חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נקודה שבועית פרשת "חיי שרה"





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דוחות שנתיים בחירת מייצג מייצגים עו"ד מיסים

נושא המאמר: החשיבות שבהגשת דוח שנתיים ושיקולים לבחירת מייצג
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


בטרם אצה דרככם למומחה מס, רו"ח או יועץ מס (להלן:"מומחה מס" או "מייצג")), לשם הכנת הדו"ח השנתי למס הכנסה, מצאנו לנכון לכתוב במאמר זה, מי בכלל חייב בהגשת הדו"ח השנתי ומי פטור מלעשות כן. כמו כן, במאמר זה תינתנה לקורא, הנישום, מספר עצות שימושיות בנוגע לאופן הכנת הדו"ח השנתי, בין אם בחרתם להגישו בעצמכם ובין אם בחרתם להגישו באמצעות מייצג.

אין ספק, כי הכנת והגשת דו"ח הכנסות שנתי למס הכנסה, מחסיר לא אחת פעימה מלבנו, משום שזה המסמך באמצעות ובהישען עליו יבדוק פקיד השומה את "ציציותינו", יבחן את היקף הכנסותינו וחבותנו וילמד על מידת כשרותנו ותם ליבנו. כל סטייה או חריגה מהמתחייב הימנו עלולה להביא לידי חבויות מס נוספות ובמקרים חמורים יותר – אף להסתבכויות פליליות, העלולות להסתיים בעונשי מאסר בפועל.

רבים מסתייעים ברואה חשבון או יועץ מס שיעשה בשבילם את העבודה, בכדי למנוע הסתבכויות מיותרות בהגשת הדו"ח, בשל מומחיותם. המלצת משרדנו, המתמקד בדיני מס, היא אכן לעשות כן !!!

סעיף 131 לפקודה מחייב למעשה את רובם הגדול של תושבי ישראל להגיש דו"ח שנתי, ובין היתר, קובע הסעיף כי החייבים בהגשת דו"ח למס הכנסה הם:
1) יחיד תושב ישראל, שמלאו לו 18 שנה בתחילת שנת-המס, בין שיש לו הכנסה חייבת ובין שלא.
2) יחיד תושב ישראל, שטרם מלאו לו 18 שנה בתחילת שנת-המס, יהיה אף הוא חייב בהגשת דו"ח על הכנסותיו, אם הייתה לו באותה שנת-מס הכנסה חייבת בסכום שאינו פחות מהסכום שקבע שר האוצר לעניין זה (הסכום המינימלי נקבע בצו מס-הכנסה (סכום הכנסה המחייב קטין בהגשת דו"ח).
3) יחיד תושב-חוץ שהייתה לו הכנסה חייבת בשנת-המס.
4) חבר-בני-אדם שהייתה לו הכנסה בשנת-המס.
5) כל מי שנדרש בפועל להגיש דו"ח על-ידי פקיד-שומה, אף אם אינו נמנה עם החייבים דלעיל.

הנישומים הפטורים מהגשת דו"חות: בסעיף 134א לפקודה הוענקה סמכות לשר האוצר, באישור ועדת הכספים, לפטור מהגשת דו"ח מי שעיקר הכנסתו היא הכנסת עבודה, קיצבה או הכנסה מדמי שכירות מהשכרת דירה המשמשת למגורים בישראל, נישומים המקבלים הכנסה שנוכה ממנה מס במקור ותושבי חוץ. שר האוצר עשה שימוש בסמכותו וקבע כללי פטור מפורטים להגשת דו"ח בתקנות מס-הכנסה (פטור מהגשת דין וחשבון), הכוללים הוראות וסייגים לעניין חובת הגשת דו"ח שנתי.

