חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
טיפים חשובים לרכישה מושכלת של מד חמצן בדם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: לוחות דרושים עבודה מהבית חיפוש עבודה עבודה בחו"ל

נושא המאמר: קומוניקציה, הגשת פרזנטציה, תקשורת מקצוענית- מפתח להצלחה בתפקיד
מאת: ליאורה אור   שמור מאמר למועדפים

ככל שאתה מתקדם ועולה בתפקידך ובמעמדך המקצועי, כשאתה מגיע לתפקידי ניהול ובודאי לתפקידי ניהול בכירים, אתה חייב להיות יכול לדבר בציבור בצורה נינוחה ובביטחון עצמי. לחלקנו דיבור מול קהל טבעי ממש כמו נשימה. לאחרים זה קשה מבהיל ומאיים.
בין אם עליך לשאת דברים לפני קהל מצומצם, קבוצה קטנה של אנשים או להגיש מצגת רשמית, לשאת דברים מול מאות ואלפים של אנשים, עליך ללמוד את המתודה, את השיטה כיצד תכין את עצמך כדי שתשא את דבריך בצורה הטובה ביותר ותזכה למרב ההצלחה. גם אם אתה לא נדרש לשאת דברים בפני קהל, תוכל להשתמש בשיטה והידע האלו כדי להעריך אחרים הנושאים דברים באוזניך. תוכל למצוא למה הפגישה או הדברים שהם נשאו לא הביאו להצלחה המקווה או לחילופין מה שבה את ליבך מההתחלה לדבריהם.

תקשורת כתובה המועברת במכתב תזכיר או אי מייל היא דו ממידית. זכור שהעולם האמיתי מורכב הרבה יותר. טקסט על מסך המחשב או על נייר נותנים נתונים חלקיים. הקורא יכול לפענח או לפרש את כוונת הכותב, רגשותיו או לנסות להבין את הרמיזות שהוא קורא בין השיטין. לעומת זאת תקשורת מילולית הרבה יותר מורכבת ומשכנעת כיוון שהיא תלת ממדית. אתה רואה או שומע את הדובר. מעבר לתוכן הדברים עצמם- האם ואיך הדובר יוצר קשר עין, הבעות פנים, שפת גוף, טון הדיבור, הטעמות הדגשות ועומק ההשתתפות הרגשית בתוכן הנאמר. תקשורת מילולית מאפשר לצופה/מאזין לשמר זיכרון, הבחנות והפעלת אינטואיציה.

נאום טוב מאורגן ע'י שלושה מרכיבים מרכזיים:

1. הקדמה, מבוא והצגת הנושא
2. גוף הנאום
3. סיכום

הקדמה
א. תפוס את צומת הלב של הקהל שלך. תהליך השפיטה מתחיל ברגע שאנשים רואים אותך. הם שופטים אותך והם מתחילים לגבש דיעה מה הם חושבים שאתה עומד להגיד. כדי לשבות את תשומת הלב של הקהל שלך אתה חייב להיות יצירתי. נואם טוב יפתח בציון עובדה מרתקת, הצהרה או שאלה שנראית כמו סתירה או תפיסה לא רגילה ולא מקובלת, או עם אמירה שתצחיק את הקהל. פתיחה שכזאת תגרום למאזינים לנינוחות ותפרק אותם מהחשדנות והמתח הראשוניים. כך תקבל את הקשבתם ומבטיהם.
ב. אחרי שיש לך את הקשבת הקהל, תן להם סיבה- למה להם להקשיב לך. לשם כך עליך לפרט מה האינפורמציה שיש בידך ואתה עומד להעביר להם ואיך זה יעזור להם. לדוגמא איך יוכלו לשמור על עצמם, לחסוך להם כסף או שיוכלו לשפר את מעמדם ולהצליח בתפקידם וכדומה. זכור שהמאזינים יהיו שלך רק אם יבינו איך האינפורמציה שבידך תוכל להטיב עמם באופן אישי.
ג. הנחת יסוד. אחרי ששכנעת את מאזניך שכדאי להם להקשיב לך, ספר להם איך בדיוק אתה עומד להוכיח להם את טענתך. תוכל לתת תמצית של המצגת/נאום.
ד. תצוגה מקדימה. תן למאזניך תצוגה מקדימה של הדברים. היה ספציפי אך קצר- תן דוגמיות
ה. מעבר לשלב 2 גוף הנאום. אפשר פשוט לומר ועכשיו בואו נתחיל לבחון את הדברים בצורה יותר מפורטת...'. כדאי גם ללוות את שינוי השלב בשינוי פיסי. לדוגמא לעבור לחלק אחר של הבמה, לרדת מהפודיום, להתיישב על פינת השולחן וכו'. כך יבינו המאזינים שהמרצה 'מעביר מהלך' וכדאי להתרכז ולהקשיב לעצם העניין המובטח.

גוף הנאום
זהו החלק שמכיל את הנושא הממשי של הדברים. נסה לארגן אותו ל 3 תת נושאים מרכזיים. כל תת נושא צריך להכיל אינפורמציה, רעיונות או עובדות שיסבירו ויוכיחו את דבריך. עם השלמת כל תת נושא עבור ישירות לתת הנושא הבא. זכור שמעברים אלו הם לא רק תוכניים. הקפד לבצע מחוות פיסיות שיבהירו לשומעים שאתה עובר לשלב הבא.
לאחר שסיימת להעביר את כל תת הנושאים, מגיע שלב הסיום שהוא שלב הסיכומים.

סיכום
בשלב הסיכום תוכל להגיד, לדוגמא, 'עכשיו שעברנו על כל הנקודות המרכזיות הייתי מבקש לעבור בקצרה על כל הנקודות... או לסכם עבורכם את עיקרי הדברים...' ואז אכן בקצרה ובתמצות רב לעבור על הנקודות המרכזיות.
השלב השני בסיכום הדברים הוא שלב הקישור: חיבור חוליות וקישור קצוות רופפים. זה גם הסימן עבור המאזנים שההרצאה הסתיימה. גרוע מאד לחתוך נאום בצורה חדה ללא שלבי סגירה הדרגתיים וללא הכנת המאזינים לסיום. נדרשת גם שלב הקישור יצירתיות. ניתן לקשר דברים לפתיחה. לדוגמא ניתן להגיד ' כשהתחלתי את דברי עם הבדיחה על חנות החרסינה, אולי לא הבנתי לאן אני חותר, אבל עכשיו אני מקווה שמובן יותר נושא היחסים שלנו עם... אני מודה לכם על תשומת הלב וההקשבה היום'
אם אתה מעוניין שמאזניך ישתתפו או ישאלו שאלות- זה הזמן. כאן תוכל להגיד 'האם יש למישהו שאלות שאוכל לענות עליהן לפני שאנחנו מסיימים?' הזמנת השומעים להשתתף היא דרך טובה לגרום לקהל לזכור טוב יותר את דבריך, וגם דרך להבין האם המאזינים שלך הבינו את המסרים שלך.

העובדה היא שבפרזנטציות המבריקות והמוצלחות ביותר, הקהל הממוצע מפנים עד 50% בלבד מתוכן הדברים. אכן זהו אתגר גדול העומד בפני כל נושא דברים להעביר את המסר שלו. ככל שאתה מתקדם יותר בקריירה שלך, עליך לסגל לעצמך מקצוענות ומצוינות בתקשורת שלך מול קהל. למד את המתווה הפשוט הזה של 'איך לארגן את דבריך מול קהל' כדי להפיק את מירב ההצלחה

www.meditechr.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ליאורה אור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]