הראשונית על הכנסה שהפיק תושב ישראל כספורטאי מפעילויותיו האישיות שבוצעו במדינה זרה, נתונה לאותה מדינה זרה. יוצא שהכנסותיה של פאר מתחרויותיה ברחבי העולם ימוסו תחילה באותן מדינות זרות, וישראל תזכה רק להפרש המס, אם קיים, בין המס ששולם בחו"ל לשיעור שולי של 49% (הדבר נעשה בדרך של מתן זיכוי בישראל על המס ששולם בחו"ל).

חשוב להדגיש, כי פאר תחוייב במס רק על הכנסתה החייבת (הכנסותיה נטו - בניכוי הוצאות). בהקשר זה, יש להניח כי הוצאותיה כטניסאית גבוהות וכוללות, בין היתר, תשלומים למאמן, יעוץ מקצועי אחר (למשל תזונאית), חדר כושר, ציוד מתכלה (מחבטים, כדורים), ביטוחים, טיסות, לינה בבתי מלון, ביגוד, אש"ל, טלפונים ועוד.

עוד יש לזכור, כי דרכה של פאר לפסגת הטניס העולמי לא נעשתה בין יום. יש להניח כי עד להצלחותיה האחרונות בטורנירים חשובים (פטאיה, פראג, איסטנבול, וימבלדון, קנברה, רולאן גארוס) לא הרוויחה פאר סכומים משמעותיים ולמעשה נשאה במשך שנים ארוכות בהוצאות מרובות אשר הביאו אותה לכדי הפסדים עסקיים. במילים אחרות, יתכן כי תזרימי המזומנים האחרונים המייצרים הכנסות גבוהות לא מביאות את פאר לכדי חבות במס מכיוון שבאמתחתה צבורים הפסדים הניתנים לקיזוז מהכנסותיה.

כל הניתוח שלעיל מבוסס על ההנחה ששחר פאר לא ניתקה את זיקותיה לישראל עד כדי שתחדל מלהיחשב תושבת ישראל. השאלה אימתי יש לראות בשחר פאר, אם בכלל, תושבת חוץ, צריכה להיות מוכרעת על-פי מבחנים שונים וביניהם מבחן מרכז החיים המשקלל מספר פרמטרים (מרכז משפחתי, חברתי, כלכלי וחזקות ימי שהייה בישראל). אם אכן תיחשב פאר כתושבת חוץ לא תמוסה כלל בישראל על הכנסותיה שהופקו/נצמחו בחו"ל.

אנו תקווה ששיקולי המס לא יפריעו לשחר פאר ולא יסיטו אותה מדרכה המטאורית לכיבוש פסגת הטניס העולמית.

www.altertax.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אברהם אלתר ושות' שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]