חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
נשים בישראל- מה הן רוצות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: גינון טיפולי טבע תראפיה תראפיה בטבע פסיכולוגיה

נושא המאמר: הקשר שבין פסיכולוגיה - וקוצינג ( אימון אישי) - ועל גינון טיפולי ותראפיה בטבע כענף בפסיכולוגיה החיובית.
מאת: תמר בן נפתלי   שמור מאמר למועדפים

על הקשר שבין פסיכותראפיה ואימון אישי .
או - האם קיים חיבור בין תהליך טיפולי – פסיכולוגי - לאימון אישי - קוצינג
מאת – תמר בן נפתלי –מרצה בבית – ברל , תראפיסטית באומנות ומרצה במכון " תמר-ה " ללימודי תעודת מטפל ב- תראפיה בטבע, גינון טיפולי, אקולוגיה ושילוב אומנויות.
www.tc-tamara.com
תקציר :

אדם העוצר את חייו, מחליט לפעול לשינוי מתוך מודעות ואחריות ולטפל בעצמו, עומד כיום בפני שלל אפשרויות וכוונים טיפוליים ואחרים.
כיצד מחליטים ובוחרים מה נכון לי ?
במאמר זה אביא ואפרט שני כווני פעולה – האימון האישי – והטיפול בעזרת גינון והטבע כתחום המייצג את הטיפול הרגשי .

כל תהליך טיפול פסיכולוגי הינו מפגש בין מטפל למטופל. יש שמות רבים לתהליך כגון ייעוץ פסיכולוגי, פסיכותרפיה ,טיפול בשיחות ועוד. מדובר על מפגש עם איש מקצוע שמתמחה בהבנת תהליכים נפשיים, מודעים ושאינם מודעים, ובהתבוננות משותפת על יחסים בינאישיים , לעיתים בעזרת מילים, אומנות ,מוזיקה או גינון וטבע..
הפסיכולוגיה והפסיכותראפיה על ענפיה המגוונים , מטפלת במכלול המחשבות והרגשות של החוויה האנושית.
כל אדם מוצא עצמו בשלב כלשהו לאורך חייו במשבר או צומת דרכים . פעמים רבות אנשים מתמודדים עם רגעי המשבר בעצמם ובעזרת סביבתם הקרובה. אולם לעיתים יש צורך בעזרה מקצועית כדי לאפשר שינוי. זה המקום שטיפול משתלב בדרכו של האדם.

אין תשובה אחת ברורה או אחידה לשאלה מי או מתי צריך טיפול , או איזו גישה טיפולית או דרך מתאימות לאדם. דבר אחד ברור , כאשר איכות החיים נפגעת , יש קושי בתפקוד רגשי ונפשי והאדם חש מצוקה , כדאי לעצור את עולמנו ולברר מה האדם רוצה- או צריך , במקום לפעול באופן אוטומאטי.

אדם העוצר את חייו ומחליט לפעול לשינוי מתוך מודעות ואחריות לטפל בעצמו,עומד כיום בפני שלל אפשרויות וכוונים טיפוליים ואחרים.
כיצד מחליטים ובוחרים?
במאמר זה אביא ואפרט שני כווני פעולה האפשריים לעת משבר ומצוקה - האימון האישי – והטיפול בעזרת גינון והטבע כתחום המייצג את הטיפול הרגשי .
מה הוא טיפול בעזרת גינון וטבע ?
הטיפול בעזרת הטבע והגינון ( תראפיה בטבע וגינון טיפולי) הינו תהליך טיפולי שבו התרפיסט יוצר קשר עם מטופל - אדם (ילד או מבוגר) שבא לקבל עזרה , בשל הפרעות, בעיות, מצבי מצוקה או משברים . המצוקה יכולה להיות פיזית ,נפשית, שכלית , התנהגותית , חברתית או תקשורתית .
השימוש שעושים המטופל והמטפל באלמנטים מהטבע , בפריטים מהגינה, בנושאים שונים ומגוונים מעולם הטבע ,מאפשרים התקדמות ממקומות של מעצורים ,תקיעות וחוסר אונים וגורמים לאופטימיות, איזון ושינוי.
הקשר בין המטפל למטופל נוצר באמצעות יצירת עולם חדש ומדויק יותר ותוך יצירה ובריאה של שתילים, פרחים, ירקות,וצמחי תבלין ,ויציאה לטבע החיצוני , המחברת אותנו בעזרת המטפל , בסופו של דבר... אל עצמנו.
מטרת הטיפול היא לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות הרסניים ולחזק צמיחה והתפתחות אישית, על מנת לממש את הפוטנציאל של אותו אדם.
הגינון הטיפולי והעבודה בתראפיה בטבע מאפשרת לימוד וחיזוק של הבעה, קשר ותקשורת אנושיים , אחריות לחייך ויצירת יש מאיין.
הטיפול נשען באופן אינטגראלי על עשייה גננית ויציאה לטבע, הכוללת חיבור לעונות השנה ולאלמנטים אקולוגיים - ומאפשרת אלתור, יצירתיות , תכנון ,וחיבור ונעשה על מנת להעמיק, להרחיב ולדרבן את התהליך הטיפולי ולהגיע לשינויים סובייקטיביים בעולם הפנימי והבין-אישי של המטופל, בהתנהגותו ובתפקודיו.
השינוי במרחב הטיפולי ומחוצה לו חייב להיות תרפויטי בטבעו, כלומר עליו להתייחס ספציפית לבעיה שהמטופל הביא לטיפול, ו=או מתעוררת במהלכו . הטיפול צריך להביא את המטופל קרוב יותר אל מימוש הפוטנציאל הטמון בו כמו זרע במכיל בחובו את כל תהליך הצמיחה השלם ונובט מהכוח – אל הפועל.
מה הוא אימון אישי ( קוצינג) ?

