חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
10 טיפים למתחתנים





    קישורי טקסט (לפרטים)




 עסקים - קונים בשוק עסקים לוח עסקים למכירה!
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רכישת רכב יד 2 הצעות חוק הצעת חוק

נושא המאמר: הכנסת תגן על רוכשי רכב מיד שניה
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

האם אנו עומדים לפני מהפכה של ממש בתחום עסקאות הרכב מיד שניה?
כידוע, כיום אין חוק המחייב צדדים שלישיים כלשהם אשר יש בידיהם פרטים רלוונטיים על "עברו" של הרכב, לנדב לרוכש הרכב את המידע שבידיהם. ולכן, במצב זה, קורה לא אחת כי, בעת שרוכש פוטנציאלי עומד מול מוכר לא ישר, "נחסכים" ממנו לעיתים פרטים לא מחמיאים אודות הרכב, אשר עלולים להיות מכריעים עבורו בבואו לשקול את כדאיותה של העסקה אותה הוא עומד לבצע, לרבות המחיר.
רק נציין כי השלכות מקרים כגון זה אינן מסתכמות אך ורק בכדאיות העסקה, שכן אין כל ביטחון שלא מדובר בכלל על רכב בעל ליקויים בטיחותיים, שכלל לא אמור לנסוע בכבישים.

אכן, לא חסרים סיפורים בדבר מוכרים לא ישרים (לאו דווקא סוחרי רכב), אשר בדרכים שונות ומשונות מכרו "גרוטאות" במסווה של רכבים תקינים, או במקרים רבים, הזדהו לבעלי הרכב, בעוד כלל אינם כאלה, וכד'...
ובכן, הצעת חוק אשר אושרה לאחרונה בקריאה טרומית עוסקת בדיוק בנושא זה, ומנסה לצמצם ככל הניתן את מקרי הנוכלות, באמצעות חיוב סוחרי רכב, מוסכים ומבטחים בגילוי נאות לרוכש פוטנציאלי, לצורך הגנה על רוכשי רכב מיד שניה.
בקצרה נסביר כי החוק מבקש לחייב מוסכים ומבטחים אשר יש בידם מידע רלוונטי על מצבו של הרכב, בהווה או בעבר, להעביר לידי המבקש את הפרטים האמורים. במצב זה, יתאפשר למוכר להשיג את המידע גם במקום בו המוכר העומד מולו איננו אדם הגון.

דבר נוסף אותו מבקש החוק לשנות הוא המצב בו סוחרי רכב מתחזים למוכרים תמימים.
הוראה זו באה להבטיח כי כאשר אדם יבקש לרכוש רכב, הוא מיד ידע האם עומד מולו סוחר (ממולח) או שמא אדם המוכר את רכבו הפרטי. כמו כן, החוק מבקש להבטיח כי בעת מכירה מסוכן רכב, יחתם חוזה, והסוחר יעביר לידי המוכר טופס ובו יפרט את פרטיו המלאים, פרטיו המלאים של בעל הרכב, מספר בעלים קודמים של הרכב, פגיעות ותיקונים שספג הרכב, מספר הקילומטרים שעבר הרכב והסכום שישולם.
ניתן לשער כי הקנס אשר מוצע להטיל על כל מי שיעבור על הוראות החוק, ואשר עומד על כ-180,000 ₪ אכן ירתיע.
יתכן ולאור הצעת חוק זו יהיו מי שיטענו כי לא יתכן מצב בו מבטחים ומוסכים מעבירים לאדם "זר" מידע "פרטי", לדעתינו אין לקבל טענות מסוג זה וזאת מהסיבה הפשוטה שמדובר על חוק מידתי, שתכליתו ראויה, והפגיעה בפרטיות, אם תהיה כזו, הינה שולית ומשנית לעומת הרווח אותו יפיק הציבור.

אשר על כן, אנו מאמינים כי הצעה זו, במידה ותתקבל, אכן תמלא את ייעודה, תביא לכך שרוכשי הרכב יקבלו את מירב האינפורמציה הדרושה להם, וע"י כך ימנעו מעשי נוכלות בתחום פרוץ זה, ויחסכו חיי אדם, עת יחשפו כלי רכב שאינם ראויים לעלות לכביש.




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]



www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]