חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עבודה סוציאלית אימון ומה שביניהם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בדק בית ביקורת הנדסית מהנדס מומחה ליקויי בניה

נושא המאמר: מי יכול לעשות בדיקת "בדק בית"
מאת: אינג' יוחנן ג'רבי   שמור מאמר למועדפים

במי לבחור לבצע בדיקת "בדק בית"?

עיקרו של שוק הנדל"ן בארץ מאופיין בבנייה למכירה של דירות ובתי מגורים, כאשר עיקר הענף עוסק בבניה חדשה למגורים. כיום מתפתחות בו נישות חדשות בתחום של "פינוי בינוי", חיזוק מבנים ושדרוגם במסגרת תמ"א 38 ואף בניה להשכרה.

כיום כבר אין צורך להרחיב את החשיבות הרבה של בדיקה הנדסית – "בדק בית" – של כל נכס חדש, הנרכש מקבלן. כבר כולם מבינים כי כאשר רוכשים נכס חדש, או נכס מיד שנייה, ששוויו גבוה מאוד – נניח 1,000,000 ₪ - נכון וצריך לבדוק אותו הנדסית בעלות של 1,000-2,000 ₪, המהווה כפרומיל (%0 1) מעלות הנכס. עלות בדיקה זו נמוכה יותר מדמי התיווך, ואף נמוכה יותר מהעמלה ההזויה, המשולמת לבנק המשכנתאות בתמורה לעלות "עריכת מסמכים", למשל. מאידך, חשיבותה של הבדיקה הזו לא תסולא בפז, והיא עשויה לתת לכם אינדיקציה רבה על מה שאתם קונים.

הקבלן, המתווך ואיש השיווק מילאו אתכם במידע מקיף ועמוס, אבל ברור שהמידע שנמסר לכם הוא מגמתי ומכוון מטרה, בעוד שאתכם מעניין מידע שישרת אתכם בקבלת ההחלטה, וכן שיסייע לכם שלא ליפול עם הנכס, שאתם קונים.

בשוק ההנדסי הישראלי צצו לאחרונה מספר רב של חברות וגורמים שונים, העוסקים בתחום של בדק בית. כתוצאה מכך, נוצרו בשוק ההנדסי הישראלי מספר רב של תגובות שרשרת:

א. מחירה של הבדיקה ההנדסית ירד מאוד. כדוגמא אציין כי לפני 13 שנה, מחיר הבדיקה ההנדסית לבית פרטי היה 1,200 ₪, המחיר כיום לבדיקה כזו הוא די דומה – לאחר 13 שנים!,
ב. איכותה ההנדסית של הבדיקה ההנדסית ירד פלאים. האיכות הנמוכה של הבדיקה מוצאת את ביטויה במספר רב של פרמטרים:
1) הידע המקצועי של הבודק: הידיעה העיונית של האמור בתקנים לוקה בחסר, ובמקרים רבים אני נתקל בסעיף ליקוי, המבוסס על דרישת תקן ישנה ולא מעודכנת, או על מידע מהגיגי ליבו של הבודק,
2) כושר הניתוח של הבודק: הניתוח ההנדסי של הליקויים בנכס פגום מיסודו, ואינו מבוסס על הגיון הנדסי מקצועי,
3) הבנת יסודות התמחור: תמחור לקוי של עבודות, הנדרשות לתיקון הליקויים. התמחור עשוי להיות נמוך מהנדרש, גבוה מהנדרש, ולעיתים תמחור זה אינו מבוסס.
ג. איכותם המקצועית של הבודקים נמוכה, ולא מתאימה לדרישות המקצועיות הניכרות בחוות דעת שכנגד.