הכנת הדו"ח השנתי – המחוקק, בסעיף סעיף 131(ב) לפקודה הקל על הנישום את העבודה וציין בסעיף מה יש לכלול בדו"ח השנתי. מטרתו של הסעיף, בין היתר, היא להתגבר על התופעה של הגשת דו"חות סתמיים על ידי נישומים, רק בכדי לצאת ידי חובה. הסעיף דורש ממגיש הדו"ח לצרף לדו"ח גם חשבונות או מסמכים אחרים, הכול לפי סוג מערכת החשבונות שעליהם מסתמך הדו"ח:
(א) אם הדו"ח מבוסס על מערכת חשבונות מלאה לפי שיטת החשבונאות הכפולה - יש
לצרף לדו"ח מאזן וחשבון רווח והפסד;
(ב) אם הדו"ח מבוסס על מערכת חשבונות אחרת- יש לצרף לדו"ח את פירוט החישוב שעליו מתבססת ההכנסה המוצהרת;
(ג) אם הדו"ח אינו מבוסס על פנקסי חשבונות - יש לצרף לדו"ח פירוט אומדן המחזור,
הוצאות או אחוז הרווח או מסמכים או נתונים אחרים שעליהם הושתתה ההכנסה המוצהרת.

כדי להנחות את הנישומים בעניין מילוי חובתם להגיש את הדו"ח השנתי, הוכן נספח מס' 1 לטופס 1301 (דף-עזר לחישוב ההכנסה - הכנסות והוצאות), אשר ניתן לעיין בו במאגר הטפסים של רשות המיסים. נספח זה נועד לנישומים שאינם מצרפים חשבון רווח והפסד לדו"ח המוגש על ידם.

אם הדרישות המופיעות מעלה נשמעות לכם דרישות בשפה הסינית, ואם מכל סיבה אחרת בחרתם לאמץ את המלצתנו החמה ולפנות למומחה מס, אשר יבצע עבורכם את המוטל עליכם על פי דין, להלן מספר עצות:

