חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אופנת קיץ ססגונית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: סוג'וק דיקור רפואה קוריאנית רפואה סינית

נושא המאמר: סוג'וק- רפואה קוריאנית
מאת: אדוה מור   שמור מאמר למועדפים

סו-ג'וק היא אולי הרפואה המודרנית ביותר שהגיעה אלינו מהמזרח הרחוק וזאת מפני שהיא נחקרה ופותחה בחמישים השנים האחרונות ומפני שהיא, למעשה, התמצית של רפואות משלימות שונות, שחלקן עתיקות וחלקן חדשות.

הטיפול בסו-ג'וק הוא חלק מרפואה מורכבת יותר שנקראת "אונורי". משמעות המילה אונורי היא "האדם הוא עולם קטן שיכול לטפל ולעזור לעצמו" או "רפואה שקל ללמוד אותה". מכיוון שהאדם הוא מיקרוקוסמוס של היקום כולו הוא יכול להשתמש בכל כוחות הטבע העומדים לרשותו כדי לרפא את עצמו.

שיטת הטיפול אונורי סו-ג'וק מכילה בתוכה שיטות טיפול שונות כגון: רפואה סינית, רפואה קוריאנית קלסית, אקופרסורה ורפואה הודית. יתרונות השיטה נעוץ בכך שהיא מהירה ללימוד וטיפול, בטוחה ויעילה. כאשר אנו מטפלים ברפואה הסינית אנו יכולים להיעזר בסוג'וק על מנת לקדם את הטיפול.

סו-ג'וק היא שיטת טיפול יעילה ועוצמתית במיוחד המשלבת דיקור, מגנטותרפיה, טרמותרפיה, טיפול באמצעות זרעים, צבעים ועוד. הטיפול נעשה דרך כפות הידיים והרגליים והתוצאות ברוב המקרים מהירות. יתרון גדול של השיטה הוא שהמטפל יכול לטפל גם בעצמו.

כיצד התגלתה שיטת הסוג'וק:
בשנות החמישים של המאה הקודמת פרופ' בשם פארק ג'יי וו התבונן בכף ידו ולהפתעתו הגדולה גילה דמיון מדהים בין כף היד לתמונת הגוף כולו. במשך 20 שנה חקר פרופ' פארק את הנושא ובשנת 1974 יצא לאור ספרו הראשון המתאר את העקרונות של רפואת סו-ג'וק. סו (יד) ג'וק (רגל) היא רפואה הבנויה על העיקרון כי כל תא, רקמה ואיבר בגוף אוגרים בתוכם את הידע האגור בגוף כולו.
היד הינה מיקרו- מערכת של הגוף, כמו האוזן והקרקפת, אשר דרכה ניתן לטפל בגוף. המפה הקוריאנית ממפה את הגוף בהשתקפות לתוך כף היד ומיפוי האיזורים לפי המרידיאנים הסינים. כמו שאיברי הגוף משתקפים באיברים השונים, גם המרידיאנים יימצאו בידיים. כך ניתן יהיה לדקור נקודות ספציפיות המוכרות לנו מתחום הרפואה הסינית במקומן האסוציאטיבי על גבי היד. כך בטיפול, אפשר לבחור אם להשתמש בנקודה המקורית או בנקודה המשתקפת בכף היד, לפי הצורך.
אם נתבונן בכף היד נראה דמיון בין האגודל לראש ובין האצבעות לידיים ולרגליים. גב כף היד משקף את החלק האחורי של הגוף ופנים כף היד משקף את החלק הקדמי של הגוף.
קיימות מספר מפות כף יד קוריאניות ומפה סינית.

סיפור קטן:
באפריל 1986 פרצה שריפה באחד מספקי הכוח של הכור הגרעיני בעיר צ'רנוביל שבבלרוסיה. מעל 130 אלף תושבים פונו מהאיזור, 140 ישובים נקברו תחת האדמה ורמת הקרינה שנמדדה באיזורים מסוימים היתה גבוהה מזו של פצצת האטום שהוטלה על הירושימה, וגרמה לנזקים כבדים ביותר.
בין המומחים שהגיעו לאיזור כדי לעזור לפצועים הרבים היה גם רופא קוריאני בשם פרופ' פארק ג'אי וו (PARK JAI WOO ) שטיפל בחולים הקשים שסבלו מפגיעות בבלוטת התריס, זיהומים קשים, מחלות עור ואף סרטן, ולימד אותם להמשיך ולטפל בעצמם. אולי כאן טמון הסיפור מאחורי הרפואה הקוריאנית הידועה בשם אונורי סו-ג'וק (ONURI SU JOK). כל אדם יכול ללמוד את עקרונות השיטה ולטפל בבעיות רפואיות שונות החל מכאבים קלים ועד מחלות כרוניות קשות.
לאחר שסיים את הטיפול בחולים בצ'רנוביל התבקש פרופ' פארק להישאר ברוסיה וללמד בה את השיטה. כך נפתחה האקדמיה הבינלאומית במוסקבה שפרופ' פארק הוא נשיאה והמהווה את מוסד המחקר וההוראה הראשי של רפואת אונורי סו-ג'וק בעולם.


כאשר יש כאב או סימפטום כלשהו באיזור מסוים בגוף יופיע כאב או רגישות באיזור המייצג אזור זה על גבי כף היד. נחפש את הנקודה הרגישה ביותר וניצור סטימולציה ע"י עיסוי, דיקור, או טכניקות נוספות. כך אנו שולחים צ'י לאותו האיזור בגוף ובנוסף מומלץ לעסות או להניע את האיזור המטופל בגוף עצמו. בד"כ התגובה הינה מהירה.
מלבד תחושה של כאב באזור מסוים נוכל לראות שינויים על פני העור, אדמומיות, נפיחות, צורה, טמפרטורה אחרת וכו'.
בבעיה אקוטית נטפל בצד הנגדי לבעיה ובבעיה כרונית נטפל באותו הצד של הבעיה או בי-לטרלית. באופן כללי ניתן לדקור בי-לטרלית עפ"י רגישות או על מנת לחזק את הטיפול.
ניתן לשלב שתי מיקרו-מערכות, כגון: אוזן או קרקפת. שימוש נפוץ הינו שילוב נקודה בכף היד והאיזור המטופל וחיבור באלקטרו.
בעיה שנמשכת מעל שבוע – סיבוב כנגד סיבוב השעון, בתדירות משתנה מהירה יותר ומהירה פחות למשך 90 שניות. בעיה שנמשכת מספר ימים- סיבוב עם כיוון סיבוב השעון, בקצב קבוע- לא מהיר, בערך שני סיבובים לשניה למשך 60 שניות.

את הטיפול בסו-ג'וק ניתן לחלק לשתי רמות. הרמה הראשונה-הפיזית, שאותה כל אחד יכול ללמוד. הרמה הזו מבוססת על מערכות השתקפות כשכל אדם שמרגיש כאב יכול ללכת לאיזור המשקף את המערכת בכף היד (או הרגל או האוזן) ולהפיג את הכאב על ידי עיסוי או דיקור או שימוש באמצעים נוספים כגון: שימוש בזרעים, מגנטים, צבעים, מוקסה ועוד.
הרמה העמוקה יותר קשורה לטיפול במערכות אנרגטיות מורכבות יותר ובעצם נועדה לטיפול בכאבים עמוקים יותר או מחלות כרוניות מורכבות. ליכולת להשתמש ברמה זו דרוש ידע נרחב הקשור גם לרפואה מערבית וגם להבנה פילוסופית מעמיקה של עקרונות הרפואה הקוריאנית, הסינית ועוד.

בטיפול באונורי סו-ג'וק אנו משתמשים למשל בזרעים, שהם בעלי אנרגטיקה המיוחדת לכל סוג, ומדביקים אותם על כף היד באיזור ההשתקפות. אנו משתמשים גם בציור בצבעים על כף היד (שיטת טיפול שאהובה מאד על ילדים)לפי המטרה שנרצה להשיג ולפי האלמנטים והאקלימים, שימוש במגנטים או בחימום נקודות ע"י מוקסה ועוד אמצעים טבעיים רבים.

אדוה מור- מטפלת ברפואה סינית וקוריאנית וצמחי מרפא.
[email protected]
טל: 0526229609

[email protected]


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אדוה מור שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]