חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שיעור תופים וסדר באימונים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מיסים חישוב מס דו"ח שנתי יועץ מס

נושא המאמר: כמה טיפים לנישום הנעזר במייצגים לצורך הכנת דו"חות שנתיים
מאת: ליאת בהר-כהן, עו"ד - עידן גור, משפטן    שמור מאמר למועדפים

רבים מהנישומים העצמאיים אינם מגישים את הדוחות בעצמם ומסתייעים לשם כך ברואה חשבון או יועץ מס. אמנם, על פי חוק, החובה להגשת דוחות אלה חלה על כל נישום עצמאי באופן אישי, אולם, בשל חשיבות הנושא והנטייה (המוצדקת) לראות בכל עניין הקשור למס הכנסה בהכרח עניין מורכב, בתוספת העובדה כי רואה החשבון או יועץ המס נתפסים (ובצדק) ע"י הציבור כמומחים בתחום, מביאה, כאמור, למצב בו רובם המכריע של העצמאיים מעדיפים להעביר לטיפולם של אלה את כל הכרוך בהגשת הדוחות ובדיווח לרשויות המס, תוך ידיעה כי הנ"ל יתנו להם את השירות המקצועי האמין והאיכותי ביותר, בשל מומחיותם והיכרותם עם הרשויות.

הנטייה הטבעית של העצמאי לראות בחובת הגשת הדוחות השנתיים "מעין מטרד", מביאה אותו לסמוך על הרו"ח או יועץ המס בנושא זה – לעיתים - בעיניים עצומות, תוך הימנעות מכל פיקוח או מעקב.

עצמאות שכזו, גם אם היא נוחה לבעלי המקצוע, אינה עולה בקנה אחד עם החובה שבחוק, שכן כאמור, החובה והאחריות על הגשת הדוחות חלה על הנישום עצמו ולא על מייצגו, ועל כן, כל טעות או תקלה שתגרור אי דיווח או אפילו דיווח שגוי או לקוי, תהא בראש ובראשונה באחריות הנישום.

למרבה הצער, והואיל וגם מייצגים הנם בסופו של יום "בני אדם" היכולים לטעות מעת לעת, תלויים ועומדים כיום בבתי המשפט לא מעט הליכים משפטיים שעניינן טענותיהם של נישומים בדבר רשלנות מקצועית כביכול של מייצגיהם (או מייצגיהם לשעבר).

נכון הדבר, כי במקרה בו נגרם לאדם נזק כלשהו, אך ורק בגין רשלנותו המקצועית של המומחה המייצג, ניתן לפנות לביהמ"ש על מנת שיורה על פיצוי הנפגע, אולם, ודאי יסכימו כולם, כי עדיף לנסות ולמנוע מקרים כאלה מראש, בייחוד כאשר המניעה עלולה להיות עניין פשוט וקל עבור הנישום.

אין ספק כי תביעת רשלנות מקצועית הינה חלום הבלהות של כל עצמאי, ואפשר להבין מדוע תביעת הרשלנות המקצועית נתפסת גם אצל רואי החשבון ויועצי המס כמביכה, שכן, הם נמדדים על פי כישוריהם ועצמאותם המקצועיים, ומשמעותה של כל הגשת תביעה שכזו הינה הטלת ספק במקצועיותם שהינה מטה לחמם.

מעיון בתביעות שהוגשו בשנים האחרונות ע"י נישומים בגין רשלנות מקצועית, הקשורה בדו"חות שנתיים, ניתן למצוא, בין היתר, תביעות בגין חומר שהוגש לרו"ח-ואבד, דוחות שהוגשו באיחור ע"י רוה"ח וגררו אחריהן סנקציות לנישום, נתונים שגויים שהוקלדו ותכנון מס שגוי שגרר בעקבותיו דיווח לקוי.

לאחר בחינת מספר מקרי רשלנות מקצועית של מומחי מס אשר קשורה בדיווח השנתי, ניתן למעשה לסווג את המקרים לשניים: רשלנות שמקורה בעניין טכני, כגון אי הגשת דו"ח במועדו, אל מול רשלנות מקצועית מהותית, כגון דיווח שנתי המבוסס על תכנון מס שגוי.

כבר עתה נקדים ונאמר כי בכל הקשור לתביעות רשלנות מקצועית מהותית, אשר עניינה בטעות היורדת לשורשו של הדו"ח ולמרכיבים המקצועיים הכרוכים בו, אין לנישום דרך ממשית להמנע ממקרים שכאלה, שכן הוא חסר את הכלים המקצועיים לשם כך.

לשם צמצום הסכנה מפני רשלנות מהותית מסוג זה נכון יהיה להמליץ לנישום להקפיד על התנהלות שקופה לחלוטין אל מול רוה"ח או יועץ המס, כך שפעולותיהם ודיווחיהם הנעשים בשמו ישקפו נאמנה את התוצאות העסקיות של פועלו, כמו גם את כל הכנסתיו, הוצאותיו וכד´.
בנוסף, נכון וראוי יהיה להמליץ לנישום להשקיע מלאכת מחקר של ממש בטרם יחליט על זהות המייצג החשבונאי, אשר יגיש את הדיווחים לרשויות המס בשמו. יש בנמצא אין ספור משרדי מייצגים, חלקם גדולים וחלקים קטנים, חלקם מרשימים ומזמינים, חלקם מקצועיים יותר וחלקם האחר מקצועי פחות, לא כולם זהים ובקיאותם של אלה שונה מזו של אלה. משכך חשוב ונכון לבחור בקפידה את המייצג המתאים ביותר לעסק ולפעילות של הנישום הספציפי, כך שזה יהיה בעל הידע , הניסיון והיכולות בתחומים ובפעילויות בהם עוסק הנישום.

