חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תיקון אינסטלציה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: השקעות מניות מניית טבע מניות טבע

נושא המאמר: חוזה עתידי על מניה בודדת
מאת: שחף פרקש   שמור מאמר למועדפים

מבוא

חוזה על מניה בודדת (להלן SSF - Single Stock Futures ) כשמו כן הוא ? חוזה עתידי על מחירה של מניה מסויימת בתאריך עתידי ספציפי. רק בשנת 2000 העביר הקונגרס האמריקני חוק המסדיר את נושא המסחר ב-SSF ומאז בבורסת OneChicago נרשמו למעלה מ-200 מניות, גדולות וידועות כמו IBM , MICROSOFT ו- CHECK POINT עליהן ניתן לסחור בשיטת החוזים העתידיים.
רשימת המניות המעודכנת עליהן ניתן לסחור באמצעות חוזים נמצאת בכתובת: www.onechicago.com/030000_products/oc_030101.html

שיטת המסחר פשוטה מאד ומתבצעת כך: הקונה והמוכר מסכימים על מחיר בו יעבירו 100 מניות של חברה מסויימת (תמיד 100 מניות ללא קשר למחיר מניה אחת). ההעברה הפיזית והתשלום המלא על המניות יתקיים בתאריך עתידי מסויים, אשר מפורסם מראש ונקרא תאריך הפקיעה (expiration date). ברגע ביצוע המסחר, בהווה, על כל אחד מהצדדים להראות כי בחשבונו מצוי סכום כסף גדול מ-20% מערך העיסקה הכולל. סכום כסף זה נקרא ביטחונות (margin).

עד כאן ההסבר ברמה התיאורטית. ברובד ארצי יותר, שוק החוזים העתידיים מאפשר למעשה לסחור במכשירים הצמודים בהתאמה מלאה למחירי המניות תוך השקעה כספית נמוכה יותר (כ-20% מגודל נכס הבסיס), כאשר באופן רציף חשבון הסוחר מתעדכן לפי השינוי במחיר החוזה ? למעשה זהו מסחר על הפרשים במחירי המניה ללא הצורך להשקיע את כל סכום ערך המניה.

המסחר ב-SSF מתבצע בצורה אלקטרונית לחלוטין הן ברמת פלטפורמת המסחר והן במערכות הסליקה הכספיות. המערכת האלקטרונית הינה המתקדמת מסוגה ומבטיחה ביצוע פעילות אוטומטית ברמת אמינות גבוהה ביותר.

יתרונות

שלושת היתרונות הבולטים ביותר לשימוש בשיטת מסחר זו הינם:

1. יעילות השימוש בכסף עולה (מינוף) - ניתן להיכנס לעיסקה עם שימוש ב-20% ביטחונות מערכה הכולל. לדוגמא במקום לקנות 100 מניות של חברה אחת ב-50,000$ ניתן לרכוש חוזה עתידי על אותה המניה תוך שימוש ב- 10,000$ בלבד לצורך ביטחונות ובשאר הכסף להשקיע במניות או חוזים אחרים.

2. תגובה מהירה לכל מצב שוק - ניתן למכור חוזה על מניה בשורט גם כאשר היא בדרכה מטה (downtick (no uptick rule)).

3. הקטנת עלויות - המוכרים בשורט חוסכים את העלוית וההגבלות הכרוכות בהשאלה של מניות מגופים גדולים. הקונים בלונג חוסכים גם עמלות של העברות כספים גדולות וגם עמלות ביצוע גבוהות הנגזרות מערכה הכולל של העיסקה.



יתרון נוסף לסוחרים מקצוענים נמצא בכך שהחוק בארה"ב מחייב חשבונות נפרדים למסחר במניות ולמסחר בחוזים עתידיים. השימוש ב-SSF מותר לגישה משני סוגי החשבונות. בכך נמנעת מהסוחר הטירחה שבניהול שני חשבונות נפרדים. בעצם הסוחר יכול כבר עתה לפעול דרך תוכנת המסחר הרגילה שלו לצורך ביצוע עיסקאות בחוזים עתידיים אלו.



