חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיסוי רומני: מכירת מניות בחברות בהן אחריות בעלי המניות לחובות החברה הנה מוגבלת תחת הדין הרומני





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השתלטות עסקים מיזוג תוכנה

נושא המאמר: כשתהייה גדול, תבין
מאת: ארז בן-ארי   שמור מאמר למועדפים

קשה לפתוח עיתון בימינו בלי להיתקל בכתבה על חברה כלשהי שהתאחדה עם חברה אחרת. לפעמים זהו מיזוג ידידותי, כמו זה שנעשה בין חברת ברק לבין חברת נטויז'ן, ולפעמים זוהי השתלטות צבאית בה חברה אחת בולעת את אחת ממתחרותיה בהרף עין, ולבלי זכר, כמו שקרה במקרה של קומפאק וחברת דיגיטל. האם יש לזה השפעה גם עליך?

לתהליכי מיזוג או השתלטות יש השלכות רבות, חלקן טובות וחלקן פחות נעימות, אך בעולם שבו כל דאלים גבר, כולנו צריכים ללמוד לחיות עם זה. גם אם אתה רק לקוח של חברה הנמצאת בתהליכי מיזוג, אתה עשוי להיות מושפע יום אחד ממהלך כזה. בואו נראה כיצד:

שברו את הכלים ולא משחקים
כמו כל פרויקט, מיזוג בין חברות לוקח זמן רב, שבמהלכו עובדי החברות המתמזגות עמוסים לעייפה במשימות אדמיניסטרטיביות אינסופיות...ועוד לא הזכרנו את אלה מהם החוששים למשרתם ועסוקים בעריכת קורות חיים וראיונות עבודה. בזמן כזה, אתה כלקוח לא תהיה בעדיפות גבוהה, ככל הנראה, גם אם אתה לקוח גדול וותיק. אל תהיה מופתע אם עובדי החברה מתחילים לאחר או לבטל פגישות, וגם לא אם נציגי החברה שהיו צמודים אליך עד כה נעלמים לבלי שוב. רוב הסיכויים שגם לוחות הזמנים שלך יצטרכו לעבור עדכונים בהתאם למצב החדש.

הוקוס פוקוס...זה נעלם
במהלך ולאחר מיזוג, יצרנים נוהגים לבטל מוצרים או שירותים. לפעמים זה נובע מאיחוד של כמה מוצרים למוצר בודד, או סתם ביטול של מוצר דומה או זהה. כך או כך, אם אתה בעיצומה של הטמעה של מוצר שבוטל, אתה בבעיה לא פשוטה. בדרך כלל התמיכה במוצר תימשך לא מעט זמן, אך רוב הסיכויים שהוא לא יהנה משדרוגים ותוספות כמו מוצר מן המניין, ובסופו של דבר גם התמיכה הרשמית תיפסק. האם זהו הזמן לבלוע את הגלולה ולוותר על המוצר, למרות שהשקעת בו כבר סכום לא קטן?

שיתוף פעולה בין גורמי חוץ.
לעיתים קרובות, חלק גדול מיעילותו של המוצר תלויים בשיתוף פעולה של המפתח עם גורמים חיצוניים. לדוגמא, מערכת אנטי וירוס תלויה בעדכונים, ואלו עלולים להגיע מחברה אחרת. לפעמים מיזוגים עסקיים מלווים בהתפרקות יחסים של חברות אחרות, ואתה עלול למצוא את עצמך עם מוצר הרבה פחות טוב משחשבת.

מקור חדש לחדשנות.
פה מדובר דווקא ביתרון – לפעמים, המיזוג מזרים דם חדש בעקבות מינויים ומעברי-תפקידים בין החברות, וכך מוצר שהיה על אש קטנה עד כה עשוי לקבל מנהל מוכשר יותר, או סתם יותר תשומת לב וכח אדם. הדבר קורה בעיקר כאשר חברה קטנה מתמזגת לתוך חברה גדולה יותר, שלה יש נהלים טובים ומסודרים יותר להתמודדות עם קשיים. עם קצת מזל, שינוי כזה עשוי להפוך מוצר טוב למעולה.

הכה בהם כשהם חלשים.
במהלך ולאחר תהליך מיזוג, החברה מודעת לכך שלקוחותיה סובלים מכל הבעיות שהזכרנו קודם, וההנהלה תהיה מוכנה לעשות הרבה מאוד כדי לפצות את לקוחותיה הסובלים. בנוסף, המנהלים החדשים להוטים להראות כיצד העסקה "עושה טוב" לחברה. להיטות זו עשויה להיתרגם לכסף מזומן בכך שתאפשר לך לדון בתמחור מנקודת מיקוח חזקה יותר. חוץ מזה, המתחרים של החברה הממוזגת עושים רושם יציב וחזק יותר...אז למה לא לעבור אליהם? ספקים מזדרזים לשים לב לחולשות של מתחריהם וסיכוי טוב שיציעו לך עסקה במחירי מציאה תמורת ההזדמנות לתפוס לקוח. אם המוצר המתחרה הוא לא זבל, אולי זו הזדמנות פז...

