חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טופס זכרון דברים בקניית רכב יד שנייה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: סוכרת איזון בריאותי אורח חיים בריא אימון וליווי חולי סוכרת לאיזון המחלה

נושא המאמר: סוכרת בשיווי משקל
מאת: דבורה ברברה הרשקוביץ   שמור מאמר למועדפים

סוכרת בשיווי משקל

מאת :הרשקוביץ דבורה.

מגפת המאה הינה מחלת הסוכרת ,אשר תוקפת אותנו מכל עבר. אחת הסיבות העיקריות לתופעה נפוצה זו ,היא השמנת יתר שנובעת מאורח חיים בלתי מאוזן.אנו ערים כיום לתופעה של אכילת מזונות מעובדים למיניהם, בעלי ערך תזונתי נמוך וערך קלורי רב ומזיק.דבר שמביא בעקבותיו לעליה בלתי מבוקרת במשקל,שהינו כיום הגורם הסיכון המשמעותי ביותר לחלות בסוכרת וחוסר פעילות גופנית מאידך מעלים בצורה מאד משמעותית את הקושי באיזון הסוכרת לרמות הרצויות.
איזון רמות הסוכר הינה בעלת משמעות רבה ביותר ,כמניעה לסיבוכי הסוכרת .הראשוניים והמאוחרים ,בעיקר למניעת הסיבוכים המאוחרים שהינם גורם ראשוני לאיכות חיים ירודה. כאשר ישנו שילוב של חוסר איזון ברמות הסוכר,יתר לחץ דם ואחוז גבוה של שומנים בדם –קיימת סכנה להתפתחות הסיבוכים המאוחרים של הסוכרת שהם:פגיעה בכליות-עד לצורך בדיאליה,פגיעה בכלי הדם במח-עד שבץ מוחי,חסימת כלי דם בלב-הגורמת לתעוקת לב או התקף לב,פגיעה בכלי הדם הקטנים ברשתיות העיניים-עד לסכנת עיוורון,פגיעה במערכת העצבים ההיקפית-"נוירופטיה"-הגורמת לאובדן תחושה,אין אונות,סחרחורת,בעיות בדרכי העיכול והשתן וכיבים ברגליים עד למצב של קטיעה.
אחד הדברים החשובים בכל נושא איזון בריאותי הינה המוטיבציה של המטופל לשתף פעולה עם המטפלים.הבעיה המרכזית בפניה עומדים כיום המטפלים אשר עוסקים בטיפול בחולה הסוכרתי,הוא הקושי הרב לגייס את החולה לטיפול.כשאנו המטפלים עומדים בפני מטופל שמידת שיתוף הפעולה שלו נמוכה מאד וההיענות אחר ההנחיות הטיפוליות חלקית ביותר,עלינו לנסות כל דרך יצירתית בכדי לגייסו לשיתוף פעולה איתנו המטפלים.
ידוע שהתנהגות זו נובעת מעצם קונפליקט פנימי מתמיד של המטופל ,בין ההשלכות החמורות של הסוכרת הלא מאוזנת לבין הקשיים האמיתיים שלו לנהל אורח חיים מאוזן וההתמודדות היום יומית עם סביבתו הקרובה, שלא תמיד תומכת ומבינה.הסיבה העיקרית להתנהגות זו מורכבת מעומס החיים המודרניים שאנו שבויים שלו מצד אחד והקושי לעמוד במטלות הטיפוליות שאותם עליו לבצע בכדי לשמור על איזון.
בכדי להשיג תוצאות טובות בהדרכה לאורח חיים בריא בקרב חולי הסוכרת,חשוב מאד בראש וראשונה להיות קשובים לכל אחת ואחד.לאחר שאנו המטפלים נהיה ערים לכל הקשיים האובייקטיבים של המטופלים שלנו,רק אז עלינו להתחיל " להעמיס " עליהם את השגרה "להיות סוכרתי מאוזן" ,שכולל הדרכה והנחייה לאורח חיים בריא בתחומי התזונה ,פעילות גופנית וניטור עצמי של רמות הסוכר. כל זה צריך להיעשות תוך בדיקה רציפה אחר מידת ההבנה ושיתוף הפעולה שלו .
לאורך כל ההדרכה וההנחיה ישנה חשיבות רבה לשיתוף שאר בני המשפחה בכל מהלך ההדרכה ,לאחר קבלת הסכמתו של המטופל.שיתוף המקורבים לו בכל תהליך האיזון הבריאותי הוא בעל משמעות ומשקל רב בהגשת תוצאות טובות ,בזמן קצר יחסית.
אני עוסקת בהדרכה ומעקב בקרב אוכלוסיית הסוכרתיים מזה שנים רבות,במשך שנות עבודתי בתחום גיבשתי לי שיטות עבודה רבות ומגוונות,אשר מבוססות על ידע מקצועי בתחום הרפואי וכלים של הנחייה וcoaching - אימון אישי.האימון הינו כלי יעיל להגיע לתוצאות הרצויות , להיות קשובה מבלי לשפוט ולתת תמיכה.לדעתי זו הדרך , להביאם למודעות עצמית ,הבנת הקשיים האמיתיים ובחירת צורת הטיפול ואורח החיים שהכי מתאים להם .מתוך ניסיוני בעבודה עם קהל צרכני הבריאות עולה, שרוב רובו של ציבור זה "מרים ידיים" ונכנס בעצם למאין שאננות ואדישות כלפי הצורך לנהל אורח חיים בריא.רוב רובו של ציבור זה "מרים ידיים" ונכנס לאדישות טיפולית.מתוך ראייה זו קם הצורך למשהו ייחודי וקבוע שייתן מענה לצורך "ניהול אורח חיים בריא ונכון".
סקר שערכתי לאורך שנות עבודתי הוביל למסקנה אחת ויחידה שיש צורך בהנחיה צמודה של צוות רב מקצועי ושיתוף אנשים נוספים בעלי קבוצת עניין דומה.בעקבות מסקנות אלה קם הרעיון של קבוצות התמיכה למטופלים עם סוכרת ,יתר לחץ דם והשמנת יתר.המפגשים הם חד שבועיים ומלווים בהרצאה ,שיעורי פעילות גופנית ושיחה קבוצתית שבה כל חברי הקבוצה מוזמנים לשתף את רגשותיהם ,רעיונותיהם ולשאוב משאר החברים.
לסיכום בכדי לאזן את מחלת הסוכרת ראשית יש להביא את המטופל לכלל הכרה במחלה עצמה,הבנת האורח חיים שעליו מבוסס האיזון והורדת ההתנגדויות שלו לטיפול

