חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סידור הבית עכשיו - מיומנה של מסדרת בתים מקצועית





    קישורי טקסט (לפרטים)




גרפולוגיה משפטית | זמיר מכון גרפולוגיה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס כעונש מס פוליטי מס הכנסה עו"ד מיסים

נושא המאמר: מס כעונש / מס פוליטי
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


גביית המס בישראל לא אמורה להיות עניין פוליטי או כלי להענשה, שימוש שכזה בדיני המיסים עלול לערער את יסודותיו של תשלום המס בישראל. הפיכת גביית המס לפוליטי עלול לגרום למעבר מההכרה ברשויות המס כדרך לגביית תשלום לקופת המדינה, לדרך בה המדינה יכולה "להעניש" את האזרח על התנהגותו כאשר היא לא תואמת את רוח התקופה.

הצעת חוק שהוגשה באחרונה על ידי חבר הכנסת אביגדור ליברמן מציעה כי אנשים אשר השתמטו משירות צבאי ישלמו אחוז נוסף של מס עד הגיעם לגיל 41- גיל הפטור משירות מילואים.

ההצעה נוגעת רק לגבי גברים אשר לא שירתו בצה"ל מטעמים אשר אינם מזכים אותם לפטור מתוקף חוסר כושרם לשרת. ראוי לציין כי הוספת "עונש המס" באה בחלק המציין עברות בחוק לשירות ביטחון.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי " קיימות קבוצות שונות באוכלוסיה המשתמטות משירות צבאי ומשירות לאומי." אם כן, חבר הכנסת ליברמן מכוון את ענישתו לקבוצות מסויימות, הוא אינו מנסה להעניש אדם כבודד אלא כקבוצה או סוג של אנשים אשר לטענתו לא משרתים.

דיני המס נועדו להיות מנגנון המבטא את הרצון הכלכלי של המדינה, אם בעידוד השקעות, עידוד יצוא, הגנה על חלקים באוכלוסיה ומימון פעולות המדינה. חבר הכנסת ליברמן רוצה להופכם לעונש, ממנגנון כלכלי יהפכו דיני המס למנגנון עונשי עבור אותם נישומים.

הסכנה הטמונה בשינוי זה של יעוד דיני המס היא הפיכתם לכלי פוליטי, מדבר קבוע ובלתי תלוי, לזירת התגוששות בין צדדים המנוגדים זה לזה מבחינה פוליטית . האם יכול להתקיים מצב בו לא ישלם נישום את מיסיו בשל דעות פוליטיות? הרי שזה מערער את כל סמכות הגביה הנתונה בחוקי המס.

בנוסף, מבדילה ההצעה בין גברים ונשים אשר אינם מתגייסים והטלת המס נוגעת רק לגברים. קביעת עונש על אדם ואי הטלת עונש על חברו בשל הבדל במינו פוגע בעקרון השוויון בצורה בוטה. אומנם קיים שוני במסגרת אופי השירות הצבאי ומשכו, אך זאת בשל מגבלות הנוגעות למילוי התפקיד. אין זה מן הראוי כי באם שני אנשים עושים את אותו מעשה דהיינו השתמטות משרות חובה הם יוענשו בצורה שונה.

קשה להתעלם מהעובדה כי הצעת חוק זו באה לאחר הסערה התקשורתית בנושא נתוני ההשתמטות בחברה הישראלית. שינוי כזה הוא לא דבר של מה בכך, לא מדובר רק על אחוז נוסף במיסוי הכנסתו של אדם אלא הוספת עיקרון חדש, העיקרון לפיו מותר להעניש אדם דרך דיני המס ובמסגרתם ליצור עברה ברת עונשין אשר אינה קשורה כלל לתחום המיסים.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]


www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]