חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רווח והפסד של אהבה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן : עסקים - קונים בשוק עסקים לוח עסקים למכירה!
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מיסים נתניהו ייעוץ מס מיסוי

נושא המאמר: האם פיצוי בו יזכה מר נתניהו בתביעת לשון הרע (אם אמנם יזכה) יהא חייב במס?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - מתי ברוכים, משפטן   שמור מאמר למועדפים

במהלך מלחמת לבנון השנייה, יצא יו"ר האופוזיציה, מר בנימין נתניהו, בלווית רעייתו לבריטניה, למסע הסברה. על פי תחקיר ששודר בערוץ 10, במהלך מסע ההסברה של מר נתניהו הוציאו מר נתניהו ורעייתו סך של 131,000 ₪, תוך חריגה לכאורה מכללי האתיקה החלים על חברי כנסת. על פי הפרסום בערוץ 10, סכום זה כלל בין היתר תשלום בגין שהיה במלונות פאר במחיר של 12,000 ש"ח ללילה, 3,500 ש"ח עבור הוצאות כביסה, וכ-2,500 ₪ עבור עיצוב שיער.

בתגובה לפרסומים, החליט כידוע מר נתניהו לתבוע את חברת החדשות של ערוץ 10, את עורך מהדורת החדשות ואת העיתונאי רביב דרוקר בתביעת דיבה בסך של 2,000,000 ₪ לערך, בעקבות פרסום הידיעה בדבר חשבון ההוצאות המופרז של נתניהו.

היה ולאחר ניהול הליך משפטי ארוך ומפרך, יזכה מר נתנהיו בתביעת הדיבה שהגיש, האם יוכל לשלשל לכיסו את סכום זכייתו, או שמא עליו לחלוק את כספי זכייתו עם פקיד השומה?

ברגיל, אופיה של החבות במס תקבע בהתאם לנזק שעליו בא סכום הזכייה במשפט בא לפצות. לשון אחרת, עלינו לשאול מהי מטרתם של כספי הזכייה במשפט של מר נתניהו? בהקשר של פיצויים בגין נזק גוף נבחנה בעבר, השאלה האם מטרת הפיצויים היא לפצות על העדרה של הכנסה פירותית (באופן זמני) או על פגיעה מוחלטת במקור ההכנסה עצמו. שאלה דומה יכולה להישאל גם בעניין הפיצוי שיתקבל, אם יתקבל, בגין הליכי לשון הרע אותם מנהל מר נתניהו: האם פיצוי בעד הפרת הסכם הוא פיצוי בעד אבדן מקור ההכנסה או האם הוא פיצוי בעד אבדן ההכנסה עצמה? (ע"א 463/71, מאיר שטיין נ´ פקיד השומה, תל-אביב 1. פ"ד כ"ז(1), 183 פ"ד כ"ז(1), 183,עמ´ 1), ואולי המדובר כלל בפיצוי "הוני" במהותו, על פגיעה ב "נכס אישי" – שמו הטוב של נתניהו, אשר כלל אינו בגדר הכנסה לא הונית ולא פירוית?

תביעת דיבה מוגשת על יסודו של חוק איסור לשון הרע, תשכ"ה-1965, מטרת חוק זה היא למנוע פגיעה בזכות לשמו הטוב של האדם. ברע"א 10520/03 איתמר בן-גביר נ´ אמנון דנקנר חזר בית המשפט העליון על ההלכה, לפיה הזכות לשם טוב הוכרה כזכות יסוד במשפטנו (ראה גם בדנ"א 7325/95 ידיעות אחרונות בע"מ נ´ קראוס, פ"ד נב(3) 1, 74) שמו הטוב של אדם הוא המוניטין שצבר לעצמו במהלך חייו - הוא נכס מקניינו, הנרכש בעמל רב ולאורך זמן. (ראה גם בע"א 6871/99 רינת נ´ רום, פד"י נו(4) 72).

שמו הטוב והמוניטין של לאדם הם נכסים בעל תוחלת חיים בלתי מוגדרת ואף לעיתים גם בלתי מוגבלת (בדומה לידע), שלא ניתן להעבירם ללא רצונו של בעל המוניטין. הפיצוי שיקבל מר נתניהו (לו ייזכה במשפטו) הינו תחליף לפגיעה בשמו הטוב ותחליף לפגיעה במוניטין. לדעתנו, חרף העובדה שמר נתניהו מרבה להרצות, בתמורה לשכר, במקומות שונים בארץ ומחוצה לה, יתקשה פקיד השומה לבסס טענה ששמו הטוב והמוניטין של מר נתניהו מהווים נכס עסקי היוצר מקור הכנסה המניב למר נתניהו רווחים עליהם הוא חייב במס. ומשכך אנו סבורים, כי התשלום החד פעמי בו יזכה לכאורה מר נתניהו פטור ממס היות ותשלום זה אינו נכלל בהגדרת הכנסה החייבת במס לפי סעיף 2 או לפי סעיף 89 לפקודת מס הכנסה. לחילופין ולכל היותר, ניתן יהיה לראות בשמו הטוב של מר נתניהו מעין "מיטלטלין לשמוש אשי" שמכירתם – וממילא גם פיצוי הניתן בגין פגיעה בהם – פטור ממס.

רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) - מתי ברוכים, משפטן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]