• ראשית כל, עדיף לפנות למייצג כמה שיותר מהר, כבר בראשית השנה וזאת בין היתר, לאור יכולתו של מומחה המס להפחית את חיובכם במס ומתן אפשרות להיערך לניהול הנה"ח תקין והכנת הדו"ח השנתי בסוף השנה, בהישען על אלה.
• נכון וראוי יהיה, לעשות סקר שוק ולקבל המלצות אודות המייצג המתאים לכם ולאופי פועלכם.
• ודאי כי המייצג אותו בחרתם מסוגל לתת לכם את סל השירותים לו הנכם זקוקים. כך למשל, היה והנכם זקוקים לשירותי הנה"ח, ודאו כי אותו מייצג מסוגל ליתן לכם מענה הן במישור של הנה"ח שוטפת והן במישור של הגשת דוחות שנתיים.
• סכמו עם המייצג את שכ"ט בצורה ברורה, הכוללת התייחסות הן להנה"ח, הן להגשת דוחות שנתיים, הן להגשת הצהרות הון, הן לצורך אפשרי בדיונים שומתיים ועוד. העיקר שלא תוצר סיטואציה בה ידרשו תשלומים בגין שירותים עליהם לא סוכם מראש. תקפידו לעלות על הכתב את ההסכם התקשרות עם המייצג וסכמו עמו על תקופת עבודה על פי אותו הסדר.
• היה והנכם עוברים ממייצג למייצג, קחו בחשבון כי מייצג חדש עלול לפתות אתכם בתעריף מוזל העלול לעלות בתוך פירק זמן קצר. משכך יש לסכם עם המייצג החדש, בכתב, כי ההסדר הנו תקופה שלא תפחת מ – שלוש שנים.
• יש לבחון את טיב השירות והנוחות שבשירות הניתנת על ידי המייצג, בפרט לעניין הנה"ח שוטפת בכלל זה יש לוודא כי האופן בו יועבר החומר החשבונאי השוטף למייצג נוח ומקובל, שהתשלומים לרשויות המס יבוצעו על ידכם ובשליטה שלהם וכי ניתנת לכם גישה מלאה ושקופה לכל החומר החשבונאי שבעניינכם.
• אמצעים טכנולוגיים – ככול שתקשורת וקידמה טכנולוגית חשובה לכם, הרי שיש לקחת בחשבון כי יש בנמצא פער טכנולוגי משמעותי בין המייצגים, אם לעניין תקשורות שוטפת באמצעות האינטרנט בין הלקוח למייצג, אם בעניין יכולתו של המייצג להתחבר למחשבים של רשויות המס היישר ממשרדו ולתקצר את הדוחות השנתיים שלכם עצמאית ממשרדו, אם באמצעות גישה אינטרנטית מבית הלקוח המאפשרת ללקוח לגלוש אל תוך אתר המייצג והישר ממנו ובאמצעותו לבחון את הנה"ח של עסקו ועוד.
• בחירת המייצג צריכה להיעשות בהתאם לפעילותכם, כך שמייצג אליו אתם פונים, יהיה בעל ידע וניסיון בתחומי הפעילות בה אתם עוסקים. בעניין זה יאמר כי לכל ענף יש את הייחוד שלו, את הבעיות שלו ואת היתרונות שלו, כך שנכון יהיה להתנהל מול ובאמצעות מייצג שמכיר את התחום, שמכיר את הענף ושמכיר את הפרסונות בתוך משרדי מס הכנסה ומע"מ אשר ממוקדים בענף הנתון והמכירים את שיעורי הרווח הנהוגים בו, ההרגלים הנהוגים בו ועוד.
• פעלו בשקיפות מלאה מול מומחה המס. רופא אינו יכול לרפא את החולה , אלא אם כן החולה חושף בפניו את מלא מכאוביו. כך גם המייצג, חייב לדעת כלל פעילותכם, ככלל נכסיכם בארץ ובעולם, כלל הכנסותיכם, מצבכם המשפחתי, מצבכם הבריאותי, המצב הבריאותי של המשפחה הקרובה, מידת מעורבות בת זוגתכם בעסקכם, מידת תמיכתכם בקרובי משפחה ועוד.
• שמרו עותק מכל מסמך שמועבר על ידכם למומחה המס.
• בקשו מהמייצג לעבור על הדו"חות שמוגשים על ידו לרשויות המס בשמכם ולחתום עליהם במקום המיועד לכך , בכדי למנוע טעויות בדו"ח. יובהר כי יש בנמצא מייצגים אשר נמנעים מלחתום על הדוחות האישיים ומסתפקים בחתימת הנישום. חשוב לוודא כי גם המייצג חותם על הדוחות מה שיחייב אותו, פעם נוספת, לוודא את תקינותם.
• דרשו מהמייצג לנהוג בשקיפות מלאה מול רשויות המס ובכלל זה לכלול בדוחותיכם האישיים גם את הכנסותיכם הפטורות ממס, את כלל החזקותיכם בחברות זרות ועוד. שקיפות מלאה הינה בטוחה מפני האשמות פליליות, המנטרלת טענות בדבר כוונות זדוניות וכדומה.


לסיום ברצוננו לציין, כי אין להקל ראש בחשיבותו של הדו"ח השנתי ועורכו .לדעתנו, ההשלכות האזרחיות והפליליות הגלומות בדוחות השנתיים מחייבים העסקתו של מייצג לטובת השלמת המלאכה האמורה.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

דוחות שנתיים בחירת מייצג מייצגים עו"ד מיסים מאמרים אקדמאיים - מאמרים באנגלית - מאמרים מתורגמים - מאמרים מדעיים - מאמרים רפואיים - מאמרים משפטיים - מאמרים פסיכולוגיה - מאמרים אקדמים - מאמרים בעברית - מאמרים בקרימינוגוליה - מאגר מאמרים - סיכומי מאמרים - מאמרים קולנוע - מאמרים בתקשורת - כתיבת מאמרים - פרסום מאמרים חינם - חיפוש מאמרים פרסום מאמר באינטרנט פרסום מאמר מקצועי פירסום מאמרים מקצועיים מאמרים באתר מאמרים article.co.il

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]