חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
רגשות ואירוטיקה בגיל הרך





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בנקים ריביות בדיקות בנקים ריבית

נושא המאמר: המילון השלם להבנת עולם הריביות
מאת: יאן קליימן    שמור מאמר למועדפים

הכו את הריבית !

היא חמקמקה ופתלתלה, משתנה ללא הרף, מככבת בתקשורת ומעמידה המון סימני שאלה בקרב הציבור. האם טובה היא או לא? תלוי באיזה צד של המתרס אתה נמצא..


ריבית – מונח בכלכלה שפירושו סכום הכסף הנוסף המשולם על ידי הלווה (זה שלקח את ההלוואה) למלווה (זה שנתן את הכסף להלוואה) תמורת הכסף של ההלוואה למשך תקופה מסוימת, שנקראת "תקופת ההלוואה". סכום ההלוואה הראשוני נקרא בשם קרן ההלוואה, או פשוט הקרן, והלווה משלם למלווה את הריבית, בנוסף להחזר הקרן.

בימים כתיקונם, אנו מבדילים בין מספר סוגים של ריביות אומר יאן קליימן מנכ"ל ניהול ובקרה פיננסי :

• ריבית פשוטה: ריבית המחושבת כאחוז מסוים מהקרן, כאשר האחוז עומד ביחס ישר לתקופת ההלוואה
• ריבית דריבית (ריבית מצטברת): ריבית המחושבת לא רק על הקרן אלא גם על הריבית שהצטברה בתקופה הקודמת
• ריבית נומינלית: הריבית הנקובה במסמכי מתן ההלוואה ללא התחשבות במועדי חיוב הריבית ובהיטלים הנלווים (עמלות). בדרך כלל תצוין הריבית לתקופה של שנה אחת.
• ריבית אפקטיבית (או ריבית מתואמת): היא הריבית המשולמת בפועל על ההלוואה תוך שקלול מועדי חיוב הריבית וההיטלים הנלווים (עמלות ותשלומים אחרים).
• ריבית פריים: ריבית החובה הבסיסית שנקבעת ע"י הבנקים. ריבית זו מהווה בסיס לקביעת שיעורי הריבית בפיקדונות ובהלוואות בריבית משתנה שאינם צמודים למדד המחירים לצרכן או לשער החליפין. ריבית הפריים משתנה במקביל לשינוי הריבית על ידי בנק ישראל.
• ריבית ריאלית: הריבית הנומינלית המותאמת לשינוי האינפלציה (או כל מדד אחר מוסכם), דהיינו היא הפער בין שער הריבית הנומינאלית לבין שיעור האינפלציה. ההבדל המרכזי בינה ובין הריבית האפקטיבית הוא שריבית זו משתנה בהתאם לגורם חיצוני (כגון האינפלציה) שאיננו בשליטת הצדדים להלוואה, בניגוד לריבית האפקטיבית שיש לצדדים שליטה עליה.

מסלולי ההלוואות השונים טומנים בחובם החזרי ריביות מסוגים שונים. הפירוט המלא לפניכם:
הלוואה צמודה לפרים – המושג פריים מתייחס לשיעור ריבית החובה הבסיסית שנקבע ע"י בנק ישראל, זו הריבית נהוגה בישראל במגזר הפיננסי (בנקים, חברות ביטוח). ריבית זו מהווה בסיס לקביעת שיעורי הריבית בפיקדונות ובהלוואות בריבית משתנה שאינם צמודים למדד המחירים לצרכן או לשער החליפין. המלווה קובע את ריבית ההלוואה כנגזרת מהפריים. לדוגמא : פריים + 1%. במידה וריבית הפריים הינה 4.0% הריבית על ההלוואה הינה 5.0%.
הלוואה צמודת מדד - עבור ההלוואה נקבעת ריבית קבועה, אל ריבית זאת מצטרף המדד המחירים לצרכן אשר מתעדכן חודשית. המדד מתפרסם ב- 15 לכל חודש ומסכם את שינוי המחירים במשק בחודש שקדם לפרסומו.
הלוואה בריבית קבועה - בעת לקיחת ההלוואה נקבעת ריבית קבועה. הריבית אינה צמודה או לפריים והסכום החודשי שמחזיר הלווה לא ישתנה עד שהלווה תסתיים.
הלוואה בריבית משתנה - שיעור הריבית משתנה מעת לעת ממועד לקיחת ההלוואה ועד סיום החזרתה. בדרך כלל יתבצע השינוי בדרך של הצמדת הריבית לריבית הנקבעת על ידי גוף חיצוני (בנק ישראל, לדוגמה) או לריבית המקובלת עכשיו בשוק (או במגזר מסוים).

עכשיו כל מה שנותר הוא לנסות ולדבוק בצד "הנכון" של הריבית – בין אלה הנהנים ממנה, ולא בין אלה המשלמים...

www.nihulvebakara.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יאן קליימן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]