חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הפקת אירועים עסקיים - אירועים עסקיים - אירועים עסקיים לחברות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בורסה שוק ההון אהבה ספונסר

נושא המאמר: אהבה ושוק ההון
מאת: יוסי ישראל   שמור מאמר למועדפים

אהבה ושוק ההון

מאת: יוסי ישראל
[email protected]

* המאמר שלהלן כתוב בלשון זכר אך מכוון לשני המינים.
* חלקו כתוב בהומור ומתייחס לשוק ההון בלבד ואין לראות בו התייחסות לדבר אחר מלבד שוק ההון.
* מצויינת לא פעם המילה נייר המתייחסת לנייר ערך קרי מניה, קרן נאמנות, א"גח או כל כלי פיננסי אחר.

כשסיפרתי לחברים שלי שאני כותב מאמר שנקרא "אהבה ושוק ההון" מיד התקבלו השאלות..
מה הקשר בין אהבה לשוק ההון??? איך אפשר בכלל לקשר בין הדברים???
בשביל שאני אוכל לענות על התשובות האלה, אתם תצטרכו לקרוא את המאמר...

אהבה היא סוג של אֶמוֹצְיָה, רגש של משיכה גדולה למישהו או למשהו. כל אחד ואחת מאיתנו חָוָה וחוֹוֶה זאת במהלך החיים.
ישנם סוגים שונים של אהבות ואפשר לאהוב דברים רבים בדרכים שונות ומשונות.
במאמר זה, אנו נבחן מספר משפטים שנאמרו על האהבה תוך כדי שנשווה אותן לשוק ההון שהרי בו עסקינן.
ישנם אין ספור משפטים על אהבה וניתן לחשוב על דימויים שונים ומשונים. אני בחרתי את אלו שנראו לי מתאימים למסרים אותם אני רוצה להעביר במאמר זה.
כולי תקווה שבעזרת ההשוואות השונות ומעט ההומור המלווה את המאמר, אצליח לכוון אתכם הקוראים לשינוי מחשבתי בדרך המסחר שלכם, כך שיתאפשר לכם להרוויח יותר בשוק ההון.





האהבה היא עיוורת -
החיים: ישנם מחקרים המוכיחים כי בזמן התאהבות קיימת פעילות מוגברת באיזורים במח הקרויים "מערכת התגמול". כאשר איזורים אלה מגורים, הם מייצרים את תחושת האופוריה הגורמת לעירפול חושים.
בתוך כך הראו המחקרים כי רמות הפעילות של איזורים מוחיים אלה במח, גורמים גם לפגיעה בכושר השיפוט.
רבים מאיתנו נזכרים כעת במקרים מהעבר (או מהווה), מקרים בהם היו בתוך מערכת יחסים או עדים למערכת יחסים שבה אחד הצדדים היה "עיוור" ולא ראה דברים שבדיעבד היו ברורים לעין. דברים שרק לאחר מכן נראו ברורים, אך באותו הרגע, אותו צד לא העלה על דעתו שיתכנו. ואיך כל זה מתקשר לשוק ההון אתם שואלים???

שוק ההון: אתה קורא בפורום לגבי חברה בעלת פוטנציאל צמיחה גבוה, שכנראה בקרוב תחתום על חוזה גדול, ושהנייר שלה אוטוטו לפני פריצה חזקה למעלה ופשוט יש לך הרגשה טובה לגביה. אתה נכנס ומרוויח סכום יפה בזמן קצר, אתה מאושר והנייר עולה וכולם מורווחים ומאושרים. אתה נכנס לנייר שוב והוא יורד קצת... אתה מחליט לצאת ממנו כי נראה שהוא לפני תיקון טכני קל. הזמן עובר והוא מגיע למחיר אטרקטיבי ושוב אתה נכנס והוא שוב יורד, רק שהפעם הירידה חדה וההפסד גדול.
אתה מחליט לא לצאת מהנייר כי ברור שהוא יעלה חזרה. החברה שווה יותר, היא רק כרגע חתמה על חוזה חדש וזו חברה מעולה ויהיו לה עוד חוזים רבים... והנייר ממשיך לרדת...

מבלי לשים לב התאהבת בנייר וברווח המהיר שהוא הניב לך. לא שמת לב שכבר החזרת חזרה את כל הרווח שהיה לך מלכתחילה וגם הוספת מהכיס. הבעיה היא שאתה עדין בטוח שהנייר הזה יניב לך רווח ואתה לא רואה שהוא עושה בדיוק את ההיפך... כושר השיפוט שלך נפגע... ואכן, האהבה היא עיוורת...





