חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מרכזיות ip , מרכזיות tdma





    קישורי טקסט (לפרטים)




למידע בנושא תמ"א 38
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מזונות גירושים ילדים תשלום מזונות

נושא המאמר: שינוי מזונות
מאת: אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס-פרל, עו"ד [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס-פרל, עו"ד [email protected]



השאלה: במקרה שגרושה חיה עם בן זוג חדש ,האם בעלה לשעבר יכול לתבוע להוריד את דמי המזונות בטענה כי הבן זוג החדש תומך בה?

תשובה: לעיתים חלים תמורות מהותיות בנסיבות חייהם של הגרושים. המצב הכלכלי נהיה קשה יותר, אחד מהילדים לפתע עבר תאונת דרכים או חלה במחלה קשה, או לחילופין משכורתו של הגרוש השתפרה פלאים. כל אלו יכולים לעלות דיון מחדש בנושא המזונות.

בהתאם לדין האישי, אשר במדינת ישראל נסמך על הדין העברי, הטילה ההלכה הפסוקה על האב היהודי את החובה לסיפוק מזונותיהם ההכרחיים של ילדיו הקטינים עד גיל 15 באופן אבסולוטי. בסיפוק חובה זו, קבעה ההלכה כי אין חובת השתתפות של האם. חובת ההשתתפות של האם בסיפוק מזונותיהם של ילדים בגילאים אלה קמה בכל הנוגע לסיפוק האמצעים אשר יקנו לילדיה את קיום רמת החיים לה הורגלו או שהם ראויים לה (מעבר לצרכים ההכרחיים). חובה זו היא מכוח דיני הצדקה. דיני הצדקה הוכרו כחלק מהדין האישי והחובה הנובעת מהם מוטלת על האב והאם כאחד.

כאשר שופט קובע מזונות הוא מתייחס לנתונים ונסיבות הקשורות לבני הזוג והווי החיים גם במועד מתן ההחלטה וגם לאחר הגירושין. הנתונים נקבעים לפי השכלה, משרות קודמות ועוד פרמטרים הנותנים אינדיקציה לביסוסם של האב והילדים.


במידה והאב או האם מעוניינים לפתוח את העניין שנית בבית המשפט ולנסות להפחית את שיעור המזונות המשולם, הם נדרשים להוכיח כי אירע "שינוי נסיבות מהותי" המצדיק שינוי המזונות. כלומר הפסיקה באה לבדוק לכאורה את אותם הגורמים אשר הביאו להחלטה הקיימת, ולהוכיח שהנסיבות השתנו באופן קיצוני, שהרי שינוי מסוים היה ברור שיחול. לכן בשינוי קיצוני של הנסיבות יתכנס ביהמ"ש לענייני משפחה לדון שנית בעניין המזונות.

על פי הפסיקה במקרים נדירים ובנסיבות קיצוניות יהיה ניתן לשנות פסק דין שניתן על הסכם שהושג בין בני הזוג, והתנאים לכך הם שלושה ובמצטבר:

א. הפעולה צריכה להיות בתום לב ובניקיון כפיים (ללא כוונות נקמה, זדון או מרמה).
ב. שינוי מהותי בנסיבות שהביאו להחלטה בעניין המצב הקיים, ולא יהיה זה צודק לאכוף או להותיר את המצב הקיים על כנו.
ג. הצדדים השאירו בהחלטת המזונות המקורית פתח לשינוי, ואפילו במשתמע.

במידה והאב נתן התחייבות חוזית בהסכם שלא לשנות את ה"סטטוס קוו", גם על כך יוכל לערער אך נטל ההוכחה יהיה קשה יותר.

שינוי מהותי בנסיבות יכול לחול גם כלפי האם. גם האישה יכולה לבוא ולטעון כי המצב השתנה או חלו תמורות במצב הקיים הדורשות העלאת המזונות. הדוגמא הקלאסית לדרישת אם לגיטימית היא תחלואת ילדים או תאונת דרכים. במצב של נסיבות חמורות אלו כל חייה של האם עתידים להשתנות מבחינה כלכלית, ועל כך גם האב יצטרך לתת את הדין, כיוון שגם הוא שותף בכלכלת ילדו. כמו כן יכול להיות מצב בו הדיור עלה באופן קיצוני או עלויות הקיום והצרכים של הילדים השתנו באופן משמעותי.

ולשאלתך: המזונות אינם דבר קבוע לחלוטין, והוא ניתן לשינוי על פי השינויים בנסיבות הקיימות, ובאם חלו שינויים מהותיים בנסיבות לכאן ולכאן ביהמ"ש יתכנס שוב לדון ולערער אחר החלטתו הקודמת בעניין. כאמור השינוי תלוי נסיבות ואין תשובה חד משמעית לשאלתך הספציפית, האם חבר לאם אשר מכלכל אותה עונה על ההגדרה של "שינוי נסיבות מהותי", בית המשפט יבחן בעיקר מה הן ההשלכות הכלכליות של שינוי זה על בני המשפחה, ובמקרה שיווכח שקיים שינוי נסיבות מהותי יתכן ויורה על שינוי המזונות ואולם הכוונה היא למזונות מדין צדקה בלבד, כאשר מזונות הבסיס יחולו על האב בכל מקרה.


רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]


www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - אתי סדיס-פרל, עו"ד [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]