חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שפעת חזירים - אימת הכל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: אנגליה מיסוי באנגליה מיסים מיסוי הינ"ל

נושא המאמר: הגירת בעלי ממון ישראלים לאנגליה
מאת: אלי דורון, עו"ד – ירון טיקוצקי, עו"ד (ורו"ח) / [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד – ירון טיקוצקי, עו"ד (ורו"ח) / [email protected]

כותרות העיתונים ומהדורות החדשות עוסקות לאחרונה בתופעה מעניינת של הגירת בעלי ממון תושבי ישראל לאנגליה.

תופעה זו, בין היתר, הנה תוצר של שיטת המס האנגלית המאפשרת לאנשי עסקים ישראליים להעתיק לתחומה בנקל את מרכז חייהם ולזכות במשך שנים ארוכות ופוריות, בפטור מכל חבות מס על הכנסותיהם ממקורות שונים מחוץ לאנגליה. ודוק:

הדין האנגלי, מבחין בין שלושה סוגים של תושבים: תושב (RESIDENT), תושב קבע (ORDINARY RESIDENT) ו – DOMICILE, לצורך הטלת חבות במס.

באופן כללי ניתן להגדיר, כי אדם הוא DOMICILE במדינה בה נמצא בית הקבע שלו. אדם רוכש את ה - DOMICILE של אביו ביום שבו הוא נולד. ה -DOMICILE של קטין נקבעת בהתאם ל - DOMICILE של האפוטרופוס שלו. לאחר גיל 16 יכול אדם לשנות את ה - DOMICILE שלו, ע"י עזיבתו את מדינתו ומעברו למדינה אחרת בכוונה להתגורר ולחיות שם לצמיתות.

בעוד סוגיית היותו של אדם תושב ו/או תושב קבע באנגליה נחתכת עפ"י מבחנים פשוטים המסתמכים לרוב על תקופת השהות של היחיד באנגליה, הרי שעל מנת לזכות במעמד של DOMICILE באנגליה חייב אדם להראות, כי נטש את כל קשריו עם מדינתו הקודמת וכי עתה הוא מתכוון להפוך את אנגליה לבית הקבע שלו. לשם כך צריך הוא להוכיח כי: מכר את כל רכושו במדינתו הקודמת וכי במקביל רכש נכסים באנגליה; העביר את כל השקעותיו לאנגליה; הינו בעל עסקים באנגליה; העביר את משפחתו לאנגליה; הצהיר כי ברצונו להיקבר באנגליה, נוקט בפעולות לשם קבלת אזרחות אנגלית וכד'.

אדם שאינו מבצע את הפעולות דנן יהיה בגדר תושב ו/או תושב קבע באנגליה (בכפוף לעמידה במספר מבחנים פשוטים), אך לא ייתפס כ - DOMICILE. משמעות המס של אי הכרה בתושב אנגליה כ - DOMICILE היא קריטית, הואיל ו- NON-DOMICILE אינו חייב במס בגין הכנסות/רוח הון/ירושות אשר הופקו/התקבלו בחו"ל, אלא אם הביא את ההכנסות/הכספים דנן לתוך אנגליה.

לאור האמור, אנשי עסקים ישראליים המעבירים את מרכז חייהם, תושבותם לאנגליה (הנם בגדר תושבים באנגליה אך לא בגדר DOMICILE) נהנים מפטור ממס על הכנסות אשר יפיקו בכל מקום בעולם מחוץ לאנגליה (בתנאי כי לא הביאו את הכספים דנן לתוך אנגליה).

נבהיר, כי ישראל אינה מוותרת בקלות על כספם של בעלי ממון ישראליים, ולפיכך מטילה "מס יציאה" על נכסיו של יחיד אשר חדל להיות תושב ישראל. יחיד אשר חדל להיות תושב ישראל חייב בתשלום מס רווח הון בישראל בגין הנכסים שבבעלותו עד לאותו מועד, אף אם נכסיו לא נמכרו בפועל, כאשר הוראת החוק מאפשרת את דחיית מועד תשלום מס רווח ההון בישראל למועד יום מכירתם בפועל.

התכלית העומדת במרכזה של הוראת החוק היא מניעה של תכנוני מס לא לגיטימיים. רשויות המס חוששות, כי תושב ישראל אשר צבר נכסי הון רבים במקומות שונים בעולם ימנע מלממשם כל עוד הינו תושב ישראל, הואיל ומימושם יגרור את חיובו במס רווח הון בארץ. לפיכך, יעדיף הוא לבצע "רילוקיישן" ולעבור למדינות בהן שיעור מס רוח הון הוא נמוך מזה הקיים בישראל או למדינות שנהנות מאמנות מיטיבות עם המדינות בהם שוכנים נכסיו.

יחד עם זאת, הוראה דנו לא עומדת לרועץ לאיש העסקים הישראלי שבחר להעביר את תושבותו לאנגליה, הואיל וכאמור לא יחויב במס בטרם מימש נכסיו, כמו גם חזרתו לישראל לאחר שלוש שנות שהות בחו"ל תקנה לו הטבות מס רבות מכוח היותו תושב חוזר, כגון פטור ממס בגין הכנסות פסיביות למשך 5 שנים או פטור ממס רווח הון למשך 10 שנים (בהתקיים תנאים מסוימים).

לעניין זה נדגיש, כי אנגליה אינה מטילה "מס יציאה" על אלו העוזבים את תחומה ומעתיקים את תושבותם למדינה אחרת, נתון המאפשר ליחיד הנכנס להגדרת "תושב חוזר" לממש נכסים שרכש באנגליה בזמן שהותו שם בפטור ממס רווח הון הן בישראל והן באנגליה.
מכל האמור לעיל עולה, כי יחדי אשר מתכנן את צעדיו בצורה נכונה יכול לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.



לשאלות או ייעוץ בנושא אנא פנה במייל:
[email protected]
או בטל' (חיפה): 04-8526693 או (ת"א): 03-6127446

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד – ירון טיקוצקי, עו"ד (ורו"ח) / [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]