ההבדל בין שינאה לאהבה הוא דק מאוד -
החיים: אתה הולך למועדון, רוקד שותה ומבלה עם חברים. אתה רואה בחורה מדהימה ומהרגע שהנחת את העיניים שלך עליה היא לא יוצאת לך מהראש. אתה חושב עליה כל הזמן ורואה אותה מדי פעם בכל מיני מקומות, אבל... לא יוצא לך לדבר איתה. אתה מחכה לרגע שיווצר מצב בו תוכל להחליף איתה כמה מילים. אתה מריץ בראש כל מיני מחשבות ומתכנן מה תגיד לה בכל סיטואציה אפשרית.
ואז... זה קורה. אתה רואה אותה בבר ואתה אומר לעצמך שהיום זה היום. חיכית לרגע הזה כלכך הרבה וסוף כל סוף אתה יכול להתחיל איתה.
אתה לוקח אויר, מסדר את השיער והבגדים, לובש על עצמך חיוך כובש ועושה את דרכך לכיוונה. אתה מגיע, אומר את המשפט ששיננת כלכך הרבה פעמים בראש ו... אתה מקבל ממנה בחזרה את התגובה הכי מגעילה שיכולת לחשוב עליה. בין רגע מתהפכות היוצרות וכל הדברים הטובים שחשבת עליה משתנים. אתה לוקח את הרגליים ויודע שאת הבחורה הזו אתה מעדיף לא להכיר.

שוק ההון: אתה קורא על חברה כתבה חיובית בעיתון. אתה מחליט לעקוב אחר המניה שלה ואתה שם לב שהנייר רק עולה ועולה. אחרי שבועיים של מעקב ועליות, אתה בטוח שמצאת אוצר ואתה מחליט לרכוש את הנייר. הנייר עולה אחוזים בודדים ובמקום להמשיך ולעלות... הוא פתאום יורד בחדות. אחרי שבוע אתה מוצא את עצמך עם ירידה של 8%, ואחר כך 13%, ולבסוף כבר כמעט 20%. אתה מחליט שדי, הספיק לך, הנייר הזה רק יורד, אתה כועס על עצמך שנכנסת אליו מלכתחילה, הנייר הזה לא עולה ולא שווה כלום. אתה מוכר את הנייר ואתה כבר לעולם לא תחזור אליו, מבחינתך הוא פשוט נייר רע!

בתחילה התאהבת בחברה, הכל שם נראה ורוד והיית בטוח בכניסה.
כאשר הפסדת הרבה כסף וקיבלת ממנה רק מרורים במקום מתוקים, יצאת מהנייר, ואצלך בראש הוא תוייג כנייר "רע", שאליו אתה כבר לא תחזור.
אנשים מתייגים ניירות כ"רעים" או "טובים" על פי ניסיון העבר בנייר. יתכנו שני אנשים שונים שלאחד ניסיון טוב עם נייר X ולשני ניסיון רע עם נייר X. כל עוד הרווח/הפסד בנייר הוא נמוך, אין בעיה. ברגע שהרווח/הפסד גבוה, הנייר מקבל תג. אנחנו נאהב להיכנס לניירות "טובים" ונשנא להיכנס לניירות "רעים" אך ללא כל הצדקה בעצם. יתכן ואת הרווח הבא שלנו נוכל לעשות דווקא בנייר "רע". ואכן, ההבדל בין שינאה לאהבה, הוא באמת דק מאוד...





אהבה היא כמו יין, משתבחת עם הזמן (ואני מוסיף >> בתנאי שהאהבה קיימת) -
בחיים: אתה מכיר בחורה, אתם מתחילים לצאת, מתאהבים ואתה מרגיש על גג העולם. הזמן חולף, ובכל פעם שאתה מסתכל אחורה אתה לא מצליח להבין איך עבר כל כך הרבה זמן. השנים חולפות ואתם עוברים לגור ביחד, המשפחות מכירות אחת את השניה ואתה מרגיש שאתה נמצא עם בת זוג מושלמת. אתם מתחתנים והבחורה הזו, שלימים הפכה לאישתך מביאה לכם ילדים לעולם. לאהבה מתווספת חברות מופלאה, וגם לאחר שנים רבות היא מפתיעה אותך כל פעם מחדש. אתה לומד להעריך את השנים הקשות שעברתם ביחד ואתה יודע שאת פירות הזוגיות, הסבלנות והחברות אתה קוצר בחלוף השנים.

שוק ההון: אתה קונה נייר כשמלכתחילה אתה מחפש השקעה ארוכת טווח. כבר בהתחלה, הנייר עושה מהלך חיובי ונותן לך תשואה יפה ואתה מחליט להישאר איתו.
אתה נשאר איתו גם בחודשים של דישדוש וגם בירידות ותיקונים. לאורך זמן הנייר עושה את העבודה ונותן לך תשואה יפה ואתה לא מצטער לרגע. ככל שחולף הזמן אתה רק יותר מרוצה מתשואת הנייר. ככל שהזמן עובר אתה מעריך יותר את אורך הרוח שלך בתחילת הדרך, כאשר גם בתקופות דישדוש (משעממות) וגם בתקופות של ירידות (קשות), נשארת עם הנייר והאמנת בו. את הרווח האמיתי ממנו אתה קוצר בחלוף הזמן ולא בתחילת הדרך.

