חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה זה שיווק שותפים?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חקירות פרטיות חוקרים פרטיים חקירות מודיעין עסקי

נושא המאמר: ששת כובעי החשיבה של החוקר הפרטי
מאת: אלי שדה, מנכ"ל "לקט מידע חקירות"   שמור מאמר למועדפים

ששת כובעי החשיבה של החוקר הפרטי

אלי שדה, מנכ"ל "לקט מידע"


"שישה כובעי החשיבה מקבילים לצבעים השונים שבהם משתמשים בתהליך ההדפסה של מפה. זוהי השיטה שהמצאתי כדי לכוון את תשומת הלב. לא מדובר אפוא רק בחבישת כובעי חשיבה, אלא בבחירת הצבע של הכובע שאותו אנו עומדים לחבוש". (ד"ר אדוארד דה בונו בהקדמה לספרו).

חוקר פרטי מיומן בחבישת כל אחד מששת כובעי החשיבה, המרכיבים את התיאוריה של ד"ר דה- בונו. היכולת להשתמש בחשיבות השונות, המאופיינות באמצעות צבעי הכובעים, היא זו שמבטיחה לחוקר הצלחה בפיצוח החקירה. כל חשיבה "תוקפת" את החקירה מזווית אחרת, והחיבור בים ששת החשיבות, מבטיח לחוקר ראייה הוליסטית של תיק החקירה, מבטיח ללקוח פיתרון ולשני הצדדים הצלחה נוספת.


בשלב ראשון בחקירה משתמש החוקר בכובע הלבן. הכובע לבן מייצג את החשיבה הניטרלית, את העובדות, הנתונים והמידע. בתחילת כל חקירה על החוקר לבחון את כל המידע הרלוונטי לחקירה, המצוי ברשותו, ובנוסף לבחון את המידע החסר לו ולגבש דרכים להשגתו.

בשלב שני בחקירה משתמש החוקר בכובע האדום, המייצג את החשיבה הרגשית. ראייה אדומה, רגשות, הרגשות, תחושות ואינטואיציות הם כלי עבודה חיוניים לחוקר. לאחר שמיפה את המידע, מותר ואף כדאי לחוקר להקשיב לתחושות הבטן שלו, לאינטואיציות.

בשלב שלישי בחקירה משתמש החוקר בכובע השחור, המיצג את החשיבה הביקורתית. ע"פ דה- בונו זהו "סניגורו של השטן", השיפוט שלילי, המסביר מדוע זה לא יצליח, מהן הסכנות והמכשולים בחקירה, ממה וממי להיזהר.

בשלב רביעי בחקירה משתמש החוקר בכובע הצהוב, המייצג את החשיבה החיובית, החשיבה הבונה. צהוב כמו אור שמש, המייצג ברק ואופטימיות, גישה חיובית וקונסטרוקטיבית, מציג את ההזדמנויות בחקירה.

בשלב חמישי בחקירה משתמש החוקר בכובע הירוק, המיצג את החשיבה היצירתית, המפרה, כמו שתילים שנובטים מזרעים, כמו דשא שצומח. ככל שהחקירה מורכבת יותר, כך יידרש החוקר לכובע הירוק.

בשלב שישי בחקירה, ממש לקראת סיומה, לפחות ברמת השטח, יידרש החוקר לשלוף ולהשתמש בכובע הכחול. הכובע הכחול משול למנצח על תזמורת. הוא מאגד את כל האמירות של חמשת הכובעים, המיצגים את המידע הנוגע לחקירה, את תחושות הבטן של החוקר, את הסכנות האורבות לו בחקירה, את ההזדמנויות האפשריות ואת הפתרונות היצירתיים שהגה , מציגה אותם, שוקלת ומודדת ומעבירה חלפסים של החלטה סופית, לפיתרון. החוקר האידיאלי מיומן בשימוש בששת סוגי החשיבה ובאמצעותם, מצליח לפצח חקירות , מורכבות ככל שתהיינה.








leket.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי שדה, מנכ"ל "לקט מידע חקירות" שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]