חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מאפיינים של חווית לידה טובה באילת





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נשימה ריברסינג נשימה מודעת טיפול

נושא המאמר: טיפול דרך נשימה. נשימה מודעת (ריברסינג)
מאת: טלי וחנן זהר   שמור מאמר למועדפים


הנשימה לריפוי הנשמה

נשימה היא צורך אנושי בסיסי, ורובינו לא מקדישים לה את תשומת הלב הראוי. כל עוד אין לנו בעיית נשימה, אנו רואים בה תופעה מובנת מאליה.
נשימה, היא הדבר שמחבר אותנו לחיים - נשימה עצמאית ראשונה של תינוק שזה עתה נולד, ונשימה אחרונה שמהווה פרידה מהחיים. הנשימה היא הגשר בין הגוף והנפש ומשפיעה על שניהם.
מכאן, אנשים שנושמים בצורה נכונה יהיו בריאים נפשית וגופנית כאחד.
הנשימה היא פעולה אוטומטית שנוצרת ללא כל התערבות שלנו. ללא כל מודעות היא מתרחשת לבד, אך כאשר אנחנו מתחילים לעקוב אחריה, אנו מתחילים לשלוט בקצב הנשימות בעומקם ובאיכותם.
רוב בני האדם לא למדו להשתמש בנשימה לשיפור איכות החיים. נשימה נכונה עשויה לשפר את מצבנו הנפשי והגופני. שיפור התפקוד היומי שלנו והאנרגיות המתלוות אליו מושפעות מנשימה נכונה.

ריפוי דרך נשימה: מטרת הטיפול להחזיר את המטופל להרמוניה ולזרימה חופשית. טיפול נכון ועקבי מסייע למטופל לצאת מתקיעויות, פותח חסימות ומשחרר פחדים וטראומות.
בחיי היום יום המטופל חש הקלה ממתח נפשי ובד בבד יכול להירפא כמעט מכל מחלה פיזית, שכן לא פעם מחלות נובעות מהחלשות במצבנו הנפשי. תהליך אינטנסיבי של נשימה משפר את כושר הריכוז, מעודד לשינה טובה, נלחם בעייפות ומגביר אנרגיה.
נשימה נכונה היא נשימה סרעפתית - נשימה אל הבטן, כאשר חלל הבטן מתמלא ולאחר מכן הריאות. נשימה זו מאפשרת לסרעפת לרדת למטה לחלק התחתון של החזה, ובכך יוצרת הפרדה בין הלב והריאות לבין הבטן. חלל החזה מתרחב, הריאות מתנפחות ואויר ממלא את האזור, וכאשר מה שמכיל אותן מתכווץ, הריאות נדחפות ע"י הסרעפת והאוויר נדחף החוצה.

נשימה מלאה היא נשימה איטית דרך האף(ספירה לשמונה), המתחילה בשאיפה עמוקה לניקוי שאריות בחלל הריאות, משיכת הסרעפת כלפי מטה, משיכת הבטן לפנים, הרחבת החזה, הרחבת הכתפיים והשהיית האוויר לשתי שניות.
בנשיפה איטית וארוכה ( דרך האף) מצליח רוב פסולת האוויר לצאת החוצה .
תינוק שזה עתה נולד נושם נשימה נכונה. כל הגוף משתתף בתהליך הנשימה. מהר מאד הוא סופג אמונות של סביבתו, חווה פחדים ולחצים ונשימתו נסגרת עם הזמן. הזרימה הטבעית נחלשת ומתקצרת והוא מתחיל לנשום נשימה רדודה ושטחית רוויה בפחדים.
ילדים ובני נוער, נוהגים לעצור את נשימתם כאשר הם חווים כאב כלשהו. כאשר זה הופך להרגל עם השנים, הנשימות נעשות רדודות ושטוחות ואינן מגיעות לאזור הבטן. במצב זה נכנס מעט אוויר לגוף מה שמשפיע על המצב הנפשי/רגשי שלנו.
קיים קשר הדוק בין נשימה לבין מצבים נפשיים בהם אנו נתונים. את הקשר בין הדברים ניתן לראות במצבים יום יומיים: קוצר נשימה בזמן התרגשות, שינוי בקצב הנשימה בעת כעס, ובזמן רוגע הנשימה עמוקה ורגועה.
פחד עוצר נשימה, וגורם לנשימה מהירה ושטחית. ואילו ברגעים של שמחה ואהבה מקצב הנשימה שונה, רגוע ואיטי יותר.
נשימה קשורה בקשר עמוק למצב המנטלי שלנו, אם אנו רוצים לעזור לעצמנו, עלינו לעלות את רמת האנרגיה בגוף, והדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לקחת כמה נשימות עמוקות ואיטיות - לתת לגוף את מה שהוא כל כך צריך.
אנו יכולים לחולל שינוי במצבנו הרגשי ע"י נשימה מודעת ושנוי דפוסי הנשימה שלנו. אם נלמד לשלוט בנשימה ולנשום בצורה קבועה נשימה חופשית, נוכל לשחרר רגשות שליליים ששוכנים בנפשנו.