פרופיל עצמי:
אני אחות מוסמכת R.N. - מחנכת לסוכרת, ממקימי מרפאת סוכרת גדולה בקהילה ומנהלת המרפאה בפועל.. בעלת התמחות באוכלוסיות שונות - מומחית בהדרכה ובליווי של חולי סוכרת בכל שלבי המחלה
מאמנת אישית בעלת ניסיון רב ,מומחית לאימון האישי והעסקי כאחד.
מנחת סדנאות בכלכלה חברתית-מומחית לאיזון התקציב האישי משפחתי,בוגרת מרכז אדוה בשיתוף עם עירית תל אביב.
מנחת סדנאות לקבוצות של אימהות ותינוקות-בוגרת המרכז הישראלי לחינוך ללידה.

אימון הוא בעיני אחד הכלים שהם בעלי משמעות ועוצמה, דרכו אני יכולה להביא את
המאומנים שלי להגשמה עצמית מושלמת, והוא בעל תוצאות מדהימות שלא ניתן
להשיג בשום שיטה אחרת. על ידי האימון אני יכולה להביא את המאומנים לכדי שליטה בחייהם, ולתת להם כלים לבחירה נכונה בכל תחומי החיים.
החזון האישי שלי הוא להגיע לכדי שותפות מלאה עם מאומניי, במטרה להביאם לשיפור
חייהם ולהצלחה בכל תחומי החיים. כמו כן עומד בפני כל נושא ההדרכה והליווי של חולי
הסוכרת ליעדים של איזון ואיכות חיים. בעיני זוהי שליחות בפני עצמה המשלבת המון
רצון ואהבה כלפי חולים אלה.


בראיות והגשמה עצמית
הרשקוביץ דבורה
www.im-top.co.il
054-6452439,08-9349714
[email protected]









www.im-top.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י דבורה ברברה הרשקוביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]