הבחינה והמאמץ לאיתור המייצג המתאים ביותר צריכים לקחת בחשבון את העובדה כי יש בנמצא מגוון רחב של משרדי מייצגים, להם התמחויות שונות ומגוונות, כך שהיותו של משרד פלוני מתאים לייצוגו של עסק מסוג מסוים, אין בה כדי להבטיח את שביעות רצונו של בעל עסק אחר. כך יוצא למשל, שבבחירת רו"ח / יועץ מס, יש להתחשב בשורה של שיקולים, אשר בין הבולטים שבהם ניתן למנות: התמחותו הענפיות של המייצג (יהלומנים, רופאים, מורים לנהיגה, מקצועות חופשיים וכדומה), אופן התאגדותו של הנישום הספציפי (עצמאי, חברה, חברה בורסאית, עמותה וכו´..), שיקולים גיאוגרפים, שיקולים כלכליים הקשורים במחיר הנדרש, וכמו כן, מהו סל השירותים הניתן על ידי אותו מייצג (האם הוא נותן גם שירותי הנה"ח, האם הוא מסייע ומלווה את העסק במהלך השנה).

לעומת כל זאת, כאשר עסקינן ברשלנות מקצועית "טכנית", יכול הנישום לנקוט אמצעי זהירות ולעיתים אף למנוע אותה לחלוטין.



כיצד יכול הנישום העצמאי לנסות ולמנוע טעויות או התרשלויות של מומחי מס ככל שהדבר נוגע להגשת הדוח שנתי?

בראש ובראשונה, מומלץ לפנות ולהיוועץ במומחה מתאים לאורך כל השנה ולא רק בטרם מסתיימת שנת המס, וזאת על מנת לבדוק אפשרות להקטין את נטל המס באופן חוקי (מה שנקרא בעגה מקצועית "תכנון מס"), ע"י ביצוע פעולה זו או אחרת עוד בשנת המס הנוכחית (לדוגמא: לנישום יש בשנת המס הכנסות רבות שבגינן ישלם מס גבוה. במצב כזה יתכן וימליץ לו המומחה לא להמתין עם הוצאות מסוימות ולבצען לאלתר).

בנוסף, פנייה לאנשי המקצוע מבעוד מועד, גם תאפשר להם התארגנות הולמת,לצורך הגשת הדו"ח במועדו (עד ה-30.4.07) לאחר בחינה מדוקדקת של הנתונים, ולא בפזיזות העלולה לנבוע מלחץ הזמן.

בהקשר זה יש לציין כי כדי למנוע מצב שבו הדוח "נשכח" על שולחנו של המייצג ועל כן מוגש באיחור או אף גרוע מכך- אינו מוגש כלל, יש צורך להתעדכן באופן תדיר ולברר עם רוה"ח או יועץ המס באיזה שלב הם נמצאים, וכך, גם אם עלול להיווצר איחור בהגשת הדוח הרי שהדבר יוודע לכל הנוגעים בדבר מבעוד מועד ויהיה ניתן לבקש דחייה בהגשתו.

זאת ועוד. מאחר והדוחות המוגשים מבוססים על מסמכים הקשורים לפעולות כלכליות של הנישום, והסתרה, או עיוות של נתונים כנ"ל עלולים לפגום באמינות הדו"ח, חובה להתנהל בשקיפות מקסימלית מול איש המקצוע. השקיפות כוללת בין השאר גילוי מלא לאיש המקצוע על כל הכנסה שהגיעה לכיסו של העצמאי- בארץ ובחו"ל, וזאת גם לגבי הכנסה אותה חושב הנישום כפטורה ממס. כמובן שצדו השני של מטבע זה מחייב את איש המקצוע לוודא עם הנישום כי אכן דיווח על מלוא הכנסותיו, ולשם כך אף נהוג להחתים את הנישום על טופס בו הוא מצהיר כי מסר למומחה את כל הנתונים שבידו.

מומלץ לנישום לשמור העתק של כל מסמך המוגש על ידו, וזאת כדי להתמודד עם מצב שבו אחד או יותר מהמסמכים הולכים, חלילה, לאיבוד.

כמו כן, לאחר עריכתו הראשונית של הדו"ח כדאי מאוד לעבור עליו (מומלץ ביחד עם המומחה) ו לאמת את הפרטים שנרשמו בו, שכן, בהחלט יתכן כי תיפול באחד מהסעיפים טעות סופר אשר תדווח, הלכה למעשה, דיווח שכלל אינו נכון.

אין ספק כי הקפדה, התעניינות ומעקב תדירים מצד הנישום (ודאי כשמדובר בפעולה כגון הגשת דוחות שנתיים, שגם כך נמצאת באחריותו), יצמצמו עוד את מרווח הרשלנות האפשרי של מייצגיו, וימנעו תקלות בהמשך.

כמובן שחשוב לציין, כי אין בשורות אלה, חלילה, כדי לפגוע, או להמעיט בערכם של המומחים אשר תרומתם המקצועית, עליה אין עוררין, מסייעת לנישום למלא חובותיו כלפי רשויות המס.

נהפוך הוא, סביר להניח כי ברוב המקרים, כל אשר נכתב בשורות אלה, יתייתר נוכח מיומנותו של יועצי המס ורואי החשבון הפועלים כיום, והנאלצים להתעדכן באופן שוטף ולהתמודד הן עם תקינה חשבונאית דינאמית והן עם רפורמות ושינויי חקיקה וחקיקת משנה, תכופים ביותר המבוצעים במערכת דיני המס, הסבוכה ממילא.

רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ליאת בהר-כהן, עו"ד - עידן גור, משפטן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]