ד. ההערכה המקצועית בהתייחסות בית המשפט לדו"חות ההנדסיים, המוגשים בפניו, ירדה פלאים. בית המשפט מכיר ויודע על קיומם של דו"חות "מטעם" בתיקים רבים. כתוצאה מכך, הוא הפסיק לסמוך ולהאמין לאמור בדו"חות ההנדסיים, המוגשים בפניו, והוא ממהר לפנות אל מהנדס מומחה מטעמו, המוכר לו ואשר אמין עליו, ובכך לקבל תמונה הנדסית, מקצועית ואמיתית בכל הקשור לסוגיות, המוצגות בפניו. בכך הוא יוכל לקבל הכרעת דין אמיתית וישרה.

הח"מ, כמי שמשמש כמומחה מטעם בית משפט בתיקים הנדסיים מורכבים, נתקל לעיתים קרובות בדו"חות הנדסיים לא מקצועיים ו"מנופחים", אשר פוגעים מאוד בכבוד המקצוע, פוגעים בכיסם של הלקוחות – מזמיני הבדיקות – הן בתשלום למהנדס בודק לא מקצועי, והן בזבוז זמן יקר ובניהול סרק של הליכים משפטיים, שעדיף היה לסיים אותם בהסדרי פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט. במקרים רבים, אני – כמומחה מטעם בית המשפט – לאחר מספר רב של הסתייגויות ממסקנות המומחה הלא מקצועי – בוחן בהסתייגות רבה מאוד את דבריו של מומחה כזה בשל חוסר מקצועיות ובחוסר אמינות.

מומחה, המשמש גם כמומחה מטעם בית המשפט, מקבל פרספקטיבה רחבה ונכונה יותר של הסוגיה ההנדסית, וכן הוא בוחן כל בעיה גם בעיניים המשפטיות של בית המשפט. הוא יודע טוב יותר כיצד עו"ד של הצד שכנגד יתקוף את המסקנה שלו, ולכן הוא מנתח טוב יותר את הסוגיה ההנדסית, ומקפיד לכתוב בצורה מלאה, מקצועית ואמינה את מסקנותיו בדו"ח.

הציבור הרחב והקבלנים – מזמיני הבדיקות – מקיימים הליך קבלת החלטות פשוט אך פגום. הם פונים ל- 2-3 בודקים הנדסיים. אם בודק א' מבקש 1,500 ₪ לבדיקה, והבודק השני מבקש 1,700 ₪ לבדיקה, והם מחליטים כמעט אוטומטית לבחור בבודק הזול.

לצערי, אין הם שואלים את השאלות המתאימות והחשובות, אשר עשויות לחסוך להם בפועל את כלל עלות הבדיקה ואף לחסוך להם כספים נוספים רבים.

קודם ביצוע הזמנה לבדיקה הנדסית המזמין צריך לשאול הן השאלות הבאות:
א. מי מבצע בפועל את הבדיקה ההנדסית?
ב. מהי הכשרתו של הבודק ההנדסי. האם הוא מהנדס אזרחי, או הנדסאי?
ג. מהו הוותק המקצועי של הבודק ההנדסי?
ד. מהו ניסיונו הנדסי של הבודק?
ה. האם הבודק משמש גם כמומחה מטעם בית משפט?
ו. מהו מחיר הבדיקה?.

המכלול של שאלות אלה צריך לעמוד מול עיניו של כל מזמין של בדיקה הנדסית לבדק בית, ורק לאחר שקיבל מענה מלא ובכתב לכל התשובות לשאלות אלה – הוא יוכל לקבל החלטה שקולה מיהו הבודק, שיבצע עבורו את הבדיקה.

מהנדס יוחנן ג'רבי – המנהל של "מימד - ביקורת הנדסית". יוחנן הינו מהנדס אזרחי בעל וותק של מעל 24 שנים. הוא מהנדס מומחה בעל תואר שני בהנדסה אזרחית. הוא שימש כמומחה מטעם כב' בית המשפט בתיקים רבים ובסוגיות הנדסיות רבות ומורכבות.




www.meymad-eng.dpages.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אינג' יוחנן ג'רבי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]