העתיד לא תמיד נראה טוב
גם אם אתה כבר בסוף הטמעה, או שהמוצר עצמו לא נפגע, סיכוי לא רע שהעתיד שלו ישתנה. לעיתים קרובות חברה אינה מעוניינת בהמשך פיתוח המוצר אלא רק בשילוב תכונות או טכנולוגיה לתוך מוצר אחר שלה. במקרה כזה, גם אם המוצר ישרת אותך בנאמנות וגם החברה תעמוד מאחוריו, בשלב כלשהו, כשיגיע זמן השדרוג, ייתכן ותגלה שאין ברירה אלא להחליף למוצר אחר לגמרי. אם זה אכן המצב, אולי עדיף כבר בשלב זה לעצור ולהחליף כדי לא להיתקע בעוד כמה שנים עם עלויות החלפה גבוהות.

הבדידות היא מן השטן
כאמור, בחברה מתמזגת, כל הכלים נשברים. עובדים מתפטרים או מפוטרים בהמוניהם, מחלקות שלמות מחוסלות ובמצב כזה אתה עלול למצוא את עצמך לבד, או עובד עם זרים מוחלטים. עובדים שצברו ניסיון של שנים בהטמעת מוצר ועבודה מול לקוחות כמוך עומדים בתור ללשכת האבטלה, ולפעמים זה אומר שמחלקת ה – IT שלך היא זו שצריכה לספק את התמיכה במקום היצרן. אם מדובר במוצר המיועד בעצמו לשימוש מחלקת ה – IT, הבעיה עלולה להיות אפילו יותר גדולה...הרי מי מגלח את הספר? מצד שני, לפעמים דווקא אנשי תמיכה או הטמעה חדשים מביאים מרץ חדש לתפקיד, ובכלל – מטאטא חדש מטאטא טוב. ייתכן והחבר'ה החדשים יחשפו בפניך יכולות של המוצר שלא ידעת עליהן, או רעיון חדשני ומקורי כיצד לנצל את תכונות המוצר לטובתך.

לסיכום
כפי שראינו, למיזוג בין חברות יכולות להיות השפעות מרחיקות לכת על כמעט כל לקוח – הן כלכלית, והן לאורך זמן. לא כל ההשפעות הללו הן רעות – לפעמים הן טובות מאוד, אך בכל מקרה ראוי לחשוב עליהן קדימה. אמנם בתור לקוח, אין לך שליטה על עתיד החברה שאתה לקוח שלה, אך במידה ואתה יודע על מיזוג קרוב, יש לך את האפשרות לבדוק את ההשפעות הצפויות ובמידת הצורך, להימנע מיצירת קשר עסקי. בדרך כלל, מיזוגים כאלה נודעים לציבור חודשים ואף שנים רבות לפני שהם מתרחשים בפועל. אין פירושו של דבר שעליך לרוץ ולשכור בלש פרטי לפני כל קנייה של חבילת תקליטורים לצריבה, אך אם מתוכננות עסקאות בקנה מידה גדול, או במוצרים שתהיה להם השפעה מהותית על תפקוד החברה, בהחלט לגיטימי להשקיע זמן וכסף כדי לוודא שהמוצר ישרת אותך בשנים הבאות ויתן לך שקט נפשי – הרי כולנו מוכנים לשלם 400 שקלים לבדיקה של רכב לפני קנייה, נכון?

אודות ארז בן-ארי:
ארז בן ארי הנו עיתונאי וגורו טכנולוגיה ישראלי העוסק בתחום מעל 13 שנה. כתבותיו של בן-ארי התפרסמו במעריב, וואלה, ידיעות אחרונות ומגוון פרסומים אחרים, מקוונים ומודפסים, והוא נחשב לדמות מובילה בעולם ההי-טק הישראלי וסמכות בתחומי הטכנולוגיה והמדע. במסגרת מקצועית, עבד ארז בחברות אינטל ומיקרוסופט ובתפקידו האחרון היה סמנכ"ל ואנליסט בכיר לאסטרטגיות אבטחת מידע ותקשורת בחברת המחקר STKI. אתרו האישי של ארז בן-ארי נמצא בכתובת www.erezbenari.co.il

www.erezbenari.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ארז בן-ארי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]