חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תיפוף גוף





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: כאבים דיקור סיני רפואה סינית כאבי גב

נושא המאמר: טיפול בכאבים ברפואה הסינית
מאת: אסף פלדמן   שמור מאמר למועדפים

רוב האנשים הפונים כיום לטיפול רפואי כזה או אחר, מתלוננים על כאבים. משככי הכאבים כיום נמכרים על מדפי הסופר, ללא מרשם, ובמרפאות הכאב השונות, יש תורים ארוכים. לדיקור הסיני יצא מוניטין כיעיל לכאבי גב, ואף נעשו לא מעט מחקרים מודרנים על הנושא. למעשה יש מענה ברפואה הסינית לספקטרום רחב של כאבים, גם לכאלה שברפואה המערבית ניתן לפתור רק בעזרת ניתוח. אז איך אנו מסתכלים על כאב ברפואה הסינית?

כשאין תנועה, יש תקיעות. כשיש תקיעות נוצר כאב. למשל כשאנחנו עסוקים, בתנועה, בעשייה, אנחנו לפעמים לא מרגישים איך היום עובר לנו, אבל אם נשב בבית ללא מעש, הזמן יעבור לאט, ונרגיש כל דקה וכל שעה. כך עובד גם הגוף שלנו, כשהכל בסדר, כשהדרך שלנו נכונה, נשכח שהגוף שלנו קיים, אך כשיש עצירה, כשמשהו לא זורם בדרך הנכונה, פתאום נרגיש את הגוף, הכאב יופיע. מכאבי ראש, צוואר, גב, עד לכאבים פנימיים - כל כאב הוא דרך של הגוף להגיד לנו ש”משהו לא בסדר”. כאב יכול להתריע על מאמץ יתר, תנוחה לא נכונה בזמן העבודה, התשת הגוף בעבודה מאומצת, וכך גם על בעיות חמורות יותר, דלקות בגידים או בשרירים, פתולוגיות מבניות, ואף מחלות פנימיות.

ברפואה הסינית הגדרת הכאב היא עצירה (סטגנציה) או תנועה לקויה של צ’י (Xie Qi - צ’י מורד) , ולכן המטרה שלנו בטיפול בראש ובראשונה היא להחזיר את הזרימה הנכונה של הצ’י, כשזה יקרה, הכאב יפחת או יעלם. הצ’י זורם בגוף ב12 מסלולים עיקריים (ראו תרשים בתחתית המאמר) המקושרים לאיברים פנימיים, שישה יאנגים שתנועתם כלפי מטה, ושישה מרידיאני יין, שתנועתם כלפי מעלה. כשיש כאב בגוף דבר ראשון נאבחן על גבי איזה מרידיאן הוא נמצא, לעיתים על האיזורים יהיו נרחבים, לפעמים ממוקדים. למשל בעקבות לחץ של הדיסק הבין חולייתי על העצב הסיאטי, עלולה להיגרם הקרנה של כאב חד בצד החיצוני של הרגל, על גבי מרידיאן כיס המרה (GB) , או במקרים של תסמונת המערה הקרפלית, הכאבים יהיו ממוקמים על גבי חלק ממרידיאן מעטפת הלב (PC) . לרוב הקרנות של כאבים נמצאות על מסלולם המדוייק של המרידיאנים, זאת גם בגלל הקשר בין המרידיאנים למערכת העצבים.

לאחר שביררנו את מיקום הכאב, יבחרו נקודות לדיקור. בחירת הנקודות תעשה לפי שיקולים רבים, הכוללים את חוות הדעת הרפואית, הדופק, לשון, והתמונה הקלינית שהמטופל מציג. יש שיטות שונות בדיקור להפגת הכאב, חלקן כוללות דיקור מקומי, וחלקן דיקור דיסטאלי (רחוק מהמקום הבעייתי). חלק מהשיטות מבוססות על הבנה של זרימת הצ’י במרידיאנים, ושימוש בהקבלה בין חלקי גוף שונים, למשל נקודות על גבי המרפק יתכן שיהיו יעילות לטיפול בכאבים בברך. לעיתים יהיה שימוש גם בחימום האיזור על ידי מוקסה. השימוש בטווינא גם הוא חשוב ביותר בטיפול בכאבים, ומתבסס גם הוא על האבחנה המרידיאנית. המניפולציות והרוטציות של הטווינא מניעות דם וצ’י, מחממות, מפרידות הדבקויות, ומשחררות מפרקים.

חשוב להבין שהטיפול ברפואה הסינית מתמקד לא רק בהפגת הכאב - “הענף” , אלא גם בטיפול במקור הבעייה - “השורש”, המתבסס על אבחנה מבדלת, ולכן האפקט הוא לא רק של שיכוך כאבים סימפטומטי, אלא טיפול כולל באדם שיוביל לרווחה (Well Being) ולמניעת הישנות הבעייה בעתיד. כמובן שלהרגלי החיים משקל גדול בסיכויים של מטופל להוריד את רמת הכאבים, במיוחד אלה הנוגעים ביציבה ופעילות גופנית.

אסף פלדמן
מטפל ברפואה סינית


www.dikur.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אסף פלדמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]