חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שיעור המס על הכנסת יחיד מרווח הון, ע"פ פקודת מס הכנסה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בדק בית ביקורת הנדסית בדיקה הנדסית חוות דעת הנדסית

נושא המאמר: בדק בית - האם זה כדאי?
מאת: מהנדס יוחנן ג'רבי   שמור מאמר למועדפים

רבות נכתב על נושא בדק הבית. זוג אנשים מן הישוב הרוכשים את ביתם נוטים להתרשם מהתכנון הכללי של הבית, ממראהו החיצוני, מאופן חלוקת החללים הפנימיים שבו והתאמתו להרכב המשפחה שלהם ולשימושים השונים שלהם. מאידך, אין הם מודעים לרכיבים מהותיים וחשובים נוספים, אשר משפיעים מאוד על כדאיות הרכישה. הרכיב המהותי, שישפיע מאוד על איכות החיים שלהם בבית, הוא שיטת הבניה, טיב הבניה ואיכותה.

ענף הבניה הוא אחד מהקטרים החשובים בקידומו של כל משק כלכלי הן ברמה המשפחתית, הן ברמה המוניציפאלית והן ברמה הארצית. הסיבה להיותו הקטר הממריץ העיקרי לכל משק – עלותו הגבוהה. מחיר זה מורכב מעלות הקרקע ומעלות הבניה.

עלות הקרקע היא פרמטר מרכזי במדינת ישראל, אשר משקלו משתנה בהתאם למיקום הקרקע. המחיר של דונם קרקע באזור המרכז, כדוגמת הרצליה, גבוה מאוד יחסית למחיר של דונם קרקע בפריפריה, כדוגמת צפת. ההבדל במחירי הקרקע עשוי לנוע אף סביב 1:1,000 .

מאידך, עלות הבניה בארץ היא די אחידה, והיא משתנה בעיקר לפי רמת המפרט הטכני של הבניה ולפי איכותו של הגורם המבצע. למשל, עלות הבניה של מ"ר מבנה, הבנוי מקירות מבודדים תוך שימוש באריחי ריצוף איכותיים, בפרופילי אלומיניום ייחודיים וביצוע ציפוי חיצוני מרהיב מאבן דקורטיבית גבוה מאוד יחסית למחיר הבניה של מ"ר מבנה, הבנוי מקירות מבלוק מבטון בעובי סטנדרטי תוך שימוש באריחי ריצוף רגילים, חלונות אלומיניום סטנדרטיים, וציפוי חיצוני משפריץ פשוט. ההבדל במחיר הבניה יכול לנוע סביב 1:3 .

מאידך, ניתן לראות בשוק הנדל"ן כי קיימים הפרשים משמעותיים בשוויים של נכסי נדל"ן בשל איכות בניה. כדוגמא אציין כי בשכונת מגורים צמודת קרקע ליד הים בנתניה ניתן למצוא הבדלים של מעל 200,000$ במחירי מכירה של בתים על מגרשים דומים השווים בשטחם. ברור שעלות הקרקע של שני הנכסים זהה. ההבדל הוא בטיב הבניה, ברמתה ובאיכותה!!

במהלך ביצוע בדיקה הנדסית (בדק בית) לבית אנו בודקים את רכיב הבניה שבנכס. אנו בודקים את טיב הביצוע של הרכיבים השונים של הבניה בבית. הבדיקה של רכיבים אלה נעשית מול תקנות התכנון והבניה, מפרטי בניה של הבית הספציפי, התקנים הישראלים, הנחיות היצרנים השונים והסטנדרטים ההנדסיים המקובלים בענף הבניה.

חשוב כי בדיקה ההנדסית תבוצע באופן מקצועי מאוד, קפדני ופרטני, תוך מתן תשומת לב לבה לכל הרכיבים הרבים והשונים בבית. בדיקה זו צריך שתעשה ע"י מהנדס אזרחי בעל תואר אקדמי גבוה, בעל ניסיון והבנה מקצועית רחבה, המסוגל לבצע ניתוח הנדסי נכון לכל מצב ולכל פרט במבנה תוך בחינה מקצועית נאותה על ההשלכה של כל מפגע במבנה. חשוב שהמומחה יכיר את הבעיות ההנדסיות גם מהצד השני של המתרס, כלומר מי שמונה בתיקים רבים כמומחה מטעם בית המשפט. נקודת מבט זו מסייעת מאוד לבחון סוגיות הנדסיות מבעד למשקפיים המשפטיות של השופט ובכך לסייע בהמצאת חוות דעת אמינה ומקצועית ללא "גיבוב ממצאים או ניפוח עלויות" – תופעה עצובה אשר שופטים ומומחים מטעם בית המשפט מאוד מסתייגים ממנה.

לסיכום, בדיקה הנדסית מקצועית ויסודית עשויה להשפיע על ההחלטה של רכישת נכס נדל"ן, ולתת אינדיקציה טובה על טיב הביצוע של הקמת הבית, ומכאן גם על שוויו הכספי של הבית.

מהנדס יוחנן ג'רבי – המנהל של "מימד - ביקורת הנדסית". (www.meymad-eng.dpages.co.il). הוא מהנדס מומחה בעל תואר שני בהנדסה אזרחית – שימש כמומחה מטעם כב' בית המשפט בתיקים רבים ובסוגיות הנדסיות ומורכבות רבות.

www.meymad-eng.dpages.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מהנדס יוחנן ג'רבי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]