חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
3 צעדים קריטיים למבנה רכישת עסקים יציב.





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: זכויות החולה בריאות זכויות משפטיות אפוטרופסות

נושא המאמר: ייפוי כוח או אפוטרופסות
מאת: עדינה מרקס   שמור מאמר למועדפים

מחברת: עדינה מרקס

ייפוי כוח או אפוטרופסות
לא אחת מגיעים חולים לקבל טיפול רפואי כאשר הם אינם מוכנים או מסוגלים לקבל הסבר על מצבם הרפואי כדי לתת "הסכמה מדעת" הנדרשת לפי חוק זכויות החולה כתנאי מקדים לביצוע הטיפול הנדרש. יש לציין כי "הסכמה מדעת" לטיפול רפואי אינה נדרשת כאשר החולה שרוי "בסכנה כי ימות או תיגרם לו נכות חמורה ובלתי הפיכה" אם לא יינתן לו טיפול מיידי, כלשון חוק זכויות החולה. לכן, למקרים שהחולה לא נמצא במה שמוגדר כ"מצב חירום רפואי" ואי אפשר לקבל ממנו הסכמה לטיפול נמצא פתרון חוקי.

יש להבחין בין שני מצבים בהם אדם אחר מייצג את החולה : אם החולה צלול, בהכרה אבל חושש להחליט או כאשר אדם אינו מסוגל לדאוג לענייניו. במקרה הראשון החולה רשאי למנות לעצמו בא כוח ובמקרה השני ממנה בית המשפט אפוטרופוס לחולה.

יפויי כוח: סעיף 16 בחוק זכויות החולה מאפשר לחולה "למנות לעצמו בא כוח מטעמו שיהיה מוסמך להסכים במקומו לקבלת הטיפול הרפואי". מיופה כוח זה הוא אדם שבו החולה נותן אמון ומאפשר לו לבוא במו"מ עם הסגל הרפואי ולהחליט במקומו של החולה. ל משרד הבריאות (חוזר מנכ"ל 6/03) מפרט את התנאים למינוי בא הכוח. בין היתר נקבע כי אם מתעורר מצב של אי הסכמה הין החולה לבין מיופה הכוח שלו החולה דעתו של החולה תמיד קובעת. מיופה הכוח בא במקומו של החולה ואין לו רשות להסכים לטיפול רפואי שיש להניח כי החולה לא היה מסכים לו. יפויי הכוח נעשה מרצונו החופשי של החולה וע"ג טפסים מיוחדים הנמצאים בבתי החולים. עניין מיוחד בהוראות המנכ"ל המפורטות לעיל הוא בכך שכתב ייפוי הכוח תופס גם במקרים שהחולה עבר ממצב שבו היה צלול וחתם על מינוי מיופה הכוח למצב שהפך להיות בלתי כשיר מכל סיבה שהיא שאז יש למנות לו אפוטרופוס .

אפוטרופוס
כלל נקוט הוא שאין אדם ממנה לעצמו אפוטרופוס. בית המשפט הוא הגוף הממנה לחולה אפוטרופוס. האפוטרופוס "נכנס לנעליו" של החולה ומייצג אותו לפני כל מי שאמור לטפל בבעיותיו הרפואיות. כאשר מתעורר הצורך ב"הסכמה מדעת" והחולה אינו מסוגל לדאוג לענייניו והוא לא נמצא, כנזכר לעיל, "במצב חירום רפואי" יש צורך במינוי אפוטרופוס שיתן את הסכמתו המודעת לטיפול המוצע. בית המשפט הוא הקובע כי אדם שמחמת מחלת נפש או לתת את הסכמתו ליקוי בשכלו מכל סיבה שהיא אינו מסוגל לדאוג לענייניו מכריז עליו ב"פסול דין" ואז ממנה לו אפוטרופוס. יש להקדים ולציין כי ההורים הם האפוטרופסים הטבעיים של ילדם עד גיל 18. הם האחראים על בריאותו להם המייצגים אותו לפני רשויות הבריאות. כאשר מכל סיבה אד ההורים או שניהם אינם מסוגלים או נמנעים מלקיים את חובותיהם כלפי הילד יכול בית המשפט למנות אפוטרופוס נוסף מטעמו. להזכיר: ילדים, גם בוגרים, אינם אפוטרופסים טבעיים להוריהם. הם חייבים במינוי מטעם בית המשפט.
תהליך המינוי הוא די פשוט: על בני משפחתו של החולה להצטייד במספר מסמכים ובהם: דו"ח רפואי ו/או פסיכיאטרי המעיד על מצבו של החולה, דו"ח סוציאלי , כתב הסכמה של אדם המוכן להתמנות כאפוטרופוס וכתב ויתור של בני המשפחה מקרבה ראשונה על הסכמתם למינוי, הסבר על משך זמן המינוי המבוקש :זמני או קבוע ואמות המסמכים ע"י עו"ד.
מכיוון שרבים חוששים להמתנות כמיופי כוח או כאפוטרופסים יש להבהיר: ייפוי כוח או אפוטרופסות לענייני גוף נבדלים מאלה העוסקים ברכוש. אפשר לקבל מינוי , לרכוש בלבד, לגוף בלבד או יפויי כוח כולל זמני או קבוע.

www.patients-rights.org/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עדינה מרקס שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]