תהליך אימון טוב הוא תהליך המשיג את המטרות, הרצונות והשאיפות שלשמן הגיע המאומן לקוצינג .
במפגש הראשון מודגשות המטרות הגלויות ,הציפיות מהמאמן ומוגדרים יעדים ברורים.
הדגש באימון האישי יושם על עשייה , התבוננות ומודעות מוגדרת בזמן , לשינויים בחיי המאומן במערכות חייו השונות.
המטרות שיוגדרו יחד על ידי המאומן – בסיועו של המאמן צריכות להיות :
מדידות ( טווח זמן מוגדר) ,ריאליות ( ברות השגה ) ,מוגדרות ומדויקות .
תפקידו של המאמן – . להתאים את סגנון הקוצינג – לסגנון חייו של המאומן ותפיסת עולמו ,לעזור בהגדרת המטרות, לתמוך ולעודד, להשיג ולמצוא אינפורמציה וסיוע .
בנוסף לכך ילמד המאמן את המאומן למצוא ולגלות בתוכו את הכוח לאחריות אישית , גמישות והתמדה עד לתוצאה הרצויה.
אם נמצה את ההבדלים :
בפסיכותראפיה , בדרך כלל המיקוד הינו בבעיה ובקושי – תוך נסיון לגלות את הסיבות להיווצרות הבעיה ובניסיון לפתור אותם .
באימון האישי המיקוד הוא בכוחות החיוביים הקיימים באדם , בעשייה והתמודדות עם מציאות חייו של האדם , תוך מיקוד במטרה מוגדרת .
אם כך , האם קיים חיבור בין שתי הגישות הללו ?
נראה כי חיבור כזה קיים בתחום "הפסיכולוגיה החיובית " העוסקת בצמיחה פנימית תוך השענות על החוזקות והתכונות החיוביות שבאדם . הפסיכולוגיה החיובית מדגישה את הצורך ליישם עקרונות של מציאות חיובית ומתחדשת ובמקביל גם ללמוד כיצד להתנהל מול רגשות שליליים וארועים שמקורם בחויות שליליות בעבר או בהווה .
מטבע הדברים שהפסיכולוגיה החיובית מתמקדת באושר, בהצלחות, בחשיבה חיובית ובאופטימיות… אך יחד עם זאת היא עוסקת ומדגישה את הצמיחה הפנימית של האדם והינה פחות ממוקדת במטרה ובמשימות . זהו אחד ההבדלים הגדולים בינה לבין האימון שהוא משימתי, ממוקד ומוגדר.
מכל הנאמר לעיל עולה כי גם הטיפול בעזרת הגינון והטבע הינו אחת החוליות המקשרות בין העולמות השונים לכאורה כל כך זה מזה – האימון האישי והפסיכולוגיה .
ההצמחה החיצונית שתומכת ומקבילה לצמיחה הפנימית,
האמונה והאופטימיות של האדם הזורע והשותל בתהליך הטיפול בגינון ,הדגש המשימתי והמוגדר בעבודה בגינה – ועם זאת הדגש המקביל על התהליכים הפנימיים והתובנות האישיות במקביל לתהליכי הצמח ,במקביל לדגש הסביבתי והאקולוגי מאפשרים חיבור טיבעי ונכון של שני העולמות השונים לכאורה זה מזה .
בגינתו של האדם , בתהליך האיטי אך המוגדר בזמן יתאפשר אולי בעזרת המטפל- המאמן – החיובי , המפגש הנכון והמדויק של האדם עם טיבעו החיצוני והפנימי.

כותבת המאמר –
תמר בן נפתלי – מרצה בבית ברל- בתכנית להכשרת תראפיסטים באומנות, תראפיסטית באומנות – בעלת קליניקה פרטית בעמק חפר, ומרצה במכון " תמר-ה " ללימודי תעודת מטפל ב- תראפיה בטבע, גינון טיפולי, אקולוגיה ושילוב אומנויות.

www.tc-tamara.com
קישור לאתר המקור: www.clickgo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י תמר בן נפתלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]