חיפוש מאמרים

11713 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
המוניטין לפני תיקון 132 לפקודה ולאחריו - דיני מיסים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: זוגיות תקשורת בינאישית מודעות עצמית ייעוץ זוגי

נושא המאמר: פלונטרים של אהבה
מאת: קתי ג'ורג'י- מוסמכת בהנחיית קבוצות זוגות ונישואין    שמור מאמר למועדפים

פלונטרים של אהבה

המקור העיקרי של פלונטרים ביחסי אהבה וזוגיות, וביחסים בין אנשים בכלל הינם קצרים בתקשורת , אותן אי הבנות קטנות (או גדולות) הגורמות לתסכולים גדולים ותחושה ש"אף אחד לא מבין אותי".
קצרים בתקשורת נובעים מאספקטים הקשורים ברגשות , מחשבות והתנהגויות שלנו. השלב הראשון בטיפול בקצרים בתקשורת הוא קודם כל זיהוי אותם הקצרים אצלנו ולאחר מכן גם אצל האנשים הקרובים לנו.

אמצעי התקשורת העיקרי שלנו כבני אדם הוא המילים, השפה , פעמים רבות אנו עושים שימוש לא נכון בכלי זה דבר שמוביל לאי הבנות וקצרים בתקשורת.
זה מוביל אותנו לפלונטר הראשון עליו נרחיב שנקרא "מסרים כפולים" , עלינו להקפיד להיות ברורים , להיות מודעים למסר שאנו מעבירים, אם נאמר משהו אחד ולאחר מכן נאמר אמירה או נעשה מעשה שיסתרו את כוונתנו המקורית הרי שנגרום להעברת מסר כפול.
מסר כפול יוצר קצר בתקשורת כיוון שהאדם שעומד מולנו אינו מבין את כוונתנו ולכן אינו יודע כיצד להגיב. לדוגמא ,דני מביע את אכזבתו כלפי התנהגות של דנה בנושא מסוים , דנה כועסת , נעלבת , מתכנסת בתוך עצמה . למחרת דני מביא פרחים כאות סליחה וצער על שגרם לדנה להרגיש נעלבת וכועסת , דנה מסרבת לקבל את הפרחים בטענה שהתנהגותו החנפנית לא תעזור עכשיו.
דנה למעשה מעבירה מסר כפול לדני ע"י כך שהיא אומרת לו שלא ניתן להביע אכזבה ומצד שני גם לא ניתן להביע סליחה, דני מצד שני נותר חסר אונים כיוון שאינו יודע כיצד לנהוג , האם מותר להביע אכזבה , האם מותר להביע סליחה בלי שזו תיחשב להתחנפות?
דנה יכלה למנוע את המסר הכפול ע"י שימוש נכון במילים , לדוגמא , ע"י כך שהייתה אומרת: תודה על הפרחים , אני מאוד אוהבת לקבל פרחים, אבל אני עדיין מאוד כועסת ומרגישה נעלבת ". כמו כן לאחר שרגשות הכעס היו חולפים דנה יכולה לדבר עם דני ולהסביר לו מה בדיוק גרם לה לכעס כה רב ואיך הוא יכול לומר את הדברים בפעם הבאה בלי לפגוע בה כל כך.


פלונטר נוסף קשור ל: אלרגיות אמוציונליות .אלרגיות אמוציונליות עלולות להוביל לקצר בתקשורת.
מהן אלרגיות אמוציונליות? הרגלים משפחתיים שגרמו לנו להרגיש לא טוב בילדות , התחושה הלא נעימה נשארה , בכל פעם שניתקל במשהו שמעורר אותה בחיים הבוגרים שלנו , אנו נתפרץ ונכעס ללא פרופורציה כלפי האדם שמלונו.
איך מזהים אלרגיה אמוציונלית? כאשר התגובה שלנו למקרה הינה בלתי פרופורציונלית למקרה . לדוגמא דנה אומרת לדני שחוש הכיוון /ניווט שלו לא מפותח מספיק ,לכן שהם נוסעים למקומות לא מוכרים לא צריך להתבייש לשאול אנשים איך להגיע למקום , אחרת הם יעשו רונדלים סביב עצמם עד שיגיעו למקום המבוקש. דני מאוד כועס על דנה הוא צועק עלייה , לחץ הדם שלו עולה , הוא מרגיש שהוא ממש שונא אותה ברגע זה .רמת הכעס של דני כלפי דנה אינו פרופורציונלי למקרה שקרה.
ייתכן שלדני יש אלרגיה אמוציונאלית הקשורה לביקורת , ייתכן שגדל בבית שבו הייתה ביקורת רבה כלפיו והוא נדרש להיות מצטיין בכל דבר, וכעת כשדנה מעירה לו על חוש הכיוון שלו זה מעורר אצלו את התחושה הקשה שעוררה בו ביקורת בילדות .
איך מתמודדים עם אלרגיות אמוציונליות? להיות מודעים לאלרגיות שלנו ולאלרגיות של האנשים הקרובים לנו, לרוב קשה להיפטר מאלרגיות , אך אם מזהים את האלרגיות אזי ניתן להסתכל על דברים בצורה אחרת , לגלות יותר הבנה והשתדלות. אם דנה תהיה מודעת לרגישות של דני לביקורת היא תוכל להיות יותר עדינה בכל הקשור לביקורת כלפיו וללמוד לומר דברים בצורה אחרת.
נושאים "נפוצים" אשר סביבם מתפתחים אלרגיות: ניקיון, איחורים, מזון, רעש , ביקורת ועוד.