שיטות מסחר

אסטרטגיות המסחר ב-SSF הן רבות ומגוונות ויכולות להתאים למגוון גדול של סגנונות מסחר וניהול תיקים. מאחר ומחיר החוזה העתידי עוקב בדיוק רב אחר מחיר מניית הבסיס הרי וכל שיטת מסחר המתאימה למניה תעבוד גם כאן. למרות הדמיון הרב בין שיטת מסחר זו לבין מסחר רגיל במניות יש לקחת בחשבון כי המסחר בחוזים הינו ממונף (עד פי 5) ולכן מתאים לסוחרים מקצוענים היודעים לנצל את המינוף לטובתם. בהמשך אפרט מספר אסטרטגיות מסחר בסיסיות המנצלות את שלל היתרונות שבשימוש בחוזה עתידי על מניה בודדת.





דוגמאות לאסטרטגיות מסחר שכיחות

אסטרטגיות מסחר רבות המופעלות על מסחר רגיל במניות יכולות להתבצע גם בשימוש ב ?SSF. להלן מספר דוגמאות מסחר שימחישו את האפשרויות המגוונות שבשימוש במכשיר זה.

· הגנה על ערך מניות המוחזק בפועל ע"י הסוחר מפני ירידה זמנית או גידול חד, זמני, בתנודתיות (גידור קלאסי).

· שימוש בחוזה לצורך רכישה של מניות בהזדמנות קניה ללא הון עצמי גבוה דרך אחזקת החוזה עד לפקיעה ועד לרכישה הפיזית של המניות.

· מסחר בזוג מניות, אחת בקניה (לונג) והשניה מכירה (שורט).

· שימוש בחוזה כהגנה יעילה למחזיק בפוזיציה של אופציה על המניה (גידור אופציות).

· שימוש בחוזה כתחליף מלא למניה. החלטות הכניסה והיציאה יתבססו על אותו מודל קבלת החלטות בו אתה נוקט במסחר הרגיל במניות.

· גידור אינדקס ע"י SSF. מנהלי השקעות רבים משתמשים היום באינדקסי מניות כדוגמת 500S&P במקום קנייה של מניות בודדות. שימוש באינדקס הוכח כיעיל יותר במונחי סיכון/סיכוי. אבל החיסרון הוא חוסר הגמישות המוחלט בבחירת מניות ספציפיות להשקעה. דרך שימוש בחוזה, יכול מנהל ההשקעות למכור את אחת המניות שבאינדקס ובכך לבטל את השפעתה לטווח הזמן הרצוי, על ביצועי התיק כולו.



דוגמא לאסטרטגיות גידור

· גידור בסיסי ? לדוגמא, אחרי עליה גדולה במניה, המשקיע מצפה לתקופה מסויימת של דשדוש מחירים. במקום למכור פיזית את המניות, המשקיע יכול למכור חוזה על המניה ובכך "להקפיא" את השפעתה עליו. אסטרטגיה זו מגינה בפני ירידה אפשרית במחיר המניה תוך כדי שמירה מלאה על כל הזכויות החוקיות של המחזיק במניה.

· כיוון מדויק יותר של חשיפה לשוק - מנהל תיקים המחזיק תיק השקעות גדול יכול להשקיע דרך SSF ובכך להיחשף לשוק לתקופות קצובות מבלי לשנות את הרכב התיק הכולל.

· גידור של מניות הטבה ואופציות עובדים ? חברות רבות מנפיקות מניות ואופציות הניתנות להמרה רק בתאריכים ספציפיים. משקיע יכול לגדר עצמו דרך SSF ובכך לנטרל את הסיכון הנובע מחוסר היכולת לממש את המניות.

