חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מחלות ילדים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מים מינרלים מטהר מים מתקן מים מים לתינוקות

נושא המאמר: לעשות סדר במים
מאת: ירדנה וייס   שמור מאמר למועדפים

לעשות סדר במים

סקרים עדכניים מראים שבסביבות 47% מהאוכלוסיה בישראל לא שותה מים מהברז!
כולנו שומעים חדשות לבקרים על זיהום תעשייתי שחודר למי התהום, ביוב שחדר לצנרת מי השתייה וגם על כך שכמות הגשמים הנמוכה שיורדת גורמת למליחות יתר במאגרי המים הקיימים.

מי הגשם עושים דרך ארוכה מהענן דרך הקרקע ומאגרי המים ועד לברז שלנו. והדרך, איך לומר, לא כל כך בטוחה....הנחיות ארגון הבריאות הבינלאומי קובעות כי על מי השתייה להיות נקיים, ללא רעלים, ללא חיידקים, מלחים עודפים ונגיפים. הם צריכים להכיל את המינרלים החיוניים לגופנו וכן להיות חסרי צבע ולא עכורים.

אז מה עושים?

רובנו לא מתמחים בתחום המים ולכן כל המערכות לטיהור מים נראות לנו זהות: מערכת תלת שלבית, ארבע שלבית, חמש שלבית...השפע כל כך גדול, אז מה לעזאזל ההבדל?

אז בואו נעשה קצת סדר:

אפשר לחלק את המערכות לטיפול במים לפי ייעודן:
• מערכות שמטרתן הרחקת חלקיקים הפוגעים במראה ובצלילות המים.
• מערכות שמטרתן שיפור טעם וריח המים. (מקורות והעיריות השונות שמות כלור במי השתייה על מנת למנוע אפשרות של התרבות חיידקים. זה לא טעים וגם מאד לא בריא לטווח הארוך)
• מערכות שנועדו להרחיק חומרים כימיים ומזהמים שונים מהמים: מתכות כבדות וכדומה.
• מערכות שמטרתן מניעה של כניסת חיידקים למים.

השיטות הן שונות ומגוונות:

סנן מכני: סנן שאינו מאפשר מעבר של חלקיקים מגודל מסוים. סננים אלה מטפלים בדרך כלל בלכלוך , חול, חלודה אך אינם משפיעים על תכולת המתכות והתרכובות האורגניות שבמים וגם לא על האבנית.
(כי אבנית היא לא חומר אלא מינרלים שמתגבשים בחימום)
סננים אלה מורכבים בדרך כלל על שעון המים הביתי ונוטים לצבור עליהם לכלוך ולכן מהווים מקור לחיידקים...

פחם פעיל : אמצעי זה מצוי ברוב מערכות המים המשווקות בישראל . הפחם מרחיק כלור וכימיקלים ותרכובות אורגניות שונות ובכך משפר גם את טעם וריח המים. חשוב להחליף סננים אלה בזמנים קבועים.

מערכות המבוססות על אוסמוזה הפוכה
במערכות אלו ישנה ממברנה המרחיקה מהמים מתכות שונות ובמידה מסוימת גם תרכובות אורגניות אך מרחיקה גם את תכולת המינרלים הקיימים במים באופן טבעי. איכותה של הממברנה ולחץ המים קובעים את יעילות הסינון והטיהור של מערכות אלו. מערכות סינון וטיהור המבוססות על אוסמוזה הפוכה יכילו תמיד סנן מכני וסנן של פחם פעיל. חסרון מרכזי הוא שהן צורכות כמויות גדולות של מים, בד"כ רק 25% מהמים המוזנים למערכת מטופלים ומשמשים לשתייה, יתר המים מורחקים מן המערכת והולכים לביוב!

מערכות לטיהור מיקרוביאלי
לאחר שהמים עברו סינון בסנן פחם והוסר מהם הכלור, קיים חשש להצטברות של חיידקים דווקא על גבי סנן זה שעובר בו לכלוך מהמים.