רווח אמיתי בשוק ההון אתה עושה בחלוף הזמן. אם אתה קונה נייר וישר הוא מתחיל לעלות אז אתה שמח ובטוח בעיסקה שעשית. אבל רווח אמיתי אתה תעשה רק כשהזמן יעבור.
כשקנית נייר ב- 100 והיום הוא שווה 150, אז כל עליה של 1% היום גוררת עליה של 1.5% אצלך.
וכשהוא יהיה שווה 300 (בעוד מספר שנים) אז כל עליה של 1% תגרור עליה של 3% אצלך.
ולכן, את הרווח האמיתי אתה תעשה בחלוף הזמן.
אמנם יש לבחור את הנייר ביתר קפידה, אך ההשקעה, הסבלנות ואורך הרוח בתחילת הדרך יגררו פירות רבים בהמשך.

השוואה למערכות יחסים -
בבחירת נייר, צריך לעשות מספר החלטות: מה המטרה שלשמה אני רוכש את הנייר? איזה סוג נייר אני מחפש? איזה סוג סוחר אני? מה הציפיות שלי מהנייר?
1. האם אלו נישואין??? >> השקעה לטווח ארוך שהסיכוי לגירושין מהירים, הוא קלוש.
2. האם למטרת חברות??? >> כל עוד היא חיובית ואנחנו מסתדרים אז הכל בסדר אבל ברגע שהיא תסטה מהמסלול ניפרד.
3. הם זה רק סטוץ??? >> כניסה לסיבוב מהיר.
כמובן שכל אחד מהשלבים הנ"ל יכול להיגמר בצורה רגילה... או שיכול להיגמר ברע:
1. יש נישואין שהתפרקו מהר ובתהליך הגירושין נלקחו ממך דברים חשובים ויקרים לליבך.
2. ישנן חברויות ארוכות שלא הובילו לשום מקום, או חברויות שנגמרו ברע כאשר התגלתה בגידה או שקר גדול.
3. ישנם סטוצים שנגמרו רע והצטערת שבכלל היו.

כמובן שנרצה שכל רכישת נייר שלנו תסתיים בטוב ולא ברע. אך מלכתחילה עלינו לדעת מה הכוונות שלנו ומה נרצה לקבל מנייר הערך.

סיכום -
במהלך המאמר בחרתי להדגיש ולהרחיב בנוגע למספר מספר נקודות מהותיות. אלה הן הנקודות המערבות מסחר ופסיכולוגיה, ולעיתים גם מעבר לכך. לדעתי חשוב מאוד שכל אחד, סוחר, משקיע או "סתם" פעיל, ידע להפריד ככל הניתן בין רגשותיו ובין הפעילות עצמה, שהרי זהו בעצם המפתח להשאת רווחים בשוק, ולניתוח ההצלחות והכישלונות...
אסכם במספר נקודות, שעליהם לדעתי חשוב להקפיד ולחשוב טרם כניסה לנייר מסויים.
1. זה בסדר לאהוב נייר שנותן לי תשואה על הכסף שלי, אך האם אני רוצה להתאהב בנייר? האם אני רוצה להיות "עיוור" כאשר הנייר הולך נגד הפוזיציה שלי (הכיוון בו אני סוחר)?
2. בבחירת נייר לכניסה, אם הפסדתי בנייר זה בעבר, זה אומר שגם אם אכנס אליו כעת אני אפסיד? האם הנייר הזה יכול להניב לי רווח כרגע? ואם הרווחתי בו בעבר זה אומר שגם כעת אני ארוויח?
בחינת הכניסה לנייר לא צריכה להיעשות על פי ניסיון העבר האישי שלי עם הנייר. 3. האם אני רוצה לעשות רווח מהיר ולצאת (סטוץ)? או שאני מחפש השקעה לטווח ארוך (נישואין)? האם אני מאמין שבהשקעות לפרקי זמן קצרים, שבחלקם אני מרוויח ובחלקם מפסיד, אני אעשה רווח גבוה יותר מאשר השקעה לטווח ארוך?

דיון בנקודות אלה והחלטה אישית של כל אחד ואחת מכם חיוניים להמשך דרככם בבורסה.
על מנת להצליח ולהרוויח אתם צריכים לדעת לאיזה כיוון אתם רוצים ללכת. מה טוב יותר בשביל כל אחד ואחת ובאיזה דרך תוכלו להתמיד. וכמובן לבחון את ההצלחה לאחר תקופת זמן.

* תגובות הערות והארות אשמח לקבל למייל שלי המצוין בתחילת המאמר.

בהצלחה,
יוסי ישראל

כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש מראש ובכתב מחברת ספונסר נ.ע.ל.ה. בע"מ, ו/או מהמחבר.

כותב המאמר פעיל בשוק ההון, מנהל תיקי השקעות מנייתים (באופן פרטי וכחוק, ללא רשיון ניהול תיקים). דוגל בשיטת הניתוח הטכני וסוחר על פיה. מנהל את פורום שוק ההון באתר "ספונסר".

www.sponser.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יוסי ישראל שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]