חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הכל על מערכות ישיבה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ארגונומיה הדרכה ציוד ארגונומי יעוץ ארגונומי

נושא המאמר: ארגונומיה-שיפור רצף העבודה,מקסום תפוקת העובדים וצמצום ההיעדרויות
מאת: מאיר אפל   שמור מאמר למועדפים

בעבר הרחוק הורגלו בני האדם בעבודה בעלת גיוון רב בתנועות הגוף, אם בחקלאות ואם בתעשייה. המהפכה התעשייתית, ועימה הופעת המכונות האוטומטיות הקלה מחד גיסא על המאמץ הפיזי שנדרש מהעובד אך מאידך גרמה לתהליך של הפחתת פעילות הגוף, הליך שהתגבר בעקבות המהפכה הממוחשבת שהביאה ציבור גדול של עובדים לעבודה ממושכת מול מחשב, אשר הגבירה את תופעת צמצום תנועתיות הגוף תוך כדי עבודה, למעט תנועות האצבעות.
מהו סינדרום ה- RSI?
בעבודה מול המחשב מתבצעות כ- 20,000 הקשות בשעה, פעולה מונוטונית ללא הפסקה של שורש כף היד והאצבעות. הגוף אינו מתוכנן לשהייה ממושכת בתנוחה קבועה, כפי שנדרש ממנו בעבודה מול המחשב, ולכן עלולים להגרם נזקי מתיחה מיקרוסקופיים מצטברים ברקמות הרכות של הגוף [גידים, רצועות, עצבים, שרירים וכו']. תסמונת זו הנקראתRSI , נגרמת ע"י צבירת שנויים קלים, אשר בתחילה אינם מורגשים ואינם מלווים בכאב ובשלב מתקדם יותר גורמים להופעת כאבים ונוקשות בכתפיים, בצוואר, בשורש כף היד, באצבעות, בגב התחתון.
תופעות כגון: אי נוחות, נוקשות, רגישות, תחושת שריפה ונימול עד כדי הפרעה בשינה, חולשה ועייפות, ירידה בקואורדינציה, בכפות הידיים, בשורש כף היד, באצבעות, באמות ובמרפקים - כל אלו הינם חלק מהסינדרום.

היקף התופעה
עפ"י נתוני הסטטיסטיקה של לשכת העבודה האמריקאית כ- 50 מליון איש בארה"ב עובדים כיום מול המחשב, רובם עוברים את גבול המותר של שלוש שעות עבודה רצופה במשך היום, למעלה מ- 60% מהם סובלים מתסמונת RSI והמספרים גדלים מיום ליום.
בשנת 1990 נקראה התופעה בשם "מגפת שנות התשעים".
בארץ על פי ממצאי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, קיימת עליה בדיווח על ריבוי מקרי ה-RSI בקרב עובדי המחשב.

מה הקשר בין ארגונומיה להפחתת סיכון היווצרות ה-RSI ?
המונח ארגונומיה מורכב משתי מלים: ארגו- עבודה, נומיה- מחקר, למידה, כלומר: הבנת ותכנון הצרכים האישיים של סביבת העבודה של העובד. עמדת העבודה חייבת להתאים לעובד ולהשרות עליו תחושת נוחות ובכך להפחית את הסיכון בהיווצרות סנדרום ה-RSI.


כיצד ניתן להתמודד בתופעת RSI?
1. ע"י התאמת עמדת העבודה לצורכי ולנתוני גופו האישיים של העובד, עפ"י עקרונות ארגונומיים נכונים:
• מיקום מרכיבי העמדה בהתאם לנתוני גופו האישיים של כל עובד ועובד – גבוה, נמוך, שמן, רזה, בעלת חזה גדול או קטן וכו'.
• כל מרכיבי העמדה: הכסא, השולחן, הדום הרגליים, המסך, המקלדת, עכבר, מחזיק המסמכים - חייבים להתמקם בזוית ובמרחק המתאימים לעובד.
2. הדרכת העובד מהי יציבה נכונה שתמעיט היווצרות נזקים מצטברים עפ"י עקרונות
כללים בעבודה מול המחשב.
• נלמד את העובד מהי יציבה נכונה שתמעיט היווצרות נזקים מקרוסקופיים מצטברים, שבטווח הרחוק יגרמו לכאבים, פגיעה בכשר העבודה והיעדרויות ממושכות מהעבודה.
3. הסבר והדרכת העובד בתרגול, מתיחה והרפיה נכונים בכדי להקל ולשחרר איברים בעלי עומס עבודה רצוף וממושך מחד גיסא, ומאידך להפעיל איברים "רדומים" שאינם נמצאים בתנועה מספקת.
את ביצוע תרגול המתיחה נתן לבצע במהלך העבודה ומבלי לפגוע ביעילות וברצף העבודה.
• הדרכה בתרגול מתיחות והרפיות במהלך העבודה
• מהי הדרך הנכונה לביצוע תרגול ומתיחות.
• מהן עקרונות כללים לביצוע תרגול ומנוחה.
• הסבר מהי התועלת הרפואית והנפשית מביצוע התרגול.
4. התאמת עזרים ארגונומיים מותאמים לצורכי ולמגבלות העובד.
• תמיכה למרפקים, כריות ג'יל לשורש כף היד למניעת לחץ פרמננטי על רקמות עדינות, כסאות בעלי ידיות מתכווננות מסוג ERGO REST , הדום לרגליים וכו'.
5. טיפולי פיזיוטרפיה ורפואה משלימה.
• שחרור איברים נוקשים, מכווצים, מאובנים ומתוחים ע"י סוגים שונים של מרכיבי פיזיוטרפיה, אלקטרו-טרפיה ורפואה משלימה.
6. עצות כלליות לשיפור ולייעול העבודה מול המחשב.
• לבטל הפרעות תת הכרתיות כגון: רעשים מונוטוניים ופתאומיים, ריצודי אור והשתקפויות לא רצויות במסך, התייחסות לשדה אלקטרו-מגנטי.
• תכנון סביבת העבודה הכוללנית: תאורה, צבע קירות, איכות האוויר, מראה שנשקף מול עיניו מעבר למסך.

סיכום

במאה ה- 21 תתפוס העבודה מול עמדת המחשב את מרבית תחומי החיים. כמות העובדים העוסקים בתחומי המחשב תגדל, שעות העבודה בישיבה מול המחשב תתארכנה ופעילות זו ללא צורך בהפעלת איברי הגוף, למעט כף היד והאצבעות, יגרמו להופעת תסמונת ה-RSI בממדי מגפה.
בכדי למנוע את הופעת תסמונת ה-RSI שתגרום לאובדן ימי עבודה רבים - הפסד כספי כבד, צריכים גם המעביד וגם העובד להתגייס ולהירתם לצורך טיפול ומניעת היווצרות תסמונת ה-RSI.




www.ergoplus.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מאיר אפל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]