יש כמה דרכים לטיהור מיקרוביאלי:

• טיפול בעזרת מנורת כספית המפיקה אור בעל קרינה אולטרה סגולית הממיתה את החיידקים הנחשפים לקרינה. חסרונות השיטה: יעילותה של המנורה יורדת ככל שמשתמשים בה, כמו כן יעילות הקטילה יורדת במים עכורים (שהם מן הסתם יותר מסוכנים...)
• טיפול באמצעים מכנים – טיפול המונע כניסה של חיידקים באמצעים מכאניים. לדוגמא סנן קרמי הבנוי בצפיפות של 0.2 מיקרון (קטן יותר מכל חיידק המצוי בטבע) ובתוכו קוורץ מצופה יוני כסף המבצע עיקור תמידי של הסנן.


ואפשר גם לרכוש מים מינרלים... מי מעיין טהורים. אך מסתבר שהם אינם חפים מחיידקים...
אמנם מים מינרלים הם מים תיקניים כמו מי ברז אך אינם מכילים כלור . זהו יתרון לכאורה אך גם חיסרון כי לאחר שעזבו את המפעל עלולים חיידקים להתרבות במיכלי המים.
לפי כתבה שפורסמה ב The Marker בבדיקות שערך משרד הבריאות למים מינראליים בארץ, מתוצרת מקומית ומייבוא, בשנים 2004-2006 נמצאו ב 16% מהדגימות חיידקים מעל המותר. כלומר בקבוק אחד מתוך שישייה עשויים להיות בו חיידקים !.
מלבד זאת רוב האנשים לא מרתיחים מים אלה בקומקום ולא מבשלים איתם, כך שהתרכובות הכימיות הקיימות במי הברז נשארות. שלא לדבר על מחיר הבקבוקים, ועל הנזק הנגרם לסביבה.

אם החלטתם לרכוש מערכת לטיהור וסינון מי שתייה מומלץ לכם לשאול את השאלות הבאות:
• האם מי השתייה באזור מגורי נבדקים ומהם תוצאות הבדיקה, האם המים ראויים ובטוחים לשתיה?
בדיקות מים מבוצעות באופן סדיר על ידי הרשויות, תוצאות בדיקה אלו יראו אם יש בעיה במים ויגדירו את הבעיה (אם בכלל קיימת בעיה). בכל מקרה אין להסתמך אך ורק על פרסומים המופיעים בעיתונות היומית וכדאי להיוועץ במומחים למים.

לכלוך, משקעים, טעם וריח ניתנים לגילוי על ידי הצרכן. לעומת זאת, זיהום המים על ידי חיידקים, המצאות של מתכות רעילות, תרכובות אורגניות מסרטנות וכו' מצריכים בדיקת מעבדה מוסמכת ומאושרת לבצוע בדיקות מים.

כדאי להיזהר מבדיקות המוצעות לנו חינם בביתנו. אין ביכולתן של בדיקות אלו לגלות המצאות חיידקים או מתכות רעילות במי השתייה.

• מהי התחזוקה המומלצת לאותה מערכת ?
• מהי תדירות החלפתם של הסננים או האמצעים האחרים לטיפול במים ?
• האם ניתן להחליף אמצעים אלו לבד או נדרשת התערבות של טכנאי להחלפתם?
• האם הפסקת פעולה של המערכת עקב תקלה תפסיק את אספקת המים דרך המערכת?
רצוי לתת את הדעת למחירי העלות כגון עלות הקנייה והעלות הנלוות - מחיר התקנה של המערכת, מחיר תחזוקה חודשי, היחס בין כמות המים המטוהרים לבין כמות המים הלא מטוהרים (במערכות המבוססות על אוסמוזה הפוכה חלק גדול מהמים המיועדים לטיהור הולכים לאיבוד).





www.h-h2o.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ירדנה וייס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]