טיפול ב- rebirthing (נשימה מודעת) מציף רגשות שליליים, מחסומים, פחדים וקשיים בחיינו, ומשחרר אותם ע"י נשימה מעגלית מבפנים החוצה. הנשימה המעגלית מעלה מהתת-מודע למודע תחושות לא נעימות ואנרגיות שליליות שהצטברו בגוף ומשחררת אותן החוצה. תרגול נשימה זה משחרר מחסומים, פחדים וקשיים בחיים. תרגול מתמיד של נשימה מודעת יחזיר אותנו לחיים של הרמוניה וזרימה. וכמובן, הנשימה היום יומית משתנה ומשתפרת בהתאם.
הקשר ההדוק בין הנשימה לנשמה מביא לשינויים בשניהם: הרגשה טובה, נשימה תקינה ומלאת חיים וחיוניות לגוף.
בתהליך הריברסינג אנו לוקחים שאיפות עמוקות פי כמה וכמה משאיפות רגילות, אנו מציפים את הגוף בחמצן בכמות שהגוף כבר לא רגיל אליה, ובדרך זו הגוף מתחיל להתנקות לחלוטין, עד אשר הוא מתאזן אנרגטית. שלב זה של איזון הוא חלון אל התת מודע, שבו אנו יכולים לשחרר לאלתר כל זיכרון שלילי אשר חווינו בעבר, על ידי כך שנחווה שוב את אותו זיכרון כואב מחדש.
כל פחד או זיכרון שלילי שחווינו בעבר יכול לשבת במקומות שונים בגוף, היות ולגוף יש זיכרון תאי – כלומר, חסימה אנרגטית או מחלה שיש לנו באזור מסוים בגוף נובעת במישרין מחוויות טראומתיות שחווינו בעבר, אשר "יושבת" על אותו מקום בגוף.
הטיפול בריברסינג עוזר לנו לגעת באותן חוויות ולשחררן לחלוטין.
לגוף יש יכולת טבעית לרפא את עצמו, והנשימה המעגלית עוזרת לגוף להשתמש ביכולות הריפוי הטבעיות שלו.
דמיינו לרגע שבמקום מקלחת חיצונית רגילה אתם יכולים לעשות גם מקלחת פנימית. הרגשת הניקיון הפנימי לאחר תהליך הנשימה גוררת תחושה נפלאה של אהבה עצמית ושחרור עילאי.
כל תהליך של נשימה מודעת שונה מקודמו, ואנו מגיעים בכל תהליך בדיוק אל המקום אשר אותו הכי חשוב לנו להבריא, בגוף או בנפש. התחושות בזמן התהליך יכולות להיות שונות ומגוונות, וכל אחד חווה את הריברסינג בדרך שונה.
תהליך הריברסינג מתאים לכל אחד, ופותח עולם שלם של אהבה, אושר ובריאות.

כדאי במקביל לנשימה המודעת לתרגל מדיטציית נשימה ורגיעה שתפקידה להגיע רגשות קשים ולהקל עליהם.









תרגול:

1. שבו או שיכבו בתנוחה נינוחה, בדקו שנוח לכם. עצמו עיניים ונשמו מס' נשימות רגועות דרך האף
2. התמקדו בכל איבר בגוף בנפרד מכפות הרגליים ועד הראש והרגיעו אותו ע"י נשימה - פנימה והחוצה דרך האף ובקצב אחיד.

3. התמקדו באזור מסוים בגוף שבו אתם מרגישים מתח, פחד או תחושה לא נעימה (בטן, חזה, בירכיים...

4. כוונו את נשימתכם לאותו אזור בגוף. שאפו לתוכו דרך האף באיטיות ובצורה חלקה ועמוקה ככל
שתוכלו ללא מאמץ. נשפו באיטיות ובצורה חלקה.

5. מקדו שוב את תשומת ליבכם לאותו אזור, שאפו לתוכו אויר חמים ורגוע ובעת שתנשפו באיטיות ובקצב אחיד דמיינו את הרגש (עצב, כעם, פחד..) משתחרר החוצה . ראו אותו מתפוגג בנשיפה ויוצא מהגוף.

6. חיזרו על כך מספר פעמים עד שתבחינו בכך שהרגש הזה כבר לא קיים.

7. חיזרו לנשימה רגועה בקצב אחיד.

8. כעת נסו לחשוב על רגש נעים (אהבה, סליחה...) שאפו רגש זה דרך האף ומלאו את כל הגוף ברגש מדהים זה.

9. חיזרו על כך כמה פעמים שתירצו עד שתרגישו שלווה ונינוחות.



בהצלחה ובהנאה רבה!!!


www.rebirthing.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י טלי וחנן זהר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]