חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הריון רוחני וגורל העובר - הריון רוחני - גורל העובר - גורל האדם - הגורל על פי הקבלה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הצעת חוק עבודת נשים חופשת לידה היריון

נושא המאמר: הצעת חוק עבודת נשים (תיקון – הארכת חופשת לידה), התשס"ח–2008
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

על פי נתונים סטטיסטיים לשנת 2007, בכל שנה יולדות בישראל כ- 120 אלף נשים. למעלה ממחצית מהן, כ - 65,000 הן נשים השייכות לכח העבודה שיוצאות לחופשת לידה מעבודתן. עבור חלק מהנשים, פרק הזמן של ההריון והלידה הינו תקופה גדושת רגשות: מעבר לשגרת חיי העבודה ולעיסוקים במשק הבית, הן נאלצות להתמודד לעיתים גם עם חוסר וודאות לגבי עתיד משרתן לאחר חופשת הלידה וכן בטיפול הילד, במצבם הבריאותי לאחר הלידה ועוד.

עבור חלק מהמעסיקים, הריונות וחופשות לידה נתפסים כגורם המפר את שגרת העבודה השוטפת ובלשון המעטה, הם אינם ששים לשמוע על עובדת המודיע על הריונה והמודיעה כי היא יוצאת לחופשת לידה (המגיע לה ע"פ חוק). אולם, מצידו השני של המתרס, גם המעסיקים מצויים לא אחת במצב של חוסר ודאות לגבי משך היעדרות העובדות מעבודתן, שכן תקופת ההריון מאופיינת לעיתים בהיעדרויות בלתי סדירות ולעיתים היולדות אינן יכולות לצפות פני עתיד ולהודיע למעסיקן על התקופה המדויקת בה הן יעדרו מן העבודה.

חשוב לציין כי בתנאים מסוימים חופשת הלידה ניתנת להארכה כחופשה ללא תשלום עד לתקופה של שנה. בנוסף, חשוב לציין כי המעסיק לא יכול לפטר עובדת אשר נמצאת בחופשת לידה, דבר שלעצמו יוצר בעיות רבות. ניתן להצביע על אין ספור בעיות ולבטים אשר עומדות בפני העובדת ההרה, או על הפרובלמטיקה היוצרת חופשת הלידה מבחינתם של המעסיקים לגבי תקופת ההיעדרות המשפיע לעיתים על מערך קבלת ההחלטות בדבר העסקת נשים וקידומן במקום העבודה. כתוצאה מן האמור לעיל ישנם יולדות אשר לא מנצלות את כל 12 השבועות המגיעות להן וישנן אלו אשר כלל לא מנצלות את חופשת הלידה שלהן. ואם לא די בכך, לאחרונה לאחר ניסיונות רבים של ח"כ להאריך את משך תקופת חופשת הלידה בשבועיים נוספים למשך כולל של 14 שבועות הונחה על שולחן הכנסת הצעת החוק של ח"כ משה גפני, המציעה להאריך את חופשת הלידה בשבועיים. רק בכדי לסבר את האוזן, עלות החוק החדש, על פי הערכת האוצר, תהיה בין 220 ל-400 מיליון שקלים בשנה, לכן היא נחשבת להצעת חוק תקציבית שלהעברתה נדרשים יותר מ-50 ח"כים. אולם זו לא היתה בעיה היות והצעת החוק התקבלה ברוב של 95 חברי כנסת וב - 0 מתנגדים. ע"פ הצעת החוק החדשה- סעיף 6 לחוק עבודת נשים, התשי"ד– 1954, שעניינו חופשת לידה קובע, בסעיף קטן (ב), כי "חופשת הלידה היא ארבעה עשר שבועות, מהם ששה שבועות או פחות מזה, כרצון העובדת, לפני יום הלידה המשוער והשאר אחרי יום הלידה.
כאמור, הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת השבע-עשרה על ידי חברי הכנסת גדעון סער ושלי יחימוביץ וחבר הכנסת דב חנין וקבוצת חברי הכנסת.

ניראה כי הצעת החוק הנ"ל לא באה לפתור את הבעיה הכוללת לפיה נשים חשות מאוימות ופגיעות במידה והן מנצלות את חופשת הלידה המגיעה להן על פי חוק. כיום ניראה כי ישנו חלק גדול מאוכלוסיית הנשים העובדות אשר מנצלות מקסימום שבוע מחופשת לידתם אם בכלל. הארכת חופשת הלידה חסרת כל משמעות במצב בו נשים יולדות אינן מנצלות את חופשת הלידה המגיעה להן ע"פ חוק, אומנם, ידוע כי על פי החוק מעסיקן לא יכול לשמש חופשה זו כנגדם אך, מעשית, בעקיפין, כולנו הינו עדים למקרים בהם נשים אשר חזרו מחופשת הלידה נפגעו באופנים שונים, מבחינת מעמדם בעבודה, קידומן וכדומה. אומנם הצעת החוק מוברכת, ומטרתה להטיב עם העובדת היולדת, אולם היא אינה ריאלית! ומתעלמת לחלוטין מן המצב הקיים בו מספר לא מבוטל של אימהות מעדיפות להישאר בבית למשך שבוע בלבד לאחר לידתן ולחזור לעבודה, כל זאת תוך חשש ורגשות אשם על מימוש "חופשה" קצרה זו, חופשה אשר מגיע להן ע"פ חוק. ומחקרים הראו כי נשים הרות מרגישות שהן צריכות להגדיל את תפוקת עבודתן על מנת להילחם בסטריאוטיפים לפיהם יורד פריון העבודה בעת ההריון. על כן אנו מציעים לח"כ לחוקק הצעת חוק אשר תגרום "להרות העובדות", להרגיש בטוחות לממש את חופשת לידתם אשר מונה 12 שבועות ורק לאחר מכן "לצ'פר" אותן ולהאריך את חופשת לידתן ל - 14 שבועות.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]


www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]