חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיסוי הכנסות משכר דירה למגורים בישראל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חוק שיוויון דמי לידה היריון חופשת לידה

נושא המאמר: הצעת חוק שוויון בקבלת דמי לידה (תיקוני חקיקה), התשס"ח-2008
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד(רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד(רו"ח) [email protected]

השבוע התבשרנו כי הונחה על שולחן הכנסת הצעת החוק של חברת הכנסת אורית נוקד המציעה להשוות את תנאי קבלת דמי לידה בין יחידים וזוגות חד מיניים הנמצאים בהליך פונדקאות לבין זוגות בני שני המינים וכן להשוות את הזכויות הניתנות מטעם המדינה גם כאשר מדובר בזוגות אשר בחרו לבצע את הליך הפונדקאות מחוץ לישראל.

לידתה של הצעת חוק זו הגיעה לאחר שבמהלך השנים האחרונות אנו עדים לתופעה ההולכת ומתרחבת ובה הן יחידים והן זוגות חד מיניים בוחרים לעבור הליכי הפונדקאות ולעיתים אף מחוץ לגבולות ישראל. הצעת חוק זו נועדה לתקן את המצב החוקי הקיים, ככל שהוא מתייחס לזוגות חד מיניים ויחידים הבוחרים להשתמש בהליך הפונדקאות.

על פי החוק הקיים אך ורק בני זוג שהם גבר ואישה רשאים להוליד ילדים באמצעות אם נושאת בישראל "ולקטוף" מכך זכיות מן המדינה. במסגרת החוק מוגדר המושג "הורים מיועדים" - איש ואשה שהם בני זוג, המתקשרים עם אם נושאת לשם הולדת ילד. וכמובן שבמדינה מסורתית כמו שלנו ניתן להבין כי הבעיה גלומה בהגדרת "הורים מיועדים שהלא הם "איש ואישה".

על פי התיקונים המוצעים תתוקן האפליה ומענק הלידה יינתן לכל אדם, גבר או אישה, אשר קיבלו למשמורתם ילד לפי הסכם לנשיאת עוברים שנעשה על פי חוק. התיקונים המוצעים בחוק עבודת נשים ובחוק הביטוח הלאומי נועדו, בין היתר, להתאים את החוק לימינו אנו, ולבטל את האבחנה המפלה בקרב "הורים מיועדים", אבחנה בין נשים לגברים, ובין הורים מיועדים שביצעו את הליכי הפונדקאות בישראל, והורים שביצעו הליכים אלו מחוצה לה.
ברי כי אין כל סיבה כי הורה לילד אשר נולד בהליכי הפונדקאות בעזרת "אם נושאת", אשר הינו אזרח ישראלי המשלם את דמי הביטוח כנדרש מדי חודש בחודשו – לא יהיה זכאי לדמי לידה. ובנוסף, ברור לכול כי במקרים של אימוץ או הורות מיועדת (הליך הפונדקאות), אין כל שוני בין אב מטפל לבין אם מטפלת והאבחנה הקבועה בחוק לעניין זה הינה אבחנה פסולה אשר אין לה מקום במציאות בה קיימים תאים משפחתיים שונים של יחידים ושל זוגות חד מיניים. כל זאת ואף לא הזכרנו את העובדה כי אבחנה זו עומדת בניגוד לעקרון השוויון הקבוע בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
ניראה כי אכן יש בידי התיקונים המוצעים לתקן אפליה זו, ולקבוע כי מענק הלידה יינתן לכל מי שקיבלו למשמורתם ילד כ"הורה מיועד" לפי הסכם לנשיאת עוברים שנעשה על פי חוק וללא הפלייה בשל העדפות המיניות של ההורה או העדפותיו של ההורה לבצע הליך זה מחוץ לארץ. ככל הניראה מדובר על אחד מאותם תיקוני חוק הכרחיים עליהם נאמר "מוטב מאוחר מאשר לעולם לא", אשר נועדו להגמיש את הגישה השמרנית והקפדנית הנהוגה כיום ואת המצב הנוכחי המפלה זוגות חד מיניים שענו על ההגדרה של "הורים מיועדים".

אכן, המתנגדים יטענו ובצדק, כי מיסוד הליך זה הפונדקאות נועד לסייע לזוגות נשואים המתקשים להביא ילדים לעולם, אולם גם המתנגדים אינם יכולים להכחיש עוד, בין אם זה מוצא חן בעיניהם, ובין אם לאו, כי כיום מושג המשפחה אינו מצומצם עוד ל"גבר-אישה" בלבד, כפי שהיה בעבר. על כן, יש לעצב את החקיקה מחדש כך שתתאים למציאות כהוויתה, שהרי זה מן ההגיון כי בין הראשונים להיעזר בהליך הפונדקאות יהיו הזוגות החד מינים והיחידים, אשר אינם יכולים להביא ילדים לעולם בכוחות עצמם. נציין כי גם כך למעשה לא תשונה תכלית החוק, שכן עדיין בעזרת הליך הפונדקאות יתאפשר לרבים, אשר בעבר הטבע מנע מהם את היכולת להפוך להורים, להפוך לאבות ואימהות.

רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]



www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד(רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]