· גידור תנודתיות ? פעמים רבות, בזמן שמגיעות לשוק הודעות חדשות כמו ביצועי רבעון או הסכם על עיסקה חדשה, התנודתיות בנכס המדווח עולה וגורמת לרכיב הסיכון לגדול בהתאם. לדוגמא משקיע מוסדי רכש חוזה עתידי (לונג) על מדד מניות הטכנולוגיה ואחת החברות אמורה לפרסם את תוצאות הרבעון שלה לאחר סגירת הבורסה. פרסום ההודעה אמור להעלות את התנודתיות במסחר של אותה מניה גם לפני וגם אחרי ההודעה. במקום לצאת במכירה מהחוזה העתידי ובכך להפסיד את ההזדמנות שהאינדקס כולו יעלה, ניתן לבצע מכירה של SSF רק על המניה הספציפית ובכך לנטרל את השפעתה על האינדקס כולו. דרך זו יעילה יותר לביצוע גידור של תנודתיות צפויה לטווח זמן קצר.



היתרון שבפיזור ההשקעה

פיזור השקעה (Diversification ) הינה אבן יסוד בתאוריית ניהול התיקים המודרנית. שחף פרקש מחברת מרקט פלייס מציין כי פיזור השקעה אידאלי אמור גם לשפר את היחס של סיכון/סיכוי וגם לשפר את תזרים המזומנים הכולל. זוהי בעצם המטרה החשובה ביותר של מנהלי תיקים ? רווח עיקבי ללא קפיצות גדולות מדי.

דרך שימוש ב-SSF יכול מנהל התיקים לשפר את מפת פיזור ההשקעה שלו במספר דרכים פשוטות:

· פיזור דינאמי ? כאן ישנן שתי שיטות עיקריות. א) בחירה עיקבית של מניות עליהן נרצה לסחור בחוזה (פיזור בהוספה). ב. קניית חוזה על מדד שלם וכניסה לשורט דרך חוזים על מניות שאיננו רוצים להשקיע בהם (פיזור בהחסרה).

· מסחר בזוג מניות: חזקה מול חלשה ? באסטרטגיית מסחר זו הסוחר קונה SSF של חברה בתוך סקטור מסויים (כמו סקטור התרופות) ומוכר SSF של חברה מתחרה מאותו הסקטור. אסטרטגייה זו חושפת את הסוחר לרמת הביצועים היחסית בין שתי חברות אלו ללא הצורך להיחשף לביצועי השוק או הענף כולו.



ניהול תאריכי פקיעה

חוזים עתידיים תמיד פוקעים בתאריך עתידי כלשהו. לכן ישנן שלוש שיטות עיקריות לניהול תקופות הפקיעה השונות:

1. לנטרל חשיפה לפני הפקיעה. הסוחר מעוניין שברגע הפקיעה הוא לא יאלץ לקנות או למכור שום נכס פיזי לכן במקרה ולסוחר יש פוזיציות קנייה בשוק הוא מוכר אותן ובמקרה והוא חשוף שורט בשוק הוא קונה את מספר החוזים הדרוש. הכלל קובע כי לפקיעה, הסוחר הספקולנט אמור להגיע עם מספר שווה של התחייבויות לקנות ולמכור. ברגע שהמספר שווה הרי והסוחר מאוזן והוא אינו נאלץ לבצע כל העברה פיזית שהיא.
לדוגמא: סוחר רכש 2 חוזים של מניית M3. לפני תאריך הפקיעה שחל באוגוסט 2006 הוא מוכר 2 חוזים של החברה. כאשר מגיע תאריך הפקיעה הסוחר אינו צריך לבצע דבר כי הוא מאוזן.

