חיפוש מאמרים

12305 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תה - קורס ברמנים - ברטנדר - תה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: איידס טיפול בקוקטייל התרופות תופעות לואי קוקטייל

נושא המאמר: תופעות לוואי בעת הטיפול התרופתי באיידס
מאת: ג'וני ירושלים   שמור מאמר למועדפים

כמעט כל תרופה שלוקחים אנשים יכולה לגרום לתופעות לוואי כאלה או אחרות.

תופעות לוואי שכיחות בעיקר כאשר לוקחים את התרופות למחלת האיידס, רואים את תופעות הלוואי גם אצל אנשים בעומס נגיפי גבוה וגם נמוך וגם מערכת חיסון טובה או פחות טובה – זה יכול להגיע ולהיות קיים אצל כולם – תופעות הלוואי.

ייתכן תמיד שגם אתה כנשא איידס תהיה חשוף לתופעות לוואי מכל סוג של תרופה שתקבל. ישנן תופעות לוואי שהן נשלטות על ידי תרופות וישנן תופעות כאלה שאין עליהן שליטה תרופתית וכמו שהן באות הן גם נעלמות.

שתי הסיבות העיקריות לתופעות הלוואי הן מצד אחד תגובה אלרגית לתרופה שגורמת לתופעת הלוואי והשנייה הן תופעות לוואי שנגרמות כתוצאה ישירה מפעילות התרופה.

תגובה אלרגית תגרום תופעות לוואי כמו פריחה או חום. כאשר קורה דבר כזה יש צורך ליצור קשר עם הרופא המטפל לקבלת הנחיות. מומלץ תמיד לקרוא את הדף הנלווה לכל תרופה על מנת לדעת מה לצפות ולהיות תמיד מוכן לגרוע מכל.

אם תופעות הלוואי נגרמות על ידי ההשפעות הלא רצויות של התרופות וכתוצאה מכך התרופות לא פועלות כנדרש ואז יכולות להיות תופעות כמו בחילה, שלשול, דחף מיני מוקטן או בעיות מיניות זה דבר שהוא ידוע ואין להיבהל ממנו. בעיקר זה קורה כאשר התרופה לא פועלת טוב על הגוף כמו שנאמר.

יש תופעות לוואי שמיוחסות לכך שאתה מקבל מינון מסוים של תרופה אבל את זה קשה לנווט כי הגוף צריך לקבל כמות נתונה של תרופה שהוא חייב לקלוט ואז יש סכנה של תופעות לוואי.

תופעות לוואי שקרובות להתחלת הטיפול התרופתי

רוב תופעות הלוואי קורות אחרי שלוקחים את התרופות ובדרך כלל מתחילות לאחר השבוע הראשון או השני. ישנם אנשים לעומת זאת שלא מפתחים תופעות לוואי בכלל או מפתחים אותם רק מספר חודשים לאחר תחילת הטיפול.

תופעות לוואי קורות בעיקר בחודש הראשון כי אתה "מורעל" על ידי התרופה, כלומר, הגוף מקבל המון כימיקלים שהוא לא היה רגיל אליהם קודם. בימים אלה אתה זוכה לריכוז גדול של תרופה והתגובות של הגוף הן קיצוניות כי הגוף לא רגיל להן. במהלך הזמן הגוף מתרגל לתרופות ואז עם זה תופעות הלוואי גם יורדות.

יש רופאים שלפעמים ממליצים להתחיל את הטיפול בהדרגה על מנת שאדם יתרגל לתרופה ולא מתחילים אותו במכה אחת אלא טיפין טיפין על מנת שהגוף יקלוט ואז מעלים את מינון התרופה. תהליך כזה יכול לקחת כמה שבועות אבל הוא בדרך כלל מוריד בכמות תופעות הלוואי.

תופעות הלוואי בחודש הראשון יכולות להיות מאד קשות ויכולות אפילו "להשבית" אתכם מפעילות, אבל זה דבר חולף וצריך לזכור זאת ולא להישבר כי בסופו של התהליך הזה הן ייעלמו והטיפול ימשיך בלי שום תופעה כזו או אחרת.

לדוגמה יש תרופות אשר גורמות לשינה או סחרחורת ואז ממליצים לקחת את התרופה הז בסמוך לשעת השינה על מנת שאחריה הולכים לישון ולא סובלים מתופעה זו.