פלונטר נוסף הוא פער בתיאום ציפיות.
על מנת להימנע מקצר בתקשורת יש לפתח ציפיות ריאליות מעצמנו ומהאנשים עימם אנו נמצאים במערכות יחסים קרובות .
לדוגמא אם בן הזוג שלנו הוא אדם ביישן ומופנם , אנחנו לא יכולים לצפות ממנו להיות מסמר הערב במסיבה , או אם בן הזוג שלנו אינו עובד כרגע ואין לו הכנסה קבועה אנחנו לא יכולים לצפות שיקנה לנו מתנה ממש יקרה ליום ההולדת .


פלונטר עיקרי שגורם לקצרים בתקשורת הינו קריאת מחשבות לא נכונה.
קצר בתקשורת עלול להיגרם כאשר צד אחד מפרש לא נכון משפט או התנהגות של הצד השני , שכן במקום לשאול ולהבין בצורה ברורה את משמעות הדברים מנסים לקרוא מחשבות של הצד השני, אם קריאת המחשבות הינה שגויה זה יוביל לקצר בתקשורת.
לדוגמא דני חוזר הבייתה לאחר יום עבודה מעייף ומבאס , הוא חוזר עצבני עם פנים נפולות , דנה מייד חושבת שהוא עצבני ומבואס בגללה , לכן גם היא לא מגלה כלפיו חביבות יתר, דני מאוכזב עוד יותר ושואל את עצמו איך היא לא רואה כמה אני עייף ועצבני מהעבודה ובמקום לפנק אותי היא קרירה אליי . אפשר לפתור קריאת מחשבות לא נכונה ע"י כך שנדבר ונשתף זה את זה במחשבות , רגשות , ציפיות שלנו. במקום לנחש מה הצד השני חושב יותר פשוט לשאול.

ולבסוף הפלונטר האחרון שנדבר עליו הוא אמונות טפלות.
דוגמאות לאמונות טפלות הקשורות ביחסים בין אנשים: אמונה שאם הצד השני אוהב אותנו אזי הוא צריך לאהוב את אותם הדברים שאנו אוהבים, אם הצד השני אוהב אותנו אז הוא צריך לדעת בדיוק מה אנו מרגישים , רוצים , חושבים , מה הציפיות שלנו ועל מה אנו כועסים. לרוב אין זה קורה , אנו צריכים לקחת אחריות על הרצונות והמחשבות שלנו ולהביע זאת במילים ברורות ומדויקות.
כמו כן צריך לזכור ששמיכת הזוגיות אינה יכולה לספק את כל הצרכים שלנו , את אותם צרכים שבן הזוג לא ממלא לנו אנו יכולים למלא לעצמנו . לדוגמא אם בן הזוג שלנו לא אוהב הצגות או סרטים , את הצורך הזה נוכל לספק עם חבר , בן משפחה , וכו'.
כך נהיה אנשים מועשרים ומאושרים .


המאמר נכתב ע"י קתי ג'ורג'י , בוגרת מדעי התנהגות , מוסמכת בהנחיית קבוצות זוגות ונישואין.
חברה באגודה הישראלית לטיפול במשפחה ולחינוך בחיי המשפחה.
נציגת שיטת PAIRS בישראל , שיטה פסיכולוגית- חינוכית המלמדת מיומנויות ליישום יומיומי לשיפור התקשורת הבין אישית . מנהלת את מרכז "כלים לאהבה" .
052/3562167 , ketygeorgy@walla.co.il , www.zugiyutova.com


www.zugiyutova.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י קתי ג'ורג'י- מוסמכת בהנחיית קבוצות זוגות ונישואין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."