חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
לארגן חתונה או מבצע צבאי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ארם סמולינסקי ארם סמולנסקי מנתח לב

נושא המאמר: על כבוד ואהבה - פרופ' ארם סמולינסקי
מאת: פרופ' ארם סמולינסקי   שמור מאמר למועדפים

לעיתים, כאשר אני עומד מול המראה, למשל: בבוקר בעת הגילוח, אני מסתכל על בבואתי וחושב לעצמי: האם אנשים שרואים אותי, יודעים שאני רופא שהולך להציל חיים?

ומן הסתם, לפחות האנשים שהבריאו בעזרתי, מכבדים ואוהבים אותי. טוב, לפחות בבואתי לא נישקפת אלי לעיתים קרובות, כי אני מתגלח רק פעם אחת ביום בד"כ, ואז יש לי מבט טוב וקרוב על עצמי. מאידך בלובי של הבניין יש מראות, וגם כאשר אני רוחץ ידיים לפני ניתוח יש לי כחמש דקות מול המראה. אבל: האנשים, ודאי אוהבים אותי. כאשר שמי עולה אז מן הסתם חיוך של אהבה וכבוד עולה על שפתותיהם.

אז זהו: לא. זה לא קורה. אנשים אוהבים את אהובתם, את ילדיהם, והנכדים. חיוך של ערגה עולה על שפתותיהם כאשר נזכרים באהבת הנעורים. הם מחבבים את שותפיהם למשחק הכדורגל השכונתי, בני הזוג הקבועים לטניס, וחברים בפרלמנט השכונתי. המנחה האהוב מהטלוויזיה חביב עליהם, והם מוטרפים על שידורי הספורט, ריאליטי, או הטלנובלה לה התמכרו. אלה ועוד יגרמו לחיוך של ערגה, של תחושה טובה. הם מוטרפים על קבוצת הכדורגל שלהם, ואוהבים את שחקן הרכש החדש אפילו אם הוא מרוויח בעונה יותר ממה שהם מרוויחים בעשר שנים, כל עוד הוא מספק את סחורה: מבקיע שערים ומקדם את הקבוצה בטבלת הליגה. חיוך של ערגה וכבוד עולה על שפתותיהם כאשר הם מדברים על שחקן הקולנוע המדליק אותו הם מעריצים, ועוד יותר- את שחקני הטלנובלות בסדרה לה הם מכורים. ליבם לא יחמץ כאשר יקראו על חוזי השכר שלהם.

מאידך:
איזכור הרופא מעלה מתאום הנשייה את המחלה בה הוא טיפל. גם אם עזר, שמו צמוד למצב לא נעים- מחלה , וזה הקשר שמעדיפים לשכוח. האחד ניזכר מייד בכאבי הטחורים הנוראיים שהיו לו, השני בכאבי הגב המשתקים, במיגרנות, בדלקת הריאות , בטיפול במחלת סרטן, בניתוחים, בהקרנות, בהתקפי לב. אלו באמת דברים שאפשר לחיות בכבוד גם אם לא יזכירו לך מידי פעם שגם לך היה חלק בהם, ומן הסתם עלולים לצוץ שוב. די לצרה בשעתה, ובינתיים, אני מעדיף לא להיזכר ברופא לא בערגה ולא בחיוך. ואולי אף לציין שהבן יונה מרוויח יותר ממני.

אלה שמעלים חיוך על שפתותינו, הם אלה שייעודם או מקצועם הוא לבדר אותנו.
הרופאים מתפרנסים ממחלותינו, מסבלותינו. קשה ממש להזדהות עימם.
אפשר לרכוש להם כבוד מסוייג ,כמו בערך לפקיד מס- הכנסה, השוטר שעוצר אותך בכביש, או המפקד בצבא שהשאיר אותך שבת.

אז זהו עמיתי הרופאים, זכרו: אם תצליחו לזכות בכבוד מסוים, זה כבר הישג. כאשר קוראים את הטוקבקים באינטרנט לנושא אלימות נגד רופאים- ישנם הרבה שלא ממש מביעים כבוד רב למקצוע הרפואה. גם בתחום ההתמחות שלי, כמנתח לב, בו אנו " רואים למוות את הלבן בעיניים" ומצליחים לשמור על הישגים מפליגים, הרי רק קצת הערכה, זה מה שנקבל ממקצת החולים להם עזרנו, ובמקרים לא מועטים- אותם הצלנו.

המקום היחידי בו מעריכים את כבודנו, הוא המקום בו ישיגו מידרוג (Rating ) טוב יותר אם ירמסו אותו. יאיירו בשער המוסף לשבת תמונת רופא בדמות שודד, לא מגולח, מסכת חדר ניתוח על עיניו, עם חורים לעינים, וכולו משדר ניבזות ואלימות. דמם של רופאים טוב לטיוב נייר העיתון, מקדם מכירות בחלק מהעיתונים.

הסיפוק בהגשמת העצמי, מימוש היכולת, עזרה לחולים, הצלת חיים וכבונוס מדי פעם- הכרת תודה של המבריאים, זה שכרנו. זו דרכו של עולם. המשיכו בעבודת הקודש.




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י פרופ' ארם סמולינסקי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]