חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חמשת הממים של הגרעין המוסיקלי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אבטלה שוק העבודה דרושים

נושא המאמר: שוק העבודה בימינו לא מסביר פנים בלשון המעטה, למעשה מידי שנה נוספים למעגל האבטלה מאות אנשים ביניהם: אקדמאים, הנדסאים, טכנאים ובוגרי קורסים שונים במגוון תחומים.
מאת: מתוך אתר חוצפה!   שמור מאמר למועדפים

שוק העבודה בימינו לא מסביר פנים בלשון המעטה, למעשה מידי שנה נוספים למעגל האבטלה מאות אנשים ביניהם: אקדמאים, הנדסאים, טכנאים ובוגרי קורסים שונים במגוון תחומים.

בשנת 2001 קרסה בועת ההייטק, חברות הייטק וסטארט-אפ רבות פשטו-רגל ועבור חברות הייטק גדולות והבינלאומיות החלו בהתארגנות מחדש (צמצום כח אדם) ובעקבותם גל עצום של מפוטרים-אקדמאים, הנדסאים וטכנאים מצאו את עצמם מחוסרי עבודה, מבוהלים מהידיעה של עצם היותם מפוטרים ומוגדרים כמובטלים, מונח זה אשר לא מוכר להם ו/או נשכח מחלקם.

בעבר, מפעלים וחברות בתעשייה היו מגייסות לשורותיהן עובדים מהימנים, חרוצים ומלומדים וזאת ע"י ראיונות ומבחנים מקצועיים המכוונים לתחום בו המועמדים הגישו את מועמדותם ותו לא.

לפתע, הפלא ופלא, צצו להם חברות כח אדם אשר מבצעות את המיונים והראיונות בשביל אותם מפעלים והחברות, והמועמדים אשר עברו בהצלחה וזכו בעבודה הנכספת, לא נמהרו לשמחה וצהלה לאור העובדה שהם עבדו דרך חברות כח האדם לעיתים תקופה קצרה ולאחר מכן נקלטו ישירות למפעל/חברה, ולעיתים כעובדי חברת כח אדם כל חייהם וזאת על מנת שחברות כח האדם הרויחו וירויחו על גב העובדים, זאת ע"י שלילת תנאים סוציאליים (ביטוח מנהלים, קרנות פנסיה, קופות גמל, ביטוח שיניים, ביטוח חיים, בונוסים חד פעמיים, בונוסים שנתיים וכו') ומתן שכר נמוך מגובה השכר המיועד לבעלי מקצועות זהים אך מוכרים כעובדי המפעל/חברה.

עליי לציין כי בעבר חברות כח האדם היו איכותיות ונתנו מענה לכל דורש עבודה ועשו את עבודתם נאמנה מבלי להזניח אף לא תהליך אחד בקליטת העובדים וזאת בנוסף ליחסי האנוש טובים ומתן שירות אדיב, סובלני, רצון לסייע, חריצות ונאמנות.

בימינו, המצב שונה לחלוטין ! ואומר זאת בצער רב, מאז התפתחות הטכנולוגיה החדישה וביניהם גם "האינטרנט" הידועה כרשת עולמית רחבה - World Wide Web , לא מעט נוכלים עשו שימוש לרעה בטכנולוגיה זו, ע"י הקמת אתרי אינטרנט וירטואליות שבהם מצוי מידע כוזב, ולכן אלה שמביניכם מחפשים עבודה, מודעים לתופעה שחברות השמה וחברות כח אדם לא מוכרות צצות כמו פטריות אחר הגשם. ואם תנסו להצליב מידע בפרטי החברה באתרים שונים באינטרנט מול אמינות המידע המפורסם באתרם, תיווכחו לדעת כי מדובר ככל הנראה במודעות דרושים שהם סרק לכל דבר ועניין.

החסרון האמיתי באינטרנט הוא שכל אדם בעולם יכול להקים אתר אינטרנט ולדמות אותה כחברה גדולה ציבורית/פרטית בעלת אמינות גבוהה ובעלת מתן שירותים עסקיים רחבי היקף עם מגוון עצום של לקוחות עסקיים דהיינו חברות בתעשייה/מפעלים, סניפי החברה הפרושים בכל העולם וכו'.

כל זאת אינו מתברר כמידע אמין ונכון ברגע שאתם מצליבים מידע, דהיינו פונים לאתרי "הלקוחות העסקיים" של החברה ובודקים את אמינותה, האם באמת חברה X היא לקוחה עסקית של החברה באתר המפוברק ?
בנוסף ניתן לבדוק את כתובת החברה ולבדוק במפות ישראל היכן החברה נמצאת, האם באמת בפארק מדע/עסקים כלשהוא או שמא וילה פרטית / דירה בבלוק ישן וזנוח וכו'.

נכון, שכיום ישנם לא מעט אנשים שעובדים מהבית, וחדר העבודה בבית הוא למעשה משרדם/חברתם לכל דבר ועניין ואין כל פסול בכך, אך אל נא נשכח כי אדם המעוניין לעבוד בחברה גדולה שלה סניפים בכל הארץ/עולם וירצה מקום עבודה אמין, גדול, עם תנאים סוציאליים מכובדים, אינני חושבת שיענה לדרישותיו ב"חברה" של אדם אחד הפועל מהבית מול האינטרנט.

לאור זאת, אנו מצויים בעידן וירטואלי, שמדי יום ביומו, צצים חברות ומכוני השמה למיניהם שאיננו יודעים את אמינותם של חברות אלו. בנוסף לכך אנו מתוודעים כי חברות כח האדם, גם הותיקות מביניהם, נותנות, נכון יותר לומר, לא נותנות שירות טוב ואדיב, יסודי, מתוך הרצון לעזור ולסייע לדורשי העבודה להקלט בחזרה אל שוק העבודה. הם זורקים את עבודתם על מכוני ההשמה ואבחון שלא בוחנים את רמת המקצועיות, ההשכלה ונסיון תעסוקתי של המועמד, אלא סובבים סחור סחור במתן מבחנים לא ריאליים, כגון: בניית גשרים מלגו, כרטיסים ובהם ציורים שלאחר התבוננות בהם לדקות ספורות יש לציירם מהזכרון ועוד סדרת מבחנים מתישים ומיותרים אשר באמת אינם משקפים דבר ולא חצי דבר על המועמד במיוחד שהמועמד אינו פונה לתחום שירות לקוחות/מכירות אלא לתפקידים מנהלתיים/טכניים/מכאניים. כך שאין קשר לדוגמא בתפקיד טכנאי / הנדסאי מכונות לעבור מבחנים על אישיותו, לדוגמא ואני מצטטת: "ספר מאורע רע ומאורע טוב שהתרחש בחייך", או "למי אתה דומה באישיותך לאב או לאם?", "מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול?" אלו הם שאלות לא רלוונטיות לאנשים בוגרים שעברו את גיל ה 30 ובעלי משפחות, זה פשוט מגוחך ואפילו מעליב.

לא ברור מי מרויח מכל מרכזי ההערכה האלה , אך אוכל לומר בבטחה שהמועמדים אינם מרויחים דבר. ההפך הוא הנכון המועמדים מתרוצצים בכל רחבי הארץ מדרום ומצפון למרכז הארץ באוטובוסים, מוניות, רכבות בתנאי מזג אויר קשים: גשם זלעפות או שמש יוקדת, מיוזעים, רטובים ונואשים לעבודה בכל שכר , דבר שלא יעלה על הדעת שבעלי השכלה מקצועית ועד בעלי השכלה גבוהה עם תארים מתקדמים, נכונים לעבוד בכל תפקיד ובכל שכר המוצע להם, זאת בשל האבטלה הגואה בשוק העבודה ובשל מאות מועמדים לכל משרה אחת. עצוב לומר אך מנסיוני האישי, זוהי האמת בשטח.

ישנה תופעה נוספת בימינו בחיפוש אחר עבודה, הלא היא "הפרוטקציה" , אנשים אשר עבדו בזיעת כפם ושילמו את מיטב כספם כדי לרכוש את השכלתם ואני לא מדברת על קניית תואר, אלא על רכישת הידע הרחב והמקצועי שהאוניברסיטאות והמכללות האקדמיות מקנות לסטודנטים, זאת ע"י לימודים קשים ברמה אקדמאית גבוהה במשך 3-5 שנים.

צצים להם "המקושרים" הלא הם בני משפחה וחברים קרובים המקושרים לדרגים הבכירים בחברה. הם אינם מגייסים לשורותיהם אנשים משכילים ובעלי נסיון תעסוקתי רב ועשיר, אלא אנשים שאין ברשותם בגרות ואפילו 12 שנות לימוד אשר גוייסו וקודמו בסולם ההיררכי במקום עבודתם עצם היותם קרובי משפחה של אותם הדרגים הבכירים בחברה.

ועד שנמצאים חברות בודדות שניתן להכנס ללא "פרוטקציה" , מתגלה תופעה נוספת והיא "בעלות הופעה יצוגית" זוהי אחת מדרישותיהם לעבודה, והם אינם מתכוונים לאדם, יותר נכון לאישה בוגרת, מלומדת ובעלת נסיון רב הלבושה בחליפות יצוגיות ומחוייטות, אלא הכוונה היא לבחורה "כוסית", רצוי בלונדינית, ודוברת שפת אם רוסית (זאת מבלי להעליב את יוצאי מדינות חבר העמים) אך האמת בשטח המעסיקים מחפשים ומעדיפים רוסיות צעירות, חסרות ניסיון, למה? אתם שואלים, אשאיר זאת לחומר למחשבה...
אוסיף ואומר כי אין לי כוונה להעליב אף אחד/אחת מכל דת/גזע ומין , זוהי עובדה אמיתית המתרחשת בשטח.

עצוב לומר כי נשים עדיין מופלות לרעה בתפקידים טכניים ומדעיים זאת בשל הפרימיטיביות הנשלטת בלא מעט חברות ומפעלים בתעשייה הישראלית.

אל נא תשכחו כי בידיכם ובידיכן לשנות את המצב בשוק העבודה, וזאת ע"י הגשת מועמדותיכם לחברות בתעשייה ולמפעלים מבלי תיווך של חברות כח אדם, חברות השמה ומכוני השמה ואבחון. אחרי הכל הרושם הראשוני שאתם משאירים למעסיק הוא הכלי העיקרי, ואף אחד לא יוכל לשווק אותכם כמו שאתם משווקים את עצמכם, במילים אחרות אל תתנו לאנשים אחרים לשווק אתכם, זהו טלפון שבור, ואתם לא תצליחו להגיע למעסיק בצורה זו, היות הרושם הראשוני בעצם מהווה המשך תהליך קליטת מועמדותיכם לחברה.




כתבה זו נועדה לחומר למחשבה בלבד, ואין בה כלי להסתה כלשהיא.

www.hutzpa.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מתוך אתר חוצפה! שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]