תרופות לשליטה על תופעות לוואי

ישנן תרופות שיכולות לסייע לכם לדכא את תופעות הלוואי בעיקר אלה של השלשול והבחילות וניתן להשתמש בהן בלי כל חשש על מנת להקל עליכם את החיים.

תופעות לוואי ארוכות

ש תופעות לוואי שבאות לביטוי בטווח הארוך לדוגמה ליפודסימה שב הגוף משתנה בשומנים של הגוף והדם. כל אדם יכול כמו שאמרנו קודם להרגיש את התופעות אחרי מספר חודשים ויש כאלה שרק לאחר מספר שנים או בכלל לא.

תופעות לוואי ומערכת חיסון מוחלשת

במידה ומערכת החיסון שלך חלשה אתה כול להיות יותר פגיע לתופעות לוואי כולל נזק של עצב הרגליים וכאבים איומים ברגליים עד כדי קושי בהליכה. יש כאלה שירגישו הפסד שומני מהפנים ויש עוד אבל אלה השתיים הבולטות יותר.

כאשר אתה מתחיל טיפול תרופתי אחד הדברים שמקשים על ההחלטה להתחיל את הטיפול הוא תופעות הלוואי. אם אתה חולה או קרוב לזה הרווח של הטיפול יכול להיות גדול יותר מהפסד שיהיה לך מתופעות הלוואי. אם המצב שלך הוא יותר טוב וניתן להחלטה שלך אם כן או לא – השיקול שלך צרך להוביל אותך כאשר לדעתי רמת הבריאות שלך צריכה לעמוד מול עינך.

אם החלטת שכדאי ורצוי שתתחיל את הטיפול התרופתי ואתה מפתח תופעות לוואי רצוי וכדאי לאתר איזה תרופה גורמת לך את הבעיה. ייתכן שרק תרופה אחת מהשילוב עושה לך את הבעיה ואז על ידי בידוד התופעה ובדיקה בספרות מה התופעות של התרופה ואז במידה והבעיה נהיית חמורה אפשר לשקול אפילו החלפה של תרופה במידה והבעיה חריפה.

בכל מקרה שמתחילה תופעת לוואי, אל תשאיר את זה לבטן שלך וללב שלך, שתף את הרופא שלך בתופעות על מנת שימצא להן פתרון. כמעט לכל תופעת לוואי יש פתרון כזה או אחר.

הרופאים בעיקרון לא ששים להחליף תרופה שקיימת ועובדת בגלל תופעות לוואי וינסו לשכנע אותך לסבול בשקט עוד קצת אבל במידה ואתה רואה כי התרופה מזיקה לך יותר ממועילה עמוד על שלך להחליף את התרופה – החיים הם שלך ולא של הרופא ואם יש תחליף טוב וגם אם התגובות שלו פחות מהירות מהתרופה הנוכחית – אל תוותר ותדרוש החלפה של התרופה.

שלוש תופעות עיקריות הן המעיקות יותר על הנשא ואפרט אותן בקצרה

בחילה והקאה

רוב תרופות האיידס גורמות לבחילה בגלל המרכיבים שלה. לפעמים רופאים משנים את המינון וכתוצאה מכך הבחילות וההקאות יורדות אבל ברוב המקרים בגלל כל מרכיבי התרופות למיניהם שלא נדון בהם פה יש את הגורמים לבחילות וצריך למצוא את הדרך איך להפסיקן. זה יכול להיות על ידי שינו מינונים של התרופה ואו זמני לקיחת תרופה ואו שינוי הרגלי התזונה בעת לקיחת התרופה ואיזה אוכל מומלץ ואיזה לא. שילוב של הכל ביחד יכול להקל בנושא של תופעת לוואי זו.

כיצד מתמודדים עם זה?

לחלק מהאנשים יש בעיה בבליעת מספר רב של כדורים ביום, זה לפעמים מביא לבחילה בפני עצמו. אם אתה חושב שזה ייצור לך בעיה אז עליך למצוא לה גם פתרון כלשהו על ידי תרפיה כזו או אחרת.

במקרים אחרים כדאי ומומלץ על דיאטות של אוכל קל ונוח על מנת שלא ייוצרו בחילות מסוגי אוכל שיכולים להיות בעייתיים.

הצעתנו היא לאכול ארוחות קטנות בכל היום בתקופה של הבחילות במקום שתי ארוחות גדולות.

אל תשלב אוכל מוצק ונוזלי באותה ארוחה, הפרד בין הארוחות (מרק ובשר)

אל תאכל אוכל שומני ומטוגן או מטובל יותר מידי, בחר באוכל פחות מטובל ושומני.

תנסה לאכול אוכל יבש כמו טוסט, קריקרים, דגנים ופרות וירקות

אוכל מלוח כמו קרקרים ופופקורן יכולים להקטין בחילה, שאתה הולך מהבית קח איתך חבילת קרקרים מלוחים, זה עוזר בשעת בחילה.

אל תשכב שעה אחרי שאתה אוכל

אל תחמם אוכל חימום גבוה מידי, זה עלול להביא בחילה, גם לא אוכל קר, רצוי שיהיה בחום החדר.

תה קמומיל או נענע או זנגוויל שורש יכול לסייע כאשר הבטן מתהפכת וכואבת.

ליפודסימה

שינוי שומן הגוף של אנשים שלוקחים תרופות מסויימות וזה משפיע כך:

הוספת שומן על הבטן, בין השכמות, מסביב לצוואר ואו בשדיים

הפסד שומן מתחת לעור שניכר בידיים והרגליים, ישבן וורידים בולטים באיברים שונים ופרצוף רזה מאד

תערובת של שניהם כאחד או הכל ביחד

רוב האנשים שסובלים מזה, סובלים משני הדברים כאחד וזה משנה את צורת הגוף וגורם בנוסף לעיוות הצורני של הגוף גם פגיעה מוראלית ונפשית לא קטנה ששניהם ביחד זה כמו פצצה של זמן.

מחקרים מראים כי שככל שלוקחים תרופות לאורך זמן רב יותר התופעה עשוייה לקרות, כמו כן התופעה נמצאת אצל אנשים עם משקל יתר, אצל נשים לא מעטות דווח על זה.

אין דרכים לשנות את המצב של שינוי השומנים בגוף.

רבים מהאנשים שמגיעים לתופעות אלה שוקלים להפסיק את הטיפול. הדבר הוא שגוי בעליל כי דבר כזה יגרום לירידה במערכת החיסון, לפגיעה קשה שיכולה רק לגרום לנזק נוסף על הקיים. יש לשקול הפסקת טיפול תרופתי ביחד עם הרופא ואולי לשקול מעבר לתרופה אחרת אבל אסור לעשות זאת ובטח לא על דעת עצמכם.

דבר מאד חשוב שמציעים ואין על זה גם שום מחקר כזה או אחר אומר להשקיע בכושר הגופני, חדר כושר וחיזוק השרירים ויש טענות כי דבר זה מקל או מקטין את חומרת הנזק שקורה לנשא האיידס.

אין פה תרופת קסם ובמידה וזה פוגע בכם מוראלית יש לחשוב על טיפול נפשי שיסייע לכם להתמודד עם הדבר.

כולסטרול

לנשא האידס ייתכנו שינויים דרסטיים של כולסטרול. הדבר יכול לגרום באופן ישיר למחלות לב ולפגיעה בלב. תופעה זו מוכרת בקרב לוקחי התרופות של איידס.

במקרה של כולסטרול גבוה יש לבדוק ולברר:

נושא עישון – כן או לא

מה קורה עם לחץ הדם שלכם

היסטוריה משפחתית בנושא לב

בדיקות תקופתיות

נושא של סוכרת וסוכר בדם

מניעת משקל יתר –דיאטה

אי שימוש בסמים שיכולים להגדיל את הנזק

אינסולין

חומר שנברא על ידי גוף לשלוט ברמת הגלוקוזה בדם. כאשר אנשים לוקחים את התרופות של הטיפול באיידס צריך ליצור יותר אינסולין וצריך תמיד לבדוק את הרמה בגוף. לכן מידי פעם יש לבדוק זאת ואם יש צורך – צריך לאזן את זה על ידי תרופות מתאימות.

סימפטומים של שינויים מטבוליים

רמות לא נורמאליות של שומנים וסוכרים בדם יכולים לגרום ל:

עייפות, סחרחורת, חוסר ריכוז, השתנה יתרה, צמא,

רוב האנשים לא מרגישים או רואים את הסימפטומים אפילו כאשר הם ברמות לא נורמאליות של שומנים וסוכרים ויש לדעת שהם בסכנה של מחלות לב

מחלת לב ותרופות לאיידס

רמות של שומנים בדם יכולות להיות כאשר אתה מתחיל טיפול באיידס. במיוחד אם אתה לוקח תרופות מסוימות מונעות. לפעמים הם יכולים להתרבות כך שזה דורש דיאטה או מצד שני לקחת תרופות על מנת לאזן את הגוף

אם אתה בעל כל גורמי הסיכון של מחלות לב ומקבל טיפול תרופתי לאיידס צריך להיות זהיר ביותר על מנת לא להגדיל את הסיכון שלך בהמשך.

יש להקפיד על בדיקות של כל גורמי הסיכון שלך ולא להסתפק רק בבדיקות הרגילות.

אתה יכול לעזור לגוף שלך להימנע מכל המתואר במידה ותקפיד על אכילה נכונה, דיאטה נכונה, כושר גופני תדיר והפסקת העישון.

ישנן תרופות שהרופא שלך יכול לרשום לך על מנת לאזן את גופך או תוספי מזון מתאימים שדיאטנית תיתן לך. אל תיקח דברים על דעת עצמך במצב בו גופך עובר שינוי. תתייעץ עם אנשי מקצוע.

הנושא האחרון בו נדון במאמר זה הוא תופעת כאבי עצב ושרירים

תופעת כאבי עצב ושרירים היא תופעה מאד כואבת תרתי משמע. היא יכולה לבוא הן כתוצאה מהטיפול התרופתי והן כתוצאה מהמחלה עצמה ומערכת החיסון הנמוכה.

כאב נאורופאטי מזיק לעצבים שמשדרים אותות בתוך המוח וחוט השדרה ומשם לשרירים, עור ואיברים שונים. העצבים מחוברים למערכת העצבים ההיקפית ואז ישנן תחושות כאב בעיקר בכל תנועה של הגוף.

על חלק מזה אין לנו שליטה כמו על זרימת דם לאיברי הגוף השונים והמערכות האלה נקראות מערכות אוטונומיות.

סימפטומים

כאב היקפי נאורופאטי בדרך כלל מזיק לעצבים ברגליים במיוחד ופחות בידיים. הסימפטומים יכולים להיות מלווים בעקיצות וחוסר תחושה ועד כאב מכאיב שאפילו לבישת גרב היא דבר בלתי נסבל ומכאיב מאד. כאב זה הוא בדרך כלל בא בשתי הגפיים במידה זהה.

כאבים אלה יכולים גם להביא לסחרחורת, שלשול ותפקוד מיני לקוי.

תרופות אשר גורמות לתופעות אלה נתונים אלה מופיעים על גבי דף היצרן שמצורף לתרופה.

במידה והתחלת לפתח תופעה זו של כאבים יש לתדע את הרופא ולהתייעץ איתו על דרך פעולה נכונה. רוב הרופאים יאמרו לכם כי זו תופעה חולפת ולא יורידו את המינון או יחליפו אותה וחלק מהרופאים יקטינו את המנה לתקופה מסוימת ואז יעלו אותה חזרה או לחילופין במידה והתופעה קיצונית ישקלו החלפת התרופה.

בשלב הכאבים הדרך היחידה להרגיע את הכאב היא כדורים נגד כאבים אותם ייתן לך הרופא שחלקן הן תרופות רגילות אך חזקות ובמידה והכאב הופך להיות לבלתי נסבל יש רופאים שנותנים לתקופה קצרה גם תרופות נרקוטיות על מנת לדכא את הכאב.

ברוב המקרים כדורי הכאבים הרגילים פותרים את הבעיה.

ישנם מצבם שיש לאדם חוסר של ויטמין בי 12 ואת זה ניתן לגלות בבדיקות הדם שעושה לך המרפאה בה אתה מטופל. במידה ויש צורך הרופא יכול להציע לך זריקה (כדורים לא אפקטיביים כמו זריקה כי הוויטמין בי 12 נספג במעיים) אפשר גם להגביר את הכמות של הוויטמין על ידי סוגי אוכל עשירים בו כמו: דגים, מוצרי חלב, כבד, ביצים, בשר בקר. כדאי להתייעץ במקרה כזה עם התזונאי או דיאטנית של בית החולים.

www.hiv.co.il/article.asp?id=28&page=2


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ג'וני ירושלים שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]