2. להחזיק בחוזה עד לפקיעה. א) במקרה והסוחר מעוניין להחזיק פיזית במניות החברה. הוא רוכש בשלב כלשהו SSF על החברה ומחזיק בחוזה עד לתאריך הפקיעה. לאחר תאריך הפקיעה על הסוחר לשלם את הסכום הכולל אשר סוכם עליו בשלב הכניסה לפוזיציה. לדוגמא: סוחר מעוניין לרכוש מניות של CHECKPOINT. הוא רוכש SSF לדצמבר 2006 בשער של 19$ למניה. ברגע הפקיעה, בחודש דצמבר, על הסוחר לשלם 1900$ (תמיד 100 מניות) ולקבל לידיו 100 מניות של החברה. ב) במקרה והסוחר מעוניין למכור פיזית את אחזקותיו בחברה. הוא מוכר SSF של החברה ומחזיק בחוזה עד תאריך הפקיעה. לאחר הפקיעה על הסוחר להעביר לידיו של הקונה 100 מניות של החברה ולקבל עבורן את התמורה אשר הוסכם עליה מראש. הערה: אם אתה סוחר המעוניין להחזיק בחוזה עד לפקיעה רצוי שתתיעץ עם הברוקר שלך לגבי התהליך כולו ולגבי העלויות הנוספות הכרוכות בו.

3. לגלגל את הפוזיציה לתאריך פקיעה רחוק יותר. במקרה וסוחר מחזיק פוזיציית קניה על SSF עם תאריך פקיעה קרוב, באפשרותו לבצע סימולטנית מכירה של החוזה הקרוב וקנייה של חוזה על אותה מניה עם תאריך פקיעה רחוק יותר. בשיטה זו הסוחר יכול להחזיק בחשיפה לטווחים ארוכים ביותר.



תימחור תיאורטי של SSF

המחיר הצפוי של חוזה על מניה בודדת אמור להקבע לפי הנוסחה הבאה:

מחיר SSF = מחיר המניה * ((1+r (interest) ? q (dividend)



כפי שניתן לראות, מחיר החוזה אמור להיסחר בשער גבוה מזה של מחיר המניה (פרמיה) בגלל תיאום הריבית. הפרמיה במחיר החוזה נובעת מכך שהקונה לא נאלץ לשלם את המחיר המלא של 100 המניות אלא רק מבטיח לעצמו מחיר עתידי למניה ומשאיר את סכום העיסקה הכוללת בחשבון הבנק שלו ומקבל עליו ריבית. מנגד, רוכש החוזה העתידי לא יהנה מדיבידנדים שיחולקו עד לזמן פקיעת החוזה ולכן סכום הדיבידנד למניה מופחת מערך החוזה העתידי.
בכל מקרה, החוזים עצמם נסחרים בבורסה וחלים עליהם כל חוקי ההיצע והביקוש הרגילים ולכן במקרים רבים המחיר התאורטי לא יהיה בדיוק המחיר בפועל.



ביטחונות נדרשים למסחר

הביטחונות הבסיסים הנדרשים למסחר ב-SSF הם 20% מערך העיסקה הכוללת.
סכום הביטחונות יכול להיות נמוך עוד יותר במקרה והסוחר משתמש באסטרטגיות כמו "מרווח תאריכים" (calendar spread ) או באסטרטגיות גידור.
לטובת ביטחונות יכולים להרשם גם נכסים אחרים מלבד כסף מזומן. למשל מניות, אג"ח אמריקניות ואפילו חוזים פתוחים בחשבון אחר.
מסמך מקיף בנושא ביטחונות ניתן למצוא בקישור הבא:

http://www.onechicago.com/010000_learningctr/images/OneChicago Margin QA.pdf



לסיכום

בסקירה זו הוצג כלי חדש ויעיל מאין כמוהו למסחר מקצועי בנאסדק. היקפי הפעילות במכשיר זה גדלים בקצב מסחרר ויש לצפות כי כבר בעתיד הקרוב נראה חוזים על מניות גם בבורסאות נוספות. השימוש במכשיר מיועד לסוחרים מיומנים בלבד עקב הצורך במעקב שוטף אחרי הפוזיציות והביטחונות הנדרשים. סוחר אשר עבורו ניהול תיק הוא דבר שבשיגרה ימצא במכשיר פיננסי זה הזדמנות מצויינת להגדלת פיזור ההשקעות תוך שימוש יעיל יותר בהונו ההתחלתי.



בהצלחה!



www.mptrade.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י שחף פרקש שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]