חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מנועי שרפה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שירה בציבור מאמרים תרבות פנאי ובידור זמר

נושא המאמר: אודות "שלישיית גשר הירקון".
מאת: מוטי דביר   שמור מאמר למועדפים

שלום רב.
ערב זמר הבא שלנו יהיה – "משירי שלישיית גשר הירקון ועוד...". נשלב בערב הזה, בנוסף לשירי שלישיית גשר הירקון, משירי שלישיות נוספות שהיו פעילות ושהשפיעו על הזמר הישראלי כגון:"שלישיית הגשש","החלונות הגבוהים","המעפיל" ועוד ועוד...
בחרתי לכתוב לכם אודות "שלישיית גשר הירקון" שעל אף פירוקה מלפני שנים רבות, אנחנו עדיין שרים ומפזמים משיריהם.

שלישיית גשר הירקון
אריק איינשטיין ,בני אמדורסקי ,יהורם גאון –(שלישיית המקור) ישראל גוריון
נוסדה ב- 1964 והתפרקה 1966
שלישיית גשר הירקון, על הרכביה השונים, הייתה מההפקות היותר מצליחות בבידור ובמוסיקה הישראלית של שנות ה-60, ורבים משיריה הפכו כבר בזמן אמת לקלאסיקה של הזמר העברי. זה היה "הרכב צמרת" של זמרים שהתפרסמו גם לפני הקמת הלהקה: אריק איינשטיין ויהורם גאון הגיעו אליה מלהקת הנח"ל ובני אמדורסקי בא מצמד הדודאים. לשלושתם הייתה הלהקה נקודת זינוק לקריירות מפוארות, מהמצליחות ביותר במוסיקה הישראלית מאז ועד היום.
מבין השירים הרבים והמפורסמים נוכל למצוא את: "אותך","לילה בחוף אכזיב","איילת אהבים","העיר באפור","כחולה כחלום" "סימן שאתה צעיר", "הכל בגלל האהבה","אל תעברי לבד" ועד רבים וטובים.
בישראל של ראשית שנות ה-60 היה חשוב מאד להצחיק. השלישייה המצליחה ביותר בישראל באותה תקופה- הגשש החיוור, עשתה קריירה משילוב של מערכונים מצחיקים מאוד ושירים פחות משעשעים.
חברי שלישיית גשר הירקון התרכזו בעיקר בשירה,למרות שגם אצלם היה הומור. כמו למשל, משפט הפתיחה המצוין של אמדורסקי בהופעות: "אני לא גאון כמו איינשטיין." אבל הצד המוסיקלי אצל השלישייה היה העיקרי והשירים... בתחילת 1965, זמן קצר לאחר הוצאת האלבום "אהבה ראשונה" פרש יהורם גאון ופתח בקריירת סולו כזמר וכשחקן. במקומו הצטרף לשלישייה ישראל גוריון, שותפו של בני אמדורסקי לצמד הדודאים, או כפי שאיינשטיין ניסח זאת: "בהתחלה חשבתי שישראל גוריון הוא החבר החדש בשלישייה... רק אחרי זמן הבנתי שאנשים אולי חושבים שאני הצטרפתי לדודאים ושואלים מי זה הגבוה הזה שמפריע לדודאים לשיר...".
"פסטיבל הזמר והפזמון" שהתקיים ב- 1966 סימן את סופה של שלישיית גשר הירקון בהרכבה זה ושלושת חבריה המשיכו בהצלחה כסולנים וגם כצמד.
בפברואר 1968, במופע "עשור לדודאים" בהיכל התרבות בתל אביב, התארח אריק איינשטיין באיחוד שלישיית גשר הירקון לביצוע "קרב הראל". אריק איינשטיין ויהורם גאון חברו יחד לישראל גוריון ובני אמדורסקי לביצוע משותף של "וכשיבוא שלום". השלישייה המקורית (שתי השלישיות) לא שבה להופיע יחד אלא בתוכניות טלוויזיה מיוחדות, אחת מהן סמוך מאוד למותו של בני אמדורסקי בראשית 1994.
כאמור, אנחנו ("צמד הווי ובידור") ביחד אתכם, בערב זמר משירי "שלישיית גשר הירקון ועוד..."

תודה ולהתראות במועדון הזמר שלנו- בית קזנצ'י.
מוטי דביר

www.havayvebidur